DA BLIR DET STRIKKING HELE PINSEN! IKKJE DET??

Reklame | House of Yarn/ Knit At Home

 

Langhelg er bare helt konge spør du meg (selv om me har hatt mange fridager allerede!) Det er noe med det når det er en extra dag knyttet til helga, en extra dag til å bruke på en selv, i mitt tilfeller blir så klar strikking! Det trengs å gjøre et lite skippertak kan du si!

 

Det er nå 6 dager siden eg startet på den deilig Lotus Genseren til Marion L Rindsem og lenger enn dette har eg ikkje kommet…sukk!! Normalt sett så burde nå i allefall ermene vært på tråden og eg burde har vært et sted midt nede på magen! MINST! Men men nå dager bare blir kwell før eg har fått sukket en gang, men optimismen for helga er på TOPP så dette går veien 🙂

 

 

 

 

Eg er litt spent på hvordan denne genseren “legger seg” over skuldrene og brystet mitt…
Vanligvis strikker eg ikkje rundtfelling, men velger stort sett alltid Raglan da dette ligger så bra!
Siden eg falt så hardt for dette mønsteret bare må eg prøve og så langt ser det ganske bra ut 🙂

 

Dette er dessuten en genser eg kan anbefale til forholdsvis ferske genserstrikkere!! Oppskriften er jo på norsk så det hjelper godt på + at den er veldig enkel!! Meget God og enkel forklaring som eg antar alle vil skjønne og mønsteret? Ja det er bare å følge diagrammet som er høyst forståelig! Har du også kviet deg for å strikke en genser fra Toppen av fordi du har lært å strikke fra bunnen av og har gjort det i 30 år FORDI du mener det er best? Denne gensern vil få deg til å kanskje mene noe annet,
prøv da vel:) Du vil absolutt bli overrasket over hvor enkelt det faktisk er 🙂

 

 

 

 

Som så veldig ofte går eg mine helt egne veier når det kommer til garn, hvorfor ikkje liksom?
Me har alle en favoritt og klart det går så lenge strikkefastheten stemmer! DET er det viktigste og hvis du lærer deg det essensielle når det kommer til strikkefastheten, ja så har du med en gang så mye mer å velge i når det kommer til garn! Du står da helt fritt til å meske og kose deg med masse deilig garn!
Ikkje gå blindt for at nøste du velger SKAL/MÅ ha like mange meter på som orginalgarnet –
Konsentrer deg om strikkefastheten og KUN det! Skal ta en gjennomgang på dette snart og komme med litt tips og trix for eg ser at ganske mangen faktisk har problemer med dette.

 

Denne genseren her har i følge oppskriften 22 m på 10 cm, dette må du overholde om du skal få de oppgitte målene på genseren. Orginalt strikkes denne gensern i 1 tråd NZ Lammeull og 1 tråd Tilia, altså, hele genseren strikkes med 2 tråder.

 

Eg ville ha en ikkje-pusete genser og valgte derfor Superfine Merino Wool fra Knit At Home,
(utrolig mangen deilige farger!) da får eg den genseren eg vil ha 🙂 Ikkje bare blir den lun og god, men det blir også en genser eg lett kan bruke nå utover sommeren 🙂 Dessuten syns eg det er sååå herlig
å ha Merino rett på huden 🙂 Blir litt “kledd” til pysjbuksa haha Og så? Ja så har mitt strikketøy akkurat samme strikkefasthet som genseren skal ha i forhold til oppskriften, kan jo ikkje bli bedre enn det? 🙂

ME LIKE!

 

 

 

Slik ser forresten dagen ut UTE! Deilig! Det står ikkje mer enn 12 grader, men eg skal LOVE deg at det er godt og varmt ute, meeen me har ikkje fått opp stolene fra garasjen ennå….så eg sitter på innsiden av en helt åpen terrassdør + eg har døren til Dib sitt rom er åpen og vinduet hans står på vid gap= Herlig gjennomtrekk 🙂 Ahaa det er så deilig å sitte UTEN sokker på! Da er det seriøst skikkelig sommervær! Ja for ellers så er de pakket inn i ullsokker, jadda, sommer som vinter 🙂
Liker dårlig å fryse på beina 🙂

 

Nå er DibHassan på vei til Lysebotn! Han ble hentet i 12.30 tiden og dro av gårde så glad og fornøyd og eg håper virkelig han får ei flotters helg! Det fortjener han virkelig nå! Han har seriøst jobbet KNALLHARDT på skolen og ikkje minst på trening siden jul og eg håper og tror at vil oppnå alle sin mål før han tar en lang og velfortjent sommerferie!! Rommet hans på den andre siden ser i MINE øyne helt bombet ut hehe Vel vel, nå har me sjansen å ta det litt sånn fra stuen av mens han er bortreist!
Greit han rydder i det daglige, men som 16 åringer flest blir det ikkje tatt f.eks skikklig under senga
og i kriker og kroker, noe eg tror de fleste på 16 unngår! “Me ser det jo ikkje likevel”-Innstillingen! haha
Jepp, de er ganske så herlige i den alderen der 🙂

Det ble også en tur på Senteret for Ali og meg, jepp, han ble med selv om eg hadde planlagt (i hodet) en kjapp tur alene hehe Som eg har nevnt flere ganger så tar ting så mye mer tid når han er med hehe Han må alltid sjekke noe (alt?) og se på det og se på det, ERGO? Ja det ble jo noe mer i kurven enn de 3 tingene som eg hadde på lappen 🙂 Så TYPISK! Men men, nå mangler me absolutt INGENTING og me kan uten problem ta langhelg og skulle det likevel dukke opp noe me ikkje klarer oss uten frem til tirsdag, ja så har Joker åpent full dag hver dag uansett! Greit sånn 🙂

Men NÅ altså! Nå er det på tide å bare kaste seg over strikketøyet og ikkje tenke på noen ting!
Det er ingenting som haster med å gjøre her hjemme, ja eg har t.o.m dusjet og tatt på pysjbuksa bare for å gjøre strikkestunden koselig og avslappet, det eneste eg kjenner at eg/me snart MÅ gjøre er å få hjem blomster som skal plantes på terrassen! Over helga kanskje?? Eller, muligens en tur på Gartneriet nå i helga?? Tja, hvem vet, får ser 🙂

KOS DEG OG NYT EN
HERLIG FREDAG OG FLOTT HELG!

Go`klem fra ei Avslappet og Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #lotusgenser #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg