STILFULLE NISSER!!

Design av Sarah Schira

 

Sier bare det! I år SKAL eg strikke NISSER!!! Sallan disse var skikkelig flotte og ei ny stue trenger nye nisser 🙂  Oppskriften er allerede kjøpt og lagret i riktig mappe 🙂

 

Strikker du de i Merino som det står oppskriftene vil mønsteret komme ekstra godt frem så eg tenkte å strikke de i SUPERFINE MERINO WOOL som eg har del av på lageret, du kan også fint bruke  MerinoUll som de har på Nille 🙂 Du kan jo bruke akkurat det garnet du vil, det er jo ikkje så farlig med strikkefastheten på disse, de blir jo enten bare større eller mindre 🙂 Vil likevel komme med en anbefaling: Strikk de på litt mindre pinnenummer enn det du vanligvis ville valgt til garnet du bruke. Mønsteret blir så mye finere om du strikker fast + det er enklere å få nissene til å stå 🙂

Et annet godt tips er å ha litt tørre erter eller f.eks popcorn i bunnen før du fyller på med vatt 🙂

 

 

 


Design av Sarah Schira

 

 

 

HERE WE GNOME AGAIN
Bildene over
Stående størrelse er 17 cm og 11,5 cm

Frem til i morgen, 20. juli får du 50% på denne oppskrifta.
Trenger ingen kode, bare kjøp vanlig!

 

 

* * * *

Ok, da har eg tatt HELG, retten og sletten! Det at de hadde fått inn NY Kokos Shampoo&Balsam på Rema bare gjorde dagen og dusjen helt perfekt! (Enkel Glede!!)
Elsker duften av kokos i dusjen 🙂

Selv om eg i grunnen var klar for å hente hjem helgekosen allerede i 11 tiden kom oss ikkje avgårde før nærmere kl 13, dvs malerene var gått når me kom hjem kl 15. Jaja de kommer tilbake i morgen og da skal de gjøre ferdig inngangspartiet 🙂 Nå er terrassen ferdig + ytterveggen 🙂 Ahaaa terrassen er blitt en Oase faktisk! Nå er den så fin som eg har ønsket meg 🙂
Ali holder på å finpusse og rydde på plass nå 🙂

Eg sitter her og er ganske sliten så en dusj var absolutt riktig 🙂 Etter på nå skal eg bare strikke å kose meg med jakken min 🙂 Fikk nettopp melding fra DibHassan, de kommer snart hjem for nå hadde han spist opp alle pengene hehe Måtte overfør litt til til han for han bare MÅTTE ha litt mer sushi!! Egentlig rart at han ikkje både har gjeller og finner! hehe

Men du? KOoOS deg masse og lag deg en skjønn ettermiddag og kwell <3 

NYT DAGEN

Go`klem fra ei litt sliten, men avslappet Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

6 kommentarer
    1. Hei. Eg har kjøpt det mønsteret no, men får berre ei side med opplysningar, ikkje noko mønster. Gjekk det greit for din del?

    2. Gikk helt fint. Når du har kjøpt det ligger den en knapp nederst på siden du kommer til “gå til forhandler”, klikk på den. Us sett skal oppskriften legge seg rett i Biblioteket ditt på Ravelry og du skal få det på mail 😊👍

    3. Hei. Vil gjerne kjøpe mønster på de nissene men hvordan gjør jeg det?

    4. De nissene var råfine! Men hvis du skal stue bort nissene på loftet eller i kjeller så fyll dem med noe som ikke musene vil ha i bunnen 😉 feks dekorsand fra Ikea eller Plantasjen….
      Har opplevd at musene har fest på ris i sånne nisser, en ting er jo museinvasjonen men de ødelegger jo de fine nissene.

    5. Mokkimokki: Trodde ikkje musene var så glad i erter og popcorn som eg pleier å bruke? Menn dekorsand er absolutt fint å bruke 🙂

Siste innlegg