SELVFØLGELIG STRIKKES DET I JAPAN!

Designet av Midori Hirose

 

Hvis me legger noe av frykten for det fremmede til sides vil verden av strikkedesign og oppskrifter utvides til det Uuuendelige, klar over det?? Ja for det finnes så mye mer enn bare de norske strikkeoppskriftene, noe eg har koset meg med i lange tider! Det er utrolig mange dyktige strikkedesignere også ute i den store verden, eg har lenge drømt meg bort i baltisk og  russisk strikkedesign! WOW! De ER virkelig tusenkunstnere og det siste året har det også bare dukket opp flere og flere fra Asia og det ER superspennende hvis du ikkje bare
klikker deg forbi uten å sjekke nærmere!

Selv om mangen av disse oppskriftene også kommer på engelsk er det mangen som kun er utgitt på orginalspråket, men vet du? Hvis du VIRKELIG ønsker å strikke noe av det du fant er det ikkje umulig! Veldig ofte er det diagrammer med og tall er stort sett det samme uavhengig av språk og hvis man legger bort egne sperrer så får me det som oftes til 🙂 Det som også er fult mulig er å sende en melding direkte til designeren på Ravelry, noe eg selv har gjort mangen ganger og JA du får svar og de er som regel veldig hjelpsomme!

En lue med ører er noe me fleste har strikket, men la den ved likevel bare fordi eg syns det var så søt! Den strikkes i et deilig garn kan du tro! Cascade ECO+ er et tykt, men lett og deilig garn! Ja eg har både genser og jakke i dette garnet og det er superdeilig! Ser du? Selv i Japan bruker de også mye av det samme garnet som det me gjør her hjemme i lille Norge 🙂 Nå bor forøvring denne designeren i Tyskland, men du skjønner tegning? Strikking ER virkelig Internasjonalt selv om de stort sett (alltid?) strikker på 2 pinner i det store utland og de har som
oftes noen voldsomme kaste-bevegelser 🙂

 

MY LITTLE LAMB
Bildet over
Str 1—> 5 år

 

 

 

Designet av Midori Hirose

 

Dette er virkelig et spennende sjal! Du bestemmer! “Planter” du flere blomster blir sjalet lengre, strikker du flere blader på hver blomst, ja da blir sjalet bredere! Akkurat som i kjøkkenhagen nesten! Du kan velge å strikke i Lace Weight eller så tjukt som Super Bulky,
alt etter hva type sjal du ønsker 🙂

 

GROW YOUR FLOWER GARDEN
Velg mellom 5 tykkelser!

 

Lov at du tørr å VÅGE litt mer! Ikkje bare strikk i samme tralten som alltid, utvid strikkehorisonten din. Det er absolutt ingenting å tape bare masse å vinne 🙂

Du kan jo ta en titt HER HER HER HER (Russisk og en stor favoritt!) HER

 

* * * *

Vel, jammen meg ble det flott vær ut over dagen! Kjørte Dib til møte for en stund siden og der satt de ute i hagen og sola skinte! Var varmere enn eg trodde da eg gikk ut! Nå skal eg bare sitte her å slappe av og strikke frem til Amira skal hentes på flyplassen. Eg har fått vasket en del klær slik at i allefall noe av Dib sin garderobe er klar for skolestart!!

Når Amira er vel i hus hopper eg i dusjen før eg kaster meg over en voldsom TrådFest!! Har ikkje festet på en stund fordi eg tenkte å gjøre det når eg var ferdig med alt det rosa og det er eg jo nå!! Tja, det er bare å stålsette seg og få det gjort retten og sletten! Men jaggu er eg glad for at eg har festet alt underveis hvis ikkje hadde det virkelig vært et hav bak på den ryggen nå!! Det er det eneste minuset med å strikke med denne teknikken, så begir du deg utpå så fest under veis 🙂

Som eg sa tidligere i uka så vurderte eg å få et nytt prosjekt på pinnen, men vettu? Eg hadde ikkje for alt i verden klart å legge fra meg Flamingoen nå altså!! Er jo livredd for at den skal bli liggende og nå som det snart bare er ermene igjen er det bare å kjøre flatt 🙂

Da er det vel bare ønske deg er FLOTT start på uka i morgen og Lykke Til hvis du har barn som enten starter på skolen eller i barnehagen! Endelig er me i gang igjen 🙂

KOS DEG OG HA EN
HERLIG SØNDAG KWELL

Go`klem fra ei Spent Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg