BLE BARE HELT TOM…

Reklame | House Of Yarn og Rito Garn&Hobby

For første gang på lenge satt eg her i går kwell bare med hendene i fanget omtrent…Ja eg måtte ta meg i å tvinne tomler inn i mellom! En merkelig følelse for vanligvis er jo dette en kjempe mulighet til å virkelig spinne rundt som ei hodeløs høna! Ikkje i går, eg ble helt matt eg! 3 måneder har eg strikket, strikket OG strikket på et og samme prosjekt, jaja bortsett fra en
kjapp barnegenser tidligere i høst, men dog.

Nå er det altså slutt! Over og ut! På en rar måte er eg litt sliten, sliten av prosjektet for jammen meg ble det stort, men samtidig kjenner eg at eg er så glad for det ble ganske så likte slik eg så det for meg!! *VELLYKKET*, er vel det riktige ordet! Tror bare eg er utslitt pga gleden
av å ha kommet i mål eg!!?

Eneste problemet eg har møtt på underveis er knappene…Det ble mye verre enn først planlagt, men t.o.m det løste seg til slutt 🙂

 

Et saftig BOMkjøp fra eBay av noe eg trodde, eller eg forventet jo et vellykket kjøp av ugleknapper! Neida, de var jo helt anderledes enn det eg så på bildet, så her sitter eg da med noen 100 “mislykka” knapper! Da var det bare som et lyn fra klar himmel! Eg tar å MALER de!! JuHuuu

 

Med DENNE malingen fra Rito Garn&Hobby satte eg i gang lørdags kwell! I min iver ble det ganske mye gris ei stund og ALT eg hadde sittet å malt store deler av kwellen kunne eg bare kaste…Eg hadde lagt de nymalte knappen på avispapir…Det er jo slettes ikkje uvanlig? Da eg skulle sjekke de før eg la meg hang ALLE sammen fast og papiret hang skikkelig fast på knappene! UMULIG å plukke av…Hmmm der med satte eg meg like godt til å male alle nye knapper…Alle knappene ble malt svarte, det er søren ikkje lett å få det jevnt og fint, men da eg hadde noen få knapper igjen kom eg jo på at hvis eg stakk en nål gjennom hullene og på den måten holdt knappen fast til underlaget gikk det bedre!

Prikkene “malte” eg på med DISSE malertusjene 🙂 Helt geniale spør du meg 🙂
I går kwell ble eg ferdig med alle prikkene og i dag skal de lakkes så eg tror dette blir bra gitt!
Dette blir jo liksom “mine” knapper og hva er bedre enn det når hele
jakka kåpa eg har strikket er bare MIN!?

 

Nå ligger den her! Jepp, i går kwell gikk den i vaskemaskinen på Ullprogram og siden kåpa er strikket i Dale Falk følte eg meg ganske så trygg på at dette skulle gå greit, men uansett;
Det ER RisikoSport!

Allerede i dag er kåpa så og si tørr! Takket være for at Falk Garnet egentlig er ganske luftig på en måte 🙂 Tror nok det er gått med litt småstore mengder garn i denne hehe Det var også litt styr med å klare å få et så stort prosjekt ned på disse mattene når det var vått! Et vått ullplagg blir jo utrolig bevegelig, ja nesten som GELÈ i hendene. La den som en stor klump mitt på mattene og løftet det utover og noe plasser satte eg nåler for å få den slik eg ville ha det 🙂 Ser bra ut da 🙂

Jobben i dag er å gå gjennom notatene for å finne den eksakte garnmengden! Det er alltid litt sånn småspennende! Husker da eg prøvde den på før ermene var strikket, da tenkte eg at “Oj denne blir tung!” Men nå når ermene er på plass og alt er ferdig føles den ikkje så tung likevel 🙂 Har notert underveis hva og hvor mye garn eg har brukt i hver farge og planen er jo å etter hvert komme med en oppskrift basert på mine notater 🙂 Hvis det fortsatt er interesse for det? Har ikkje helt bestemt meg for OM eg skal legge ved Flamingoen som er på ryggen…Diagrammet altså…MEN, hvis ikkje så kan eg i allefall forklare hvordan det er blitt gjort slik at du kan lage din helt egen rygg! Når man har lagt så mye arbeid ned i et arbeid så er det jo
GØY å vite at det er helt UNIKT!

Det kommer selvfølgelig bilder når knappene er på plass og eg kan svinge meg i den 🙂

Det STORE spørsmålet i dag er; “Hva skal eg strikke på nå??” Nei, eg har ingen umiddelbare planer selv om eg har garn til gitte prosjekt som er på planen, men om det blir nå, nei det vet eg ikkje…Som sagt; Eg føler meg litt merkelig tom! Kan ikkje huske at eg har følt på det før for vanligvis monterer eg siste rest i en fart fordi eg har noe gøy som venter 🙂

 

Ellers, tror muligens eg satt litt kjipt under malinga i helga? Våknet i går med “vondt i halsen”? Akkurat som det går en litt stram linje fra bak høyre øre, ned langs høyre side på halsen og ned forbi kragebeinet? Når eg bøyer meg fremover har eg lyst å holde på hodet når eg reiser meg opp…Ikkje direkte vondt, men ganske så ubehagelig….Muskelstrekk? Senestrekk? Passer SYKT dårlig med noe tull nå ass! I morgen har eg frisørtime og det blir en laaaang frisørtime så vondt hals/ Eller nakke? Passer dårlig!

Anyway…EG får begynne med Garnregnskapet på Flamingoen og se hva som skjer! Hvem vet hva eg sitter å strikker på i kwell?? Kanskje eg bare tvinner tomler…Planen er jo Strikketreff på kommende lørdag og da må eg jo ha NOE å strikke på!!

KOS DEG OG HA EN
SUVEREN MANDAG

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #Knitting #myowndesign #houseofyarn #dalefalk #ritogarnoghobby #knapper #maleknapper #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg