DEILIGE BABYTEPPER – 4 NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Marianne J. Bjerkman

 

Lyst å strikke et lekker teppe uten at du sitter i lange tide med dalende motivasjon fordi teppe er jo sååå stort? Ja da er Babyteppe helt perfekt! Har strikket ganske så mange opp gjennom og det er utrolig kjekt, akkurat passe stort til å ikkje gå lei av mønsteret 🙂 Et klassisk og skjønt babyteppe kan leve fra barn til barn og gjerne i generasjoner også, det er en veldig fin ting 🙂

Dette er strikke i Merino Extra Fine fra Drops
Superfine Merino Wool er et godt alternativ 🙂

 

 

LILLE LILJE BABYTEPPE
En størrelse som let kan justeres

 

 

 

 

 

 

 

Strikkelisa

 

Hvis eg snart skal strikke et Babyteppe, ja da MÅ det bli dette!!
Teppet strikkes i Finull eller Kauni 🙂

 

 

LØVSPRETTEPPE
Str 120 cm X 120 cm

 

 

 

 

 

 

 

Maria/ Strikketanten

Teppet kan f.eks strikkes i Superfine Merino Woll,  Superfine Baby Merino
eller Superfine Alpaca Merino

Andre garntyper: Sterk, Merino Extra fine, Sandnes Garn Merino, Sandnes garn Tynn Merino, Mini Sterk – Alt etter smak og behag og hvilken strikkefasthet du vil oppnå

 

 

NØTTESKJELLBABY TEPPE
En størrelse

 

 

 

 

 

 

 

Ingrid Aartun Bøe

Dette teppe kan eg skrive kraftig under på at er skikkelig KJEKT å strikke, har nemligen strikke 2 stk!
Begge har eg strikket i dobbel Babyull på pinne 4,5 mm 🙂 Ble seriøst vakkert!

 

 

PINE FOREST BABY BLANKET
Gratis Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

* * * *

Ahaa endelig FREDAG! Woop Woop! Så deilig! Sett bort fra at DibHassan har trening i morgen så skal helga nytes til det fulle! Trening er ved DNB Arena og det er enkelt å ta bussen så han fixer seg selv 🙂
Det nærmer seg Rogalands Mesterskapet så her gjelder det bare å stå på! I fjor var han debutant og hadde aldri hatt skikkelig sparringstrening og han kom på 3.pl, men han satser og håper på i det minste et hakk bedre i år 🙂 Eg VET i allefall det at i år skal me ha med oss både niste OG kaffi! I fjor satt med
i en ISKALD hall ute på Mosterøy uten tilgang til verken tørt eller vått i 6 strake timer!! Tar ingen sjanse i år selv om det er i Stavanger Idrettshall om at det er mulighet å kjøpe kaffi 🙂 Stiller sterkt denne gang!

Ser ut for at snøen har tatt en pause(?) og det er nest bart i dag etter at det regnet i går, men til gjengjeld er det minus i dag, men heldigvis skal det bli sol – Jepp, fine dagen 🙂 HelgeKosen står på dagens plan og eg HÅPER eg får shainet litt i stua! Formen dalte jo i går og eg ente noen timer i seng, men fikk en relativt bra kwell, ja eg fikk strikket en del også! Er ca halvveis på erm nr 2 så eg har kjempemulighet til å kunne ferdigstille Løvfall Jakken i helgen og sikkert også kommet i gang igjen med ermene på Humulus 🙂 Tidsmessig ligger eg jo godt an til å bli ferdig med begge til Påske 🙂 Har tenkt litt på knapper til jakken, vurderte å sjekke eBay, men har ikkje tid å vente! Der i mot har eg en pose med noen brune knapper i passe størrelse, må sjekke ut om de passer – da er eg i tilfelle berget 🙂

Har jo funnet ut at eg har garn til Lotus Genseren hjemme!?!?!?! Vel å merke i en sprek farge som eg ikkje hadde vurdert sånn umiddelbart, men eg tror faktisk det kunne blitt bra!!! Dette må vurderes!! Åååå kjenner det til tider koker i pannelappen av alt som POPPER opp og nå tror eg at eg har kommet frem til at eg skal strikke en lang jakke av det garnet eg viser i Dette Innlegget! (<–Bilde Nr 2)

Ok, eg må neste ta å begynne å bevege meg om noe i det hele tatt skal bli gjort! Først hente hjem HelgeKosen, rydder varer og shaine og så? Dusj & Ren Pysj = Deilig Fredag!

Ahaa ja du? Kan tro eg sov godt i natt! Ali hadde skifta på senga i går kwell! SUPRISE liksom så eg bare måtte hoppe i dusjen før eg skled under dynene for det hører liksom sammen hehe

KOS DEG OG HA EN
FIN FREDAG SÅ LENGE

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #babyteppe #babyblanket #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetsrikkeblogg #norgesstørstetstrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

4 kommentarer

Siste innlegg