DA MÅ DET BLI EN GENSER TIL DA….NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Design av Marion L Rindsem

 

Nemmen!!! Ikkje før har eg lagt opp og strikket noen pinner så….BÆM!!! Der ble det jammen meg allerede publisert et nytt og lekkert mønster!! WHAT TO DO lissom!?? Rart det til tider KOKER
i strikkekurven min?? Eg bare nevner det….Tror eg blir nødt for å snart utvide de der Turnus-Gruppene mine et hakk eller flere!! Denne genseren kunne eg forresten tenkt meg som en tunika/kjole sak….Hmm….må tenke litt på det, men enten på den ene eller andre måte
MÅ eg ha den om du skjønner!!

 

Bare for å TOPPE det hele så er dette en tynn og lekker genser, Jepp, den strikkes jo selvfølgelig
i det skikkelig digge garnet Arwetta! Oh My! Det blir så herlig kan du tro!! Hvis du ikkje har prøvd Arwetta, ja da anbefaler eg deg til å teste det ut! Du kan forresten kjøpe det
HER
(Norsk nettbutikk!)
Sykt mange deilige farger – det i seg selv kan jo skape noen…kremt…Problemer!??

 

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Design av Marion L Rindsem

Lekker ikkje sant? Mmm Ååååå eg blir jo nesten litt frustrert her eg sitter! Men men, det som er sååå godt er jo at oppskriftene blir IKKJE utsolgt så når eg har vært flink pike og strikket ferdig
Lotus Genseren, ja så venter jo denne på meg…det er jo HVIS det ikkje dukker opp noe
annet i mellomtiden! Skjønner LuxusProblemet eller?? *ler lykkelig*

 

 

ZIGZAG TOPP
Bildene over
Opp til 116 cm rundt brystet
Strikkes neden fra og opp

 

 

 

 

 

 

* * * *

Haha dette blir årets kjappeste mandag og uke! Jepp, mandag i dag….HELG i morgen!!
Ka gir du meg liksom?? Kan jo ikkje bli mer herlig enn dette?? Tenke DibHassan også syns det er SkamChill (som ungdommen sier!) Ikkje bare det, men uka startet knall allerede i går den ser du!
Dib har hatt “Vippeprøve” i Samfunnsfag i helga og fikk tilbakemeldingen i går;
Det blir en 5`er i standpunkt! JuHuuu Dette går strålende og eg er så STOLT!

Vel, det eneste eg nå håper på denne uka er FINT (les; Oppholds!) vær på 17.mai! Er såå lei av å hutre
og fryse på den dagen! Det er ganske kaldt når det er surt å sitte på stadion tribunen å “vente” mens toget avsluttes og taler skal holdes så her krysses alt som kan! Mulig det blir 2 tog på Dib i år,
vurderes om han skal gå Folketoget i Sola sammen med Tae Kwon Do`en også 🙂 Det hadde i tilfellet vært veldig kjekt for det er år og dag siden eg så et Folketog! Du ser det, da me flyttet til Oslo og så til Tananger ble det slutt på å dra inn til Stavanger denne dagen. Kjenner litt på det at det skal bli gøy fra neste år for da tilhører Dib toget der 🙂 En annen ting er jo OM han går i toget når han starter på videregående, har inntrykk av at mange da dropper det? Det er jo litt synd da.

Men men, dagen i dag da tro? Tja det er da trening som vanlig i kwell, ja nå nærmer det seg virkelig Gradering også! Blir spennende!! Dib har MULIGENS en sjanse på Dobbel Gradering og det hadde
i så fall vært helt FANTASTISK for da er han garantert å kunne stille i NM! En ting er i allefall sikkert; Han har virkelig trent masse og hardt så det skulle ikkje forundre meg! Gleder meg!!

Sånn på strikkefronten ble det søren ikkje så mye strikking i går! Dagen surret av gårde og me var jo på tur som du kan se HER og så bare surret eg videre når me kom hjem hehe Har KUN strikket halslinningen på genseren, men satser på en real innsats i dag 🙂

Været tilsier at eg BURDE absolutt fått litt blomster i heimen, eller i allefall på TRAPPA om ikkje annet, men eg har jo fått klar beskjed om å holde armen i ro…Ja eg vet, Ali kunne fint gjort det, men EG vil gjøre det hehe Så da må eg muuuligens vente litt!? Trenger ikkje kjøpe blomster før det skal plantes for de får ikkje stå i fred her hjemme hehe På noen områder har eg veldig dårlig selvdisiplin *ler*
På terrassen kan eg bare “plante” noen flagg så er det fint! Alle fuglefrøene eg tømt i krukkene i vinter har resultert i….IKKJE LE……ca 40 cm høyt GRESS!!! Så ingen kan i allefall komme å si at me ikkje har det grønt og flott på terrassen haha Det verste er jo at det IKKJE er stygt en gang! haha

Anyway, får slurpe i meg siste rest i koppen her og labbe ut på badet å få skikk på legemet mitt
og heller starte dagen på enten den ene eller andre måten! Noe eg VET eg MÅ gjøre i dag er å pante flasker! Når me ikkje har gjort det på 2-3 uker blir det litt som henger å dingler i poser på kjøkkenstolene – lite vakkert syn forresten!

Du får kose deg så godt du kan og lage deg en FLOTT dag!

KOS DEG!

Go`klem fra ei veldig fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #norskstrikkedesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg