1 million….RILLER!! – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Malabrigo

 

En haug med knapper og riller i fleng! Blir søren ikkje bedre enn det! Eller jo!? Resultatet er jo at du sitter igjen med skikkelig herlig BabyGave ♥ Dette er jo også noe for deg som gjerne ennå er litt utrygg(?) på maskene eller bare er en fersk strikker! Strikk av hjertenslyst og kos deg – frem og tilbake, frem og tilbake = Himmelske riller ♥

Eg f.eks, hvis eg skal strikke noe som gjerne ikkje er så stort og ikkje trenger så mye garn spanderer eg gjerne et extra deilig garn, ja som orginal garnet til dette prosjektet! Du kan kikke nærmere på det HER om du ønsker 🙂 MEN!!! Du trenger over hodet ikkje bruke det dyreste garnet på hylle for å få en lekker og flott gave, de som sier det kan umulig vite hva som virkelig er på markedet “der ute”! Du og eg vet bedre enn det MoHaaa Eg kan fint se for meg at et slikt deilig teppe til en liten bare vil bli helt fantastisk i f.eks Lima fra Drops! Ahaa det garnet syns eg faktisk ser ganske magisk å strikke med ♥

 

Designet av Malabrigo

 

Her har du virkelig mange flotte muligheter til å strikke en råflott gave! Strikk teppet som på bildet over, eller,
gjør slik som eg ofte gjør; gå din helt egen vei! Her ser eg mange muligheter! Hmm strikk det ensfarget og brodér noe flott på det, eller kanskje bare babyens navn? Vettu? Mulighetene er uendelige så det er bare å sette i gang! Oppskrifta er gratis, bare klikk på linken under og mens den printer løper du å henter deg noen nøster fra der
du gjemmer garnet ditt! 🙂 Egentlig trenger du ikkje printe oppskrifta en gang, den er så enkel at du like gjerne bare kan ha den på en skjerm 🙂

Bare et viktig tips helt på tampen her; Skal du strikke teppet til en liten baby, sånn mindre enn 3-4 mnd IKKJE strikk det i alpakka! Ja ikkje sant? Det høres helt magisk ut med et nydelig alpakkateppe til en nyfødt, Mmm sååå mykt og godt, men AKK så farlig! “Problemet” med alpakka er at det er hår, fibrene “sitter” veldig løst og en liten baby kan puste dette inn og ned i de små lungene sine. Ikkje bra i det hele tatt. Det er heller ikkje uvanlig at me voksne gjerne må gni oss litt i nesa når me har på oss en alpakkagenser. Hvis dette er et problem for deg med noe du allerede har strikket så har eg et tips på lur: Stapp hele genseren, teppet eller hva det måtte være INN I FRYSEREN! La det ligge minst 1 døgn! Ta det så ut, ja gå helt ut i hagen eller noe og rist det hardt, så mye du orker! Da vil du klare å knekke en del av disse fibrene og mindre havner i nesa di! Gjenta gjerne flere ganger.
(Dette tipset er IKKJE beregnet til å bruke på plagg til små babyer altså, for de minste skal uansett ikkje ha plagg/tepper i alpakka.) Men ja tipset funker ganske godt og du kan etterpå bruke genseren din uten å nyse så mye 🙂

 

 

FIRST WINTER BLANKET
Bildene over
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

Jadda Jadda, der kom REGNET gitt! Dypt savnet og hjertelig velkomment! *NOT* Haha Fikk litt sånn høstfølelse fordi det både blåser og regner…Men, det er fortsatt sommer så me får jo bare stole på kalenderen! Neste lørdag reiser Dib til Surnadal i nord på treningsleir 1 uke, i følge langtidsmeldingene ser det ikkje lyst ut på værfronten…Det skal ligge på mellom 10-13 grader! Håper virkelig at de har tatt feil altså!! Fint vær når du er på
treningsleir er liksom bare prikken over I`en!!

Eg har som vanlig lyst å ta helg i dag og bare hente hjem litt helgekos! Så at “Kunstnerlønna” allerede(!!) er på konto så da kan eg få unna regningene også og ingenting er jo bedre enn det? Greit med alt som er gjort 🙂 Hvis eg skal gjøre noe annet enn å strikke de neste dagen må det være å få litt kontroll på vaskerommet! Må få vasket en del før det gror helt over der ute! Er i grunnen alltid vaskerommet som må lide når andre ting står på hodet! Planen min var jo å få vasket en del i løpet av helga og tørke det ute, meeen får nå se om det lar seg gjøre!
Er i grunnen dårlig med plass inn for øyeblikket, og NEI, ikkje aktuelt å ha tørkestativer i stua!
Stua skal NYTES i all sin GLORY! *ler*

Tja, lager meg bare en kopp kaffi til eg, venter på at Ali ruller ut av senga så får eg se hva det blir til i dag!
Handling or not Handlig!? That is the questions!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg