1 pingvin, 2 pingviner…en gjeng? -Det blir kaos!

 

En helg på Hobbyrommet har resultert i 4 nye i gjengen 🙂 Var rimelig kaos på et punkt, men de kom i mål
og nå er det bare monteringen som gjenstår, noe som forøvrig er fort gjort 🙂

 

 

 

 

Garn er jo egentlig kjekt uansett type, var extra dill å lage dette da.
det skal tvinnes til det er som hår omtrent

 

 

 

 

Til sluttet kobles de sammen med en 3 mm tjukk strikk og nå er de klar til å…

 

 

 

…holde styr på sokkestrikket ditt 🙂 Genialt når du strikker sokker på 5 pinner, eg har aldri helt fikset Magic Loop, men så liker eg å strikke på 5 pinner – Mulig derfor eg ikkje ser vitsen med å få det til?

Denne gjengen her passer for strømpepinner 20 cm lange og fra størrelse ca 3,5 mm og oppover. Har laget noen pinneholdere for tynnere pinner også + for strømperpinner som er 15 cm – Litt for en hver her kan du si 🙂
Er i grunnen ganske mye gøy strikketilbehør som kan lages, og er det noe me strikkere liker så er det vel artig tilbehør? Eg ser bare hva eg selv shopper mest av når eg er på strikketreff: Det går i nips og morsomme dubbeditter (Garn har eg jo *ler*)

 

Før eg stabler meg inn på Hobbyrommet i dag er det ut på tur. Ine og eg skal laaangt utover Jæren, ja faktisk helt ned til Obrestad Fyr som er ca 4 mil sørover….Så skal me gå nordover til Orreelva (Som er ca 1 mil) hvor me har parkert den ene bilen ved Orre Gml Kirke 🙂 Det er litt vått i dag, lett regn og 13 gr. Går sikkert fint å gå i shorts ennå, men tar med både vanntett bukse og jakke så får me sjå hva som brukes. Etter hva eg har lest på divers tursider kan dette stykke vær litt vrient enkelte steder fordi flere bønder har strømførende gjerder heeelt ned i strandkanten (For å holde turgående ute!?!). Men, det er ikkje ulovlig å gå der så da satser eg på at me finner løsninger underveis, mulig det kunne vært smart å tatt me badetøy?? Ja bare sånn i tilfellet!?? *ler*. Neida, eg er optimist og eg vet at dette blir en flott tur! Obrestad Fyr hvor me starter er jo et flott sted og det første med skal passere er Hå Gml Prestegård, mange fine æverdige plasser 🙂 Kjenner eg gleder meg og når eg kommer hjem blir nok resten av dagen tilbragt inne på Hobbyrommet, fikk noen nye ideér på vei i seng i natt og de må testes.

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT
SØNDAG

 

 

 

 

Go`klem Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg