SOMMERLIG OG HELT….EVENTYRLIG!!

Processed with VSCO with q5 presetDesign av Caitlin Hunter/ boylandknitworks

 

Hvorfor har eg ikkje fått med meg dette før?? Det har beint fram gått meg hus forbi, noe eg faktisk ikkje trodde var mulig, men men NÅ har eg det om ikkje annet 🙂 Det kjennes ut som en skikkelig sommerforelskelse!! Noe sååå lekkert da!! *Drømmer*

Et mykt Merinogarn i sarte og skjønne farger, jepp, det ER virkelig et sommersjal! Minner meg om hvite Albusnegler på et berg. Ja noen ganger føles det som om det er 100`vis at dem når du skal kravle deg opp av sjøen på alle fire! *Sukker* Måtte det bli en slik sommer igjen….

“Ohra is the Finnish word for barley. The soft, textural quality of this shawl reminds me of gentle, rippling fields of grain on a summer evening” – Sitat Caitlin Hunter

 

 

Processed with VSCO with q5 presetDesign av Caitlin Hunter/ boylandknitworks

 

Lyst å ta en titt på orginalgarnet? Du finner det HER!

 

 

OHRA
Bildene over
One Size/  172 cm X 66 cm

* * * *

Eg skal overhode ikkje klage på de herlige og varme dagene me har hatt, men eg må si det var litt deilig å legge seg i går og kjenne at soverommet var kjølig!! Hvis det er over 20 grader der når eg skal sove får eg FNATT og eg syns det er ekkelt å våkne svett om morningen! Ja eg kan jo selvfølgelig bare bruke et laken til dyna, men nå er det en gang sånn at eg ha tung dyne på meg og aller helst 2 stk!
Jepp, eg har ei tjukk gåsedundyne underst og så en sånn tjukk sommerdyne opp på, minner mer om et tjukt “stoppeteppe” som me hadde da me var små 🙂 Du ser det, eg må kunne snu meg under dynene uten at dyna beveger seg! hehe Åsså er eg avhengig av 5 puter! Ikkje tull en gang….Var fullstendig helt TRAGISK sist eg lå på Pasienthotellet! Ei tynn lefse til pute var alt eg fikk! Den kan ikkje ha vært tjukkere enn 5 cm! Er det mulig å sove sånn?? Det er jo ikkje godt å ligge når hodet på en måte ligger nedover!! Ja eg har sære krav til senga når det kommer til dynene og putene MINE! *ler*

Men ok, nok om mine sengevaner! Det ble faktisk mindre strikking enn først planlagt i går kwell! Seriøst! Eg må slutte å dille sånn! Ja eg kan “ta meg” i å sitte å stirre ut på terrassen og bare tenke/planlegge på det neste eg skal strikke eller bare noe eg VIL strikke, ja som nok en lang jakke! Har så lyst å bare freake ut på et stort ruteark og lage noe kult til å strikke “Inn” på ryggen! Ser det hele som vanlig foran meg, eg må bare finne ut hvordan eg løser det på et ruteark! Er det først kommet ned på arket, ja så er det jo 0 problem å strikke det! *sa optimisten*

Dessuten har eg bare mer og mer lyst til å strikket et skikkelig stort sjal, ja gjerne det over her.
Eg kjenner bare at eg må gjøre noe med det snart! Har også lyst å strikke et skikkelig LaceSjal med masse huller og mønster, ikkje fordi eg nødvendigvis trenger det, men det er så kjekt!

På den andre siden har eg så mye garn liggende klart til prosjekt eg allerede har bestemt meg for
å strikke + at det som nevnt er noe på vei i posten og det er eg sikker på at eg kommer til å elske!
Der snakker me seriøst KOoOS på et høyt nivå! Ja både under strikkinga og ikkje minst når prosjektet er ferdig!! Ahaaa eg kommer til å nyte det, eg VET!! Du skal få se så snart pakken er ankommet! Kanskje også du blir fristet til å allerede nå planlegge hva som skal gjøre din høst koselig!?!? hihi

Jaja, men men, må vel sette rompa litt i gir! Me må jo en tur på butikken i dag pga i morgen, men om det blir hele Helgehandelen i dag vet eg ikkje. Spørs om me ikkje bare plukker med oss det som trengs i morgen og heller henter resten på fredag 🙂 Ut skal me i allefall 🙂

 

KOS DEG OG HA EN
FIN DAG MED FORBEREDELSER 🙂

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg