1-2-3 GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT OG EN MAGISK FREDAG!

Designet av WoollyThoughts

Tøfler går under samme kategori som sokker og truser; Kan ikkje ha nok! Ikkje bare er det gøy å strikke, men det går kjapt og takk og pris med tanke på at me må jo strikke 2 stk noe som ofte kan være et ork. Ikkje bare DET, men når oppskriften kommer fra Woolly Thought er det litt extra gøy! Kanskje du husker de flotte teppene som de kom med for en del år siden? (Ta en titt HER og bla litt!)  Eg har strikket 2 av teppene og DET er gøy det! Oppskriftene er vel mer basert på de mattematiske prinsippene enn andre oppskrifter eg har vært borti, men frykt ikkje, du trenger ikkje ha 5`er i matte for å skjønne den 🙂 Du trenger kun å klare å gange små tall med 3 og sååå har du hele tøffelen – Easy Peasy!
Det gjør det hele bare sååå mye mer morsomt!

Siden det er fredag så er det jo en ypperlig dag å starte noe nytt og kjapt! Ja, noe som du kan kose deg med i helga liksom, bare fordi! Skjønner? Det er lov det!! Bare glemt alt du har i kurven, hent noe garn du liker og som kan passe til tøfler åsså bare NYTER du dagen retten og sletten! Herlig, ikkje det??

Denne type luksus må man da som strikker kunne unne seg?
Det finnes alltid noe man kan skylde på; Tja, du kan jo bruke været! Enten så er det fordi det er FOR kaldt, FOR Mye snø, FOR mye regn, FOR glatt etc, ja eg regner med at du skjønner tegning – Så bare sett i gang med den beste samvittigheta i heila denne verden 🙂 På mandag kan du hente frem kurven igjen.

 

Designet av WoollyThoughts

Se her du, de kan blir ganske så gøye og vettu!

 

RULE OF THREE SLIPPERS
Bildene over
Str Barn, Ungdom og Voksne

 

* * * *

Ahaaa så HIMLA herlikt! Vettu koffor?? JuHuuu I går ettermiddag, ja sånn i 17 kom Amira hjem fra jobb. Hun begynte å svinge seg på kjøkkenet og fikk lyst å lage middag. Da satt Ali og eg inn giret i 18 tiden og hoppet i bilen for å hente hjem helgekosen!! Ååå det er så digg om fredagen når det er gjort på torsdagen 🙂 Er på en måte litt sånn extra koselig å handle om kwellen, det er litt annen stemning og roligere på butikken føler eg? Anyway, handelen fikk me hjem på ca 1 time og da hadde me handlet på både Rema og Kiwi 🙂 Å du? Vettu ka? Da me kom hjem så hadde tutta ryddet og digget til på kjøkkenet og på benken sto en komplett og flott Taco Middag klar til å digge inn! SÅÅÅ KOS Amira skal ikkje være hjemme i kwell så da passet det perfekt at det ble TacoFredag i går 🙂

DibHassan var også himmelfallende fornøyd med taco da han kom hjem fra jobb i 21 tiden, Ali kjørte faktisk å hentet han!! Det må eg jo bare si; Hvis du som kunde står å skravler og spørr om en masse i en butikk 20 minutter etter stengetid så er det faktisk ANDRE som ikkje rekker bussen sin fordi de ikkje kan gå før du er gått ut! DibHassan kan nemligen ikkje ta kassaoppgjøret før siste kunde er gått. Hmm og siden Elkjøp er ganske høflige så “kaster” de heller ikkje ut kundene sine…..men når man er 16 og ikkje kjører er det kjipt når man må vente 30 min extra på neste buss…Bare nevner det litt i forbi farten *fniser*

Skal faktisk ut å kjøre i dag selv om handelen ble gjort i går. (Derfor er det noe dritt at det har snødd, er meldt regn og det er minusgrader!) Må på apoteket for mor mi, men først skal eg ut å hente Dib på skolen siden han er ferdig kl 11.30 og det passer sååå fint fordi eg skal innom “NoSmoke” i Hillevåg 🙂 Må ut å kjøpe Juice for en måned og det MÅ eg bare si: DET ER EN FRYD!! Vettu hva det koster for Ali og meg i forbruk på 1 mnd?? KUN 996 kroner! YES!! Love IT! For at du skal skjønne hvor lite det er så røykte jo eg alene for ca 7.600 kr på 1 mnd! Ali røykte for ca 2.000 så JA det å kjøpe for en hel måned for under 1000 kr totalt til oss begge er jo bare en liten fis til sammenligning! Ikkje bare det, men det både smaker og dufter sååå mye bedre!! Ja for her hjemme dufter det bare Jordbær om dagen gitt! hihi Hvis du har tanker om å slutte å røyke ANBEFALER eg deg en liten svipptur innom HER (hvis du ikkje bor i Stavanger)– Garanterer at du slettes ikkje vil angre 🙂 Eg har røykt i akkurat 30 år og sluttet PANG midt på en fredags kwell! Kan eg, ja så skal eg love deg at DU også kan!! Siden me da befinner oss rett ved siden av Kilden stikker me inn på jobben til Amira en tur og hilser på –
Det er alltid like koselig 🙂

Etterpå er det bare hjem, i dusjen, på med pysjen og gjøre seg klar for en skikkelig digge di digg fredag! Woop Woop!

 

 

LAG DEG EN SKJØNN FREDAG
OG BARE KOS DEG MAX

 

 

Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Jeg behriper ikke hvordan du klarte å røyke for 7600 kr mnd..skrev du feil tall der? 🙂

      1. Siden du lurer og sikkert ikkje har lest hva eg har skrevet før så tar me det en gang til: Hvis du røyker ca 1 Tobakk i døgnet til kr 256 kr så blir det ca 7.600 kr i mnd. Av 1 Tobakk klarer eg å rulle ca 40 sigaretter med WinnerTip. Regnestykket er da enkelt.

        1. Djeez..jeg sluttet å røyke da tobakkspakka lå på en hundrelapp. Men jeg røykte 2-3 pk i uka…ikke en pk i døgnet.
          Dermed er prisene helt ukjente for meg nå. Det er ganske godt gjort å klare og slutte om du var sånn storrøyker. Imponerende, faktisk.
          Du skal få med en morsom greie: I mine barndomsdager erklærte min mor at hun skulle slutte å røyke om tobakkspakka kom opp i 20 kr, og så lo hun høyt, fordi hun syntes det var morsom tanke. For tobakken kostet 5 kr pk, og aldri i livet om hun trodde den skulle nå 20 kr……
          ( Hun sluttet ikke ved 20 kr. Faktisk gikk det veldig mange år og mange prisøkninger til, og med KOLS som ny diagnose, sluttet også hun med tiden. Hun er høyst i live enda..hehe)

          1. Eg husker da en tobakk kosta 80 kr. Da ble det snakket om at den skulle opp til 150 kr på nyåret. Da sa eg høyt og tydelig at ble den så dyr så skulle eg slutte!! Vel…for en mnd siden da eg sluttet kostet en tobakk 256 kr på Rema og 268 på Joker og DA var det seriøst på tide hehe

Siste innlegg