TØFT Å RØYKE OG SJARMERENDE MED SNUS

Bilde lånt fra Nordlys/Arkivfoto

Ok, da er det bare kort tid før ALLE tobakkvarene blir kamuflerte med en usjegrønn farge uten noe form for dekor og fine farger, ett fett for meg, har 0 problem med dette siden eg vet hva eg røyker.
Det eg heller har problemer med er å skjønne er at nå er trua sterk på at de unge kommer til å slutte og røyke/snuse eller, i allefall ikkje starte! Tror du på det??

 

La meg si det sånn: Tobakkhylla er ikkje noe du kan stå foran og ta en valg basert på design og farger! Alle disse varene befinner seg i et LUKKET skap med intet innsyn, ERGO må de unge VITE hva de vil ha når det deres tur i kassen, ikkje det?? Dvs hvis noen i venneflokken røyker/snuser vil de absolutt ha muligheten til å finne ut hva de liker, eller det er vel egentlig ikkje viktig for de ALLER fleste unge røyker/snuser det samme – Hvilken farge boksen har tror eg ikkje spiller særlig stor rolle, men det skal bli spennende å se på utviklingen! Hadde jo selvfølgelig vært ønskelig om det fikk alle til
å avstå fra denne sære dumskapen – inkl meg selv 🙂

 

 

 

rusbrusalkoholBildet lånt fra Tina Hamelten

Der i mot syns eg vel disse hyllene er like skumle om ikkje bare enda mer! Øl og Rusbrus hyllene
i butikkene er virkelig stylet til det ytterste med de lekreste og mest fargerike design du kan tenke deg! Her kan man stå å beundre den ene kulere enn den andre.(Skapet med MELK står rett ved siden så da kan det vel ikkje være sååå farlig??) Om ikkje DETTE er til stor fristelse for dagens unge så vet da ikkje eg!

Ja t.o.m de aller yngste tenåringene kan blir fristet til å snike til seg en av disse enten på den
ene eller andre måten! Tro meg, er det noe de unge ikkje har problemer
med så er det å få tak i ting de ikkje har lov til!

Det er vel like lite ønskelig at 14 åringer skal sitte å konsumere X-antall rosa og gule rusbrus på klassefest som det er at de skal stappe en snus under leppa??

 

Skal NOE kamufleres, ja så syns eg de kan male alle bokser og flasker like usjegrønne som tobakkvarene! Husk for all del å sperr dem inne i et lukket skap med 0 innsyn!

Bare en ærlig mening fra min side…

 

2 kommentarer
    1. Helt enig med deg, det er helt hinsides hva de med mulighetene bruker tiden sin på – finnes viktigere ting å ta tak i. Samt at dette koster jo en god del penger. Å endre design er ikke gratis. Men men. Den som leter finner uansett frem 🙂

Siste innlegg