SKJØNNESTE STRIKK TIL DE SMÅ – NORSKE OPPSKIFTER


Siv Jane Aksdal

Ikkje bare var disse buksene utrolig lekre, men også morsomme 🙂 Her kan du utfolde deg og lage skikkelig yndige og lekre bukse, eller ganske du vil gå for en knæsj farge og lage litt gøy?
Hva med å strikke en svart? Ja og så pynter du med noen bunadsknapper, litt bånd og eg hvit skjorte, VIPS så har du et råflott antrekk til småtten på 17.mai 🙂 Mulighetene er mange 🙂 Buksa er strikket
i Lerke fra Dale, altså et veldig tilgjengelig garn + at oppskrifta er norsk

 

 

 

PINECONEPANTS
Bildet over
Str 0-12 mnd / 2-6 år

 

 

 

 

 

 

 


Siv Jane Aksdal

Denne har eg hatt på bloggen før, men den er jo så yndig og søt!
Denne kan du f.eks strikke i Lille Lerke eller Sandnes SilkeAlpakka. Vært litt forsiktig med alt
for håret alpakka til de aller minste

 

 

TIRILTUNGE NYFØDTBODY
Str Newborn, 1-3 mnd/ 3-6 mnd

 

 

* * * *

YES! Det er FREEEDAG og me klarte en uke til JuHuuuu
Nå er det faktisk hele 6 uker siden Ali reiste og egentlig skulle han komme hjem denne uka, men som me vet så pleier alltid NOE dukke opp sånn i siste liten og avreise er litt utsatt. Det nærmer seg iallefall!
Heldig han som har sluppet unna den mørke og kalde januar! Ja nå er det jo lyst kl 8 og det er lyst til langt på kveld hehe Nesten iallefall 🙂 Eneste som irriterer er at han har IKKJE vært så flink å ta “brukanes” bildet Hmmm Du snakker meg om å ta “Bilder i farten gjennom bilruta” haha
Men, dessverre så er situasjonen slik nå i Beirut, pga folkemengden MÅ man faktisk kjøre fra A-B om man har bil og man blir advart mot å vandre rundt i gatene med poser/vesker/varer. Dvs det er høyst uaktuelt å vandre rundt på butikkene på shopping….MYE har endret seg siden sist eg var der. Trist!

Anyway, eg har planer om å snart farte ut! Skal ut til Dyredoktoren først for å få tak i Ormekur
og Flåttkur til Milo, deretter skal eg innom Europris for der er det 25 års Jubileum og de har tilbud på LørdagsGodt så da blir det å plukke litt til helga. Halv pris i forhold til Rema 🙂 Dessuten må eg ha
Spotter og det er også noe rimeligere der, greit når eg trenger en del…

Der etter må eg innom å hente hjem HelgeMiddagene på Rema før eg ordner litt Blomster til mor mi! Ja eg “skylder” henne en MorsdagsGave hihi Til slutt er det bare å plukke med meg Jr fra skolen
og SÅÅÅÅ er det hjem å Ta Helg! YES! Denne helga har eg lengtet etter, skal bli herlig!
Neste fredag starter Vinterferien og DET blir SkamChill!

Til deg som går på ferie med ungene i dag: “GOD FERIE!”

Nå må eg nesten sette i gang her!

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE FREDAG

Go`klem fra ei HelgeKlar Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #strikktildesmå #barnestrikk #sivjaneaksdal #norskestrikkeoppskrifter #norskdesign #baby #barn #strikkebukse #strikkebody

3 kommentarer
    1. Nok en gang har du funnet fram noe lekkert og fristende.
      Det ser ut til at vi har de samme planene for dagen, men hva er spotter?
      Ha en strålende fredag:)

    2. Er det allerede 6 uker siden han reiste?? Tenkte det var to-tre jeg. Så fort tida går.
      Ha en fortsatt fin helg.

Siste innlegg