KJOLE TIL ALLE ANLEDNINGER – DANSK STRIKKEOPPESKRIFT

Designet av Pernille Larsen

Foruten at eg falt pladask for dette mønsteret så var jo fargen helt…heeelt…FABELAKTIG!! Wow for ein DEILIGE grønnfarge!! Hekkan heller! Det er slettes ikkje bare om sommeren de små bruker slike kjoler, neida, sier bare èn ting; Bursdager hele året!! Hva er vel kjekkere for oss mamma`er enn å dulle og dille med de små døtrene våre? Ja eller nieser og hele resten av gjengen! Husker eg dullet VOLDSOMT med den eldste niesa vår da hun var liten! Guuu hun hadde langt lyst hår som eg fikk gjøre alt med, ja åsså dollet eg henne opp i kjoler og det beste? Hun fant seg i ALT!

Eg var 13 da eg ble tante og DET var stort altså!! Husker eg var kjempestolt da eg fikk trille henne som baby for alle mine venninner var den eldste i søskenflokken så det var ennå
mangen år til de kunne bli tante hihi

 

 

Designet av Pernille Larsen

Kjolen kan du strikke f.eks i Knitting for Olive CottonMerino/ Pure Silk eller Merino 🙂
Strikkefastheten er på 28 m/38 row så overholder du denne kan jo som ALLTID bruke det garnet du liker best, ja du kan også fint strikke den i tynn ull som bare er ennå bedre nå i vinterhalvåret 🙂

Mmm Huldra Kamgarn er jo forresten ganske nyyyydelig om eg kan si det, men også et annet garn som hadde vært lekkert er Røros Lammeull! DET er virkelig et undervurdert garn altså!
Ja det kan selvfølgelig brukes til så mye mer enn bare til votter!!

Ahaa det kunne bli tidenes lekreste vinterkjole!! Just saying <3

 

SNOWBERRY DRESS
Bildene over
Str 12 og 18 mnd + 2,4 og 6 år
Dansk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

Ahaaa denne helga skal NYTES i Langdryyyge Drag!! Kun 2, eller 3 med i dag da, fridager til HVERDAGEN med de største bokstaven dangler til oss i bakhodet så det singler! Det positive er jo at det ser ut som om DibHassan seriøst GLEDER seg! Gleder seg til noe nytt og noe spennende!! Han har studert “It`s Learning” ut og inn, så nå vet han hvem han skal i klasse med og alle fagene han får! For å si det sånn så virkelig han MEGET fornøyd! Ny sekk har han kjøpt seg, mulig ikkje den mest praktiske og fornuftige, men absolutt en lekker sekk! Ja om man kan si det sånn! Han ender nok sikkert opp med en pose eller sekk nr 2 på slep etter hvert…vil eg tro *ler* I morgen har han planer om en bytur, eller, egentlig så var det vel eg som foreslo det for nytt penal
og i allefall EN penn og blyant vil alltid være lurt å ha!

Nå er det arbeidsfolk her, ja t.o.m de som skal legge på beslagene til hun opp er her. Da satser me på at det blir spons tett og at det ikkje kommer inn en dråpe med vann så lenge me bor her 🙂
Er me heldige nå så blir nok sikkert malings i helga for gipsveggene er steinharde og knusktørre:)
Det er som musikk i mine ører for nå slipper me kaoset i stua! JuHuuu

Så snart alt er rolig her nå så stikker Ali og eg å henter hjem HelgeKosen 🙂  Da er det helg 🙂
Eg LOVER, denne helga skal eg strikke slik at ullrøyta står rundt meg 🙂

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE HERLIG HELG

Go`klem fra ei Meget fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #danskstrikkeoppskrift #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg