“SPOR”: Lekker T-Skjorte / Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Ellen Haugen Bergsrønning og Marit Haugen Bergsrønning

 

Masse mønster uten en haug med farger, et “rent” design med spennede teknikker som igjen blir til ei flott
T-Skjorte 🙂 Og ja, siste men ikkje minst: En kledelig Raglanøking – Aboslutt min favoritt! Ikkje bare det, men eg ser jo også at denne T-Skjorta fort og fint også kan bli en ganske så kledelig tunika, eller kjole om du vil 🙂

 

 

 

Designet av Ellen Haugen Bergsrønning og Marit Haugen Bergsrønning

 

Orginalt er toppen strikket med Un-Told Cotton Merino Salsa, men den kan like greit strikkes i lignende garn,
og det finnes det mange av 🙂 Siden toppen er strikket i kun en farge hadde eg i allefall valgt et garn som fremhever struktur, noe både merino og bomull gjør.

 

SPOR
Bildene over
Str fra 93 cm til 160 cm i overvidde
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

S Ø N D A G og litt mer levelige temperaturer! Å ja, eg får virkelig høre det når eg ytrer at eg syns det er FOR varmt – Det er da ikkje det samme som å klage!? Eg liker sommeren, men kryper det opp mot 25 og over, ja da syns eg det er for varmt. Hvis eg kunne valgt ville eg heller hatt vinter selv om eg overhodet ikkje kunne tenkt meg vinter hele året. Det går helt fin an å ha flott vær uten at man får åndenød og svetter på ryggen når man sitter stille. Det eg kunne ønsket meg for sommeren var et stabilt vær slik at eg visste hva eg hadde å forholde meg til.
Det å kunne planlegge blomster/grønnsaker uten å tenke på at alt blir vasket bort når det bøtter ned. Min perfekte sommeren er altså: Stabilt fint vær, rundt ca 20 gr (max), duskregn om natta og sol om dagen. Selvfølgelig er dette for mye å be om, og nettopp derfor elsker eg H Ø S T E N. Eg liker når det begynner å bli litt kaldt i luften, når behovet for ullsokker melder seg – Da koser eg meg mest. Litt av grunnen for det er at hvis eg sitter inne på sommeren fordi eg syns det er for varmt får eg høre at eg MÅ ut å nyte været…“Sitte inne kan du gjøre hele vinteren”…Gi meg en sval sommerkwell u/regn så sitter eg helt klart ute 🙂

I dag er det tåke, litt halvgrått og litt regn – Skyvedøra er helt åpent og det er svalt og herlig! Det kan se ut for at sola kommer i løpet av dagen for det er veldig lyst “bakom der”. Eg har planer på Hobbyrommet
så du finner meg i såfall der 🙂

 

 

NYT SØNDAGEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Jeg liker vår og høst best. Er som deg ikke så veldig glad I at det er for varmt. Å være ute på sommeren er ok. Bare man kan få sitte rolig i skyggen eventuelt plaske rundt i et skogstjern.

Siste innlegg