DAGENS STRIKKETØY + NYTT PROSJEKT!


Skulle vel egentlig ønske at det gikk noe fortere selv om stripere egentlig bare økes av seg selv!
Nå er eg iallefall på den 11.stripen og eg har KUN 16 økingen igjen, dvs eg er CA halvveis til ermdeling JuHuuuu! Det er uansett et nydelig strikketøy for Tynn Alpakka er en drøm å strikke i, iallefall om man har en pinne som ikkje “napper” 🙂 Min er glatt og fin og maskene nesten flytter seg av seg selv 🙂 NYTELSE!


Siden eg ikkje er så veldig glad i blått prøver eg å holde meg på den turkise/petrol sin i skalaen +
litt lilla inni mellom 🙂 Kunne tenkt meg en tilsvarende tunika bare i GRØNNE farger!
Mmmmm lime og irrgrønt, Ahaaa så stilig! *Tenker*

Oppskriften på Still Light Tunic finner du HER!


 


Før helga fikk eg ferdigstilt et sjerf og med et nøste Faerytail og et nøste Fin ble sjerfet ca 160 cm langt og når eg prøvde det på meg selv var det en fin lengde 🙂 Dette skal med tiden varme en
Hjemløs person og det gis i regi av Kirkens Bymisjon 🙂

 


Nå i dag startet eg på et sjal eg har strikket flere av tidligere, nemligen MARA , et enklet, kjapt
og dekorativt sjal som også er GRATIS! Snapp det til deg og strikk et du også! Hvis du ønsker å bli med på Kirkens Bymisjons Juleaksjon “Gled en som gruer seg til jul” kan du lese mer om det
HER!

 

 


Eg strikker i “Du Store Alpakka” sitt FAERYTAILE og FIN og eg er sikker på at dette vil
varm EXTRA mye 🙂 Ellers kan du velge det garnet du ønsker 🙂

* * * *

Zzzz selv om eg sov HELT til 11 i dag fristet det veldig å rusle etter Ali da han krøp litt i senga etter middagen….Blir faktisk ganske sløv av å sove lenge også! Men så tenkte eg at eg heller få pine meg med å gjespe litt et par timer så kvikner eg nok til etter hvert 🙂

Fant meg en HELT NY serie på Netflix som var ganske så SPENNENDE og eg satser på at den klarer å holde meg våken! Designated Survivor heter den, normalt så liker eg ikkje sånne politiske filmen, MEN  Kiefer Sutherland er en dyktig skuespiller så eg falt for fristelsen 🙂 Tenkte å kombinere denne serien med det Oransje Mara Sjalet – Blir nok helt perfekt for en lørdags kwell 🙂

Nei, eg ser egentlig ikkje “Skal vi danse”, syns det var MYE kjekkere når det var sånn ORDENTLIGE kjendiser med hehe Nå er me så langt uti alfabetet at eg vet jo neeesten ikkje hvem folka er hehe
Derimot ser eg på det hvis mor mi er her en lørdags kwell, men TO DAY er eg for meg selv 🙂

Kos deg masse du også med hva enn du måtte holde på med!

NYT KWELLEN!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei mett og søvnig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #stilllighttunic #stripestrikk #alpakka #faerytaile #fin #dalegarn.no #gledensomgruersegtiljul #kirkensbymisjon #oransjesjerf

0 kommentarer

Siste innlegg