EGENTLIG GANSKE STILIG! -DANSK STRIKKEDESIGN OG STRIKKEOPPSKRIFTER

Design av Astrid Colding Sivertsen

 

Navnet Folkvang kommer fra Norrøn Mytologi og var navnet til Frøyas hjem 🙂 Husker fra skoledagene at eg syns dette var et vanskelig stoff, mye å lese og ikkje minst mye å huske. Det KUNNE ha vært såå mye kjekkere i de timene hvis me hadde hatt en lærer som kunne vist litt entusiasme for faget!
Han var der i mot en ekspert på å gjøre det hele utrolig tørt og gørr kjedelig!

Kan tenke meg at disse vottene er utrolig herlige å strikke! I TYNT Shetland Ull på pinne 2,25! Ja her snakker me max nytelse for den som liker nydelig strikk på TYNNE pinner 🙂 Sånn som meg hihi

 

 

 

FOLKVANG MITTENS
Bildet over
Str Voksen

Hvis du bruker Koden Folkvang får du begge oppskriftene til prisen for en! Koden er brukbar
frem til 2.april 🙂 Hvis du har lyst å kjøpe Folkvang Kits kan du gjøre det HER!
Forskjellig farger på Kit`ene 🙂 Såååå deilig
<3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Astrid Colding Sivertsen

Dette er ikkje bare lekkert strikk, men her kan du gi noen en gave som er mye mer
enn bare et par votter og en lue 🙂

 

 

 

FOLKVANG TAM
Str Voksen

 

 

 

 

 

 

* * * *

ENDELIG! Fridag! Ja me har hatt fri noen dager nå, men det er ikkje skikkelig fri før butikken er stengt og det er helligdag 🙂 Først DA kan man virkelig slappe av, ja akkurat slik me gjør om søndagen 🙂

Skal gjøre mitt beste for å få en fin dag, dagen i går var eg ganske utslått og sov bort det meste av dagen så eg har litt å ta igjen på strikkefronten + en MÅ få vasket en maskin med KoseKlær 🙂
Eneste eg egentlig må gjøre i dag er å svippe Amira til flyplassen i kveldingen for hun skal nemligen reise bort på ferie sammen med en god venninne 🙂 Hun fortjener virkelig noen skikkelig feriedager!
Før hun reiser skal me stappe henne god og mett på fiskeboller i hvit saus! Ingenting nesten kan slå ei god gryte med norsk tradisjonsmat fra barndommen 🙂

Kwellen i går ble ganske god den og eg fikk strikket nesten en stripe på jakken mens eg så 2 Rocky filmer, så ja eg koset meg ganske bra 🙂 I kwell starter Harry Potter filmene opp som eg nevnte, får vurdere frem til i kwell om eg er klar for et langt maraton 🙂 Syns det er lite eg ønsker å se på Netflix også, ja eg har liksom ikkje funnet en GOD serie som eg liker….Eg starter på en, ser et par episoder, men ramler fort av for det er liksom ikkje noe for meg…Nesten så eg vurdere å bare starte for fra igjen, ja med de første seriene eg så på Netflix! Eg har garanter glemt mye så det kan jo funke 🙂

Det er så herlig å være første mann opp! Jepp, eg våkna nesten 1 time før alarmen 🙂 De 3 andre sooover og kommer nok til å gjøre det et par 3 timer til vil eg tro 🙂 Sola skinner og det er ikkje ei sky på himmelen så ja, her er det skikkelig Påskevær! Siden Påsken er tidlig så er det KUN 1 grad, men kanskje sola varmer opp terrassen ut over dagen?? TENK å kunne sitte ute å la sola steike i kinna?

Før eg egentlig skal innta roen skal eg brette et stativ med et FJELL av håndklær og hvis eg kommer skikkelig i seget skal eg brette et til med bare Ali og Dib sine klær! Ja Ali gikk fullstendig bananas på vaskerommet her om kwellen! Han sorterte ALT og vasket 3-4 maskiner i løpet av kvelden! Nå må eg få vasket mine klær hehe Var tilfeldig at ikkje mine ble vasket her om kvelden, men alt mitt ligger som vanlig fint brettet på badet hehe Nemlig, eg har ikkje skap ennå….Gleder meg til me skal i gang med DEN organiseringen 🙂 Hjelp, det blir garantert verre enn da me tok Garnrommet i fjor *ler rått*

Jaja eg får vel lage meg en kopp kaffi til å planlegge en slagplan tenker eg 🙂

Minner om at det er fortsatt mulighet til å være med på Påske Give Awayen her på bloggen! Du har muligheten til å vinne mange hesper med Chunky Wool! ta turen innom HER å bli med 🙂

KOS DEG MASSE OG NYT
EN FLOTT SKJÆRTORSDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #danskstrikkedesign #danskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogger #toppblogg

0 kommentarer

Siste innlegg