JULEGAVER TIL UNDER 100 OG VEL SÅ DET!

Drops Design

 

Mangen av dere fikk meg til å felle både en og 2 tårer i går! Det finnes så mangen enestående mennesker der ute og eg har fått flere melding av strikkedamer der ute som sitter på mye garn
og oppskrifter som de er villig å dele med til de som gjerne ikkje har like god råd 🙂 Selv skal eg ta kontakt med noen eg har samarbeidet med tidligere å se hva me kan finne på! Så hvis noen har lyst
å f.eks sende en liten/stor garnpakke m/tilhørende oppskrift til noen, ja så gi beskjed – dette kan eg vel klare å formidle vil eg tro. Det eneste du som giver må gjøre i tilfelle er å sende det til rette vedkomne.

Eg VET også at det er skikkelig vanskelig å si at “Eg sliter og har ikkje råd”, men de som skulle ønske en hjelpe hånd nå i disse tider kan i tilfellet ta kontakt med meg enten pr mail ([email protected]) eller på den måten du finner enklest så kan eg formidle adresse videre til den som måtte ønske å gi. Var dette en måte å gjør det på?
Kom gjerne med ideèr/forslag i kommentarfeltet eller pr mail 🙂

Men i dag har eg slått meg løst inne hos Drops, vanligvis promoterer eg uavhengige designere,
men i dag tenkte eg å gjør en annen vri; Julegaver til godt under 100 kr, da er det også greit om oppskriften er lett tilgjengelig og gjerne gratis. De aller fleste som strikke og hekler vet om Drops,
men når du sitter der å skriver på gavelister og prøver å tyne hver en krone er det ikkje alltid like enkelt å se lyset i tunnelen, derfor gjør eg det på denne måten. Da er det kun å printe ut og strikke
i vei. Drops Garn er også ganske greit tilgjengelig og det er billig 🙂

 

Alle oppskriftene i dag strikkes i NEPAL, det koster 16 kr pr nøste og har du ikkje lokal garnbutikk med dette garnet i nærheten kan du kjøpe det HER!

 

 

 

QUEEN OF THE CHILL
Bildet over
5 Nepal = 80 kr

 

 

 

 

 

 

 

Drops Design

 

OLIVE LOVE
4 Nepal = 64 kr

 

 

 

 

 

 

 

 

Drops Design

 

PARISIEN
2 Nepal = 32 kr

 

 

 

 

 

 

 

 

Drops Design

 

WHITE CABLES
4/5 Nepal = 64/80 kr

 

 

 

 

 

 

 

Drops Design

 

HEART DANCE
4 Nepal = 64 kr

 

 

 

 

 

 

 

 

Drops Design

 

LINN
2/3 Nepal = 32/48 kr

 

 

 

 

 

 

 

 

Drops Design

 

SNOWDRIFT GLOVES
2/3 Nepal = 32/48 kr

 

 

 

 

 

 

 

 

Drops Design

 

SNOWDRIFT SOCKS
5/6 Nepal 80/96 kr

 

 

 

 

 

 

 

 

Drops Design

 

HOLLY JOLLY STEPS
2 Nepal = 32 kr

 

 

 

 

 

 

 

 

Drops Design

 

WALK WITH ME
3/4 Nepal = 48/64 kr

 

 

La oss si det sånn, HVIS du strikker alle disse gavene som eg har lagt ut her vil det koste deg 608 kr hvis du strikker i de største størrelsene, dvs at du sitter igjen med hele 10 flotte og absolutt fullverdige gaver! Hvor flott er ikkje det?? Det er absolutt fult mulig å få dette til
i god tid før gavene skal under treet!

Det vil komme flere slike innlegg på denne måte + eg tenkte eg skulle raide Rema og Kiwi for samme variant av gaver, bare spiselige! Ja for det er også både gøyale gaver og det kan bli ganske så flott,
ja selv til under 100 kr!

 

 

 

* * * *

Da er det faktisk ganske straks helg! Mye som skjer her i heimen denne måneden er det også!
Det beste er jo at i slutten av måneden skal det pyntes til JUL, men det er MYE som skal endres på her før den tid og som MÅ være i havn før julepynten skal opp fra garasjen. Akkurat nå føles det litt endeløst, ja slik som det alltid gjør før man setter i gang – der i mot blir det både herlig og bra!
Gleder meg! Regner med at Ali og begge ungene tar de tyngste løfta!

Ali han er allerede i sving på kjøkkenet og eg sitter her i pysjen enda, men så han til gjengjeld han vært oppe siden 5.30 og eg rullet ut av senga noen timer senere 🙂 Velstand ser du 🙂

På strikkefronten har eg en tøffel eg MÅ få ferdig i dag! Kan jo ikkje holde på med 1 tøffel i flere dager!! På tide å få nr 2 på pinnene, men til mitt forsvar så er det ganske store da! Men skikkelig deilige både
i garn og farger. Strikker i dobbelt Østlandsgarn og vettu? De blir så sykt myke kan du tro! Blir nok skikkelig gode etter en runde i maskinene, men gleder meg mest til å stæsje opp alle tøfflene 🙂
Da blir det å sitte med nål og tråd her i stolen og så håper eg det nålfilte settet snart kommer 🙂

Anyway, tro bare eg må få gang på dagen og starter med en runde på meg selv på badet! Ellers er det ikkje sååå mye å gjøre, brette et stativ med klær kanskje? Får kjenne litt på skuldrene, de er nemligen ikkje så glad i det. Skal til legen og ultralyd på tirsdag så da vet eg mer om tingenes tilstand 🙂

Senere i dag skal eg trekke 2 vinnere av oppskriftene som Lunamon Design gir bort 🙂

KOS DEG OG HA EN
DEILIG TORSDAG

Go`klem fra ei Optimistisk og Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #hekle #pattern #freepattern #gratisnorskstrikkeoppskrift #strikkeopskrift #dropsdesign #nepal #julegaverunder100kroner #billigejulegaver #julegavestrikk #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #bloggglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

7 kommentarer
    1. Tusen takk for at du deler så mange flotte oppskrifter hver dag. Her blir det mye å strikke. Men først må jeg finne noe å strikke til barnebarnet Isabella på 3 år😊. Hun får strikkegaver av farmor til jul. Til andre og skal det strikkes til😃. God helg 🤓

    2. Takk for at du inspirerer med både det ene og det andre:-) Du er rå til å finne oppskrifter og dele.
      God helg etterhvert:-))

    3. Takk for at du er du ,og takk for alt du gjør for andre.Hjelper nemlig og lese bloggen din når dagen ikke bestandig er like lett.
      Og så mange fine oppskriftet i dag,her skal det hekles.
      En strålende helg ønsker jeg deg og dine.
      🌹🌺🌻🌼🌷⚘

Siste innlegg