DELIKATE KUNSTVERK – 5 GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER

Design av Julia Mueller

Tynne pinne og Wollmeise Pure 100% Merino SW er perfekt til disse hanskene og snakk om potlearbeid 🙂 Eg vet at dette hadde eg elsket så ja, oppskriftene de skal eg lagre og ha til en dag når eg virkelig skal kose meg! Du bør benytte sjansen du også, TENK å gi et par slike i gave til noen??
Åååå de kommer til å snakke om de hanskene for evig tid 🙂

Her kan du bruke Magic Loop eller rett og slett 5 strømpepinner 🙂
Bruk det du liker best

 

 

 

MEISI
Bildet over

 

 

 

Design av Julia Mueller

 

THREE OAKS
 

 

 

 

 

 

 

Design av Julia Mueller

 

GLOWS

 

 

 

 

 

 

 

Design av Julia Mueller

Disse er jo litt spesielle da, har nemligen bare 2 fingrer!

 

GLITTEN

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Julia Mueller

 

ARKEMA

 

 

 

 

* * * *

Å hekkan som det blåser ute! Stativet eg lot stå ute i natt fordi alt ikkje var tørt lå i en diger knute midt på terrassen og klærene slengte over alt! Du snakker meg om å bråvåkne! Tja, dette vil jo da si at klevasken som skulle fortsette utover dagen i dag uteblir! Eller? Er det en sånn type helligdag i dag hvor man ikkje har klær hengende ute?? Eneste som i tilfellet kan se det er de som bor over oss.
Egentlig greit nok for da kan eg jo bare prioriitere strikketøyet og nå er det kun noen får omganger
til så er mønsteret ferdig og eg kan dele av for ermene 🙂 Satser på at eg da får se at størrelsen
på genseren blir helt suveren 🙂

Eg gjorde ferdig rommet til DibHassan i går kwell og fikk på rent sengetøy. Kjenner at akkurat DET var dumt å gjør av meg! Kan godt si at eg “kjenner” skulderen min igjen…Men eg eier ikkje tålmodighet når noe skal gjøres! Eg MÅ liksom gjøre det der og da når eg vil ha det gjort, har problemer med å vente til noen kan gjøre det for meg! Et eksempel er hvis eg står på kjøkkenet og trenger ei skål fra øverste hylle, uten å tenke på det så strekker eg meg og tar den selv. Her har eg da får beskjed fra legen at slike ting skal IKKJE gjøres! Dvs at eg først må rope på Ali, vente til han er ferdig med det han gjør
før han kommer å tar den ned for meg….Eier rett og slett ikkje tålmodighet til slikt!

Det samme når oppvaskmaskinen må tømmes….Tallerker og glass samles i vasken fordi ingen har tømt den, da tømmer eg jo maskinen (litt fordi eg blir litt forbannet hehe) Etter på står eg med en skulder som brenner og eg får spørsmålet: “Hvorfor gjorde du det der?” haha Eg klarer ikkje å slå meg til ro med at kjøkkenet nærmer seg kaos mens de andre er opptatt med sitt…Hvis man da spør om en kan tømme den så er svaret stort sett alltid: “Etterpå” Nop, tålmodighet har eg KUN når det kommer til strikking 🙂

Anyway, i dag skal eg ikkje gjøre en shit! Evn kun legge på plass alle klærene eg vasket i går,
men ut over det skal eg bare sitte her å strikke litt stille og rolig 🙂

En eller annen gang i løpet av dagen kommer Dib hjem og det skal blir deilig å få han i hus igjen. Spurte om han visste når han kom og svaret kom kjapt; “NOPE” Vel, da er det jo bare å vente å se,
plutselig så står han her i stua, garantert litt solbrent på utsatte steder 🙂

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN OG FIN SØNDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

3 kommentarer
    1. Litt søtt når du lurer på om klesvasken kan henge ute; som er en uskreven lov fra gammelt av, hvor det faktisk er opp til en selv, mens dere ved flere anledninger har hatt full guffe på høytrykksspyleren på helligdager – der er det faktisk en lov om helligdagsfreden 😊

    2. Anonym: Nå har ikkje me hatt høytrykkspyler så lenge så flere helligdager kan det ikkje være snakk om, og Pinseaften som var i går, ja den var ikkje Rød 😉

    3. Hehe. Flire berre litt av den anonyme…
      Eg ville berre gi deg et tips. Kjøp deg ei gardintrapp med 2-3 trinn. Den kan garantert komme til nytte, gull verdt. Forstår så godt den tålmodighetsprøven det er å skal vente på hjelp.

Siste innlegg