NY SOMMERTOPP – 4 STRIKKEOPPSKRIFT

Design av Heidi Kirrmaier

Mai måned er så vidt kommet i gang og nye oppskrifter ruller ut, ja det er bare å ta hys, smile og strikke så busta fyker! En topp går rimelig kjapt å strikke og siden eg for lengst har sendt inn søknad om DrømmeSommer trengs det MANGE lette og lekre sommertopper 🙂 Tja, 3 mnd med sommer, dvs
ca 90 dager med sol og lette klær, ergo? Du kan ikkje strikke FOR mangen kan du si 🙂

Lite som minnet om sommer i går kwell i allefall! Det var så mørkt, stiv kuling og plaskregn!
Det minnet mye mer om en sen november ettermiddag og kwell! Kaldt var det også!

Toppen over strikkes forresten i LinGarn 🙂 

 

 

MORNING SKY
Bildet over
Fra 81 cm til 142 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Heidi Kirrmaier

Frem med LinGarnet her også 🙂

 

FLEX
Opp til 139 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Heidi Kirrmaier

Blandingsgarn med hovedsakelig bomull 🙂

 

VESPER
Opp til 132 cm rundt brystet
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Heidi Kirrmaier

 

Dette er jo en herlig “gammel” slager helt tilbake fra 2009, MEN, den er absolutt aktuell på MIN liste ennå…Skremmende å se hvor lenge siden det var haha

 

BUTTERCUP
Opp til 127 cm rundt brystet
GRATIS Strikkeoppskrift

* * * *

Følte meg ganske så frakoblet da eg våknet i dag! Hodet er ikkje helt på plass så hvis det ikkje jenker seg så kryper eg langt under dyna igjen. Våknet halv 7 og da var eg i grunnen fin, men la meg å sove igjen og sto opp kl 9 og var slettes ikkje i form…er i grunnen 3.dagen med urolig hodet og når eg sjekket filofaxen var det sånn i april også…Så det vil vel si at syklusen  min fortsatt er aktiv hehe
Håper virkelig det avtar utover dagen for eg orker det ikkje, blir så utrolig sliten…

EG VIL STRIKKE!!
Fikk strikket noe i går kwell, men eg må få opp farten nå for som sagt,
nytt garn er på vei og snart i hus! Uansett noe å glede seg til 🙂

Men men, eg tror eg dukker under dyna ei stund og se hvordan det går 🙂
Me får heller tastes senere eventuelt

KOS DEG OG HA EN
FLOTTERS TORSDAG

Go`klem fra ei Uggen Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

4 kommentarer
    1. Hei og god bedring til deg. Butterfly har jeg strikket i rheuma therma wolle. Tynt garn og den ble lekker. Vesper så jeg på i forrige uke så den kommer nok på pinnene snart. Her er det sol og blå himmel men det blåser noe så sykt mye. Ha en flott strikkedag!!

    2. Bestilte oppskrift på Morning sky på Ravelry i går. Hvor får jeg tak i garn? Kan jeg bruke garn jeg får tak i her i landet?
      Du finner forresten fram mange flotte strikkeprosjektet

    3. Tone Bjærke: Sandnes Garn har både Line og TynnLine, har aldri prøvd det og det er en blanding av bomull, viscose og kun 14% lin, men det har omtrent samme løpelengde. Belle fra Drops har samme sammentsetning som Line bare til en mye billigere penge.

      Et rent lingarn er veldig tørt så kanskje det ikkje er så dumt at det er litt bomull i det? Mulig eg selv hadde strikket den i Merino da eg syns det er et nydelig sommergarn 🙂

Siste innlegg