VINTERENS NYDELIGSTE GENSER


Thea Colman/ 2016 BabyCocktails

 

Noe er og vil alltid være TIDLØST, ja f.eks som AranMønster! Hos meg går interessen i bølger og daler, men det er akkurat like GØY å strikke hver gang ria kommer! Da Amira var liten var det så og si fletter på ALT! Eg var fullstendig hekta 🙂 Nå er det en stund siden eg hadde et skikkelig AranMønster på pinnene og eg må jo innrømme at det frister noe vanvittig å kaste seg over et av disse designene! Eller hva sier du?

JAMESON
Bildet over

Opp til str 54″

 



Thea Colman/ 2015 BabyCocktails

OMMEGANG

Opp til str 54″


Thea Colman/ 2014 BabyCocktails

CHARTREUSE

Opp til str 55″


Thea Colman/ 2013 BabyCocktails

BRANDIED CHERRY

Opp til str 55″


Thea Colman/ 2014 BabyCocktails

MANGO SMOOTHIE

Opp til str 60″

Får ofte spørsmål ang størrelsene på plaggene eg legger og ut og fra tid til annen opplyser eg om at størrelsene er oppgitt i Inch. Ta f.eks den siste genseren her som er 60″, dvs si at genseren går opp til 152 cm i brystvidde 🙂 Hvis du stusser en annen gang kan du bare bruke Denne Kalkulatoren.

Har du aldri strikket Aran sier du? Fordi det ser så vanskelig ut kanskje? Hmm ja eg var hellig overbevist en gang på tidlig -90 tallet om at dette fikset eg ikkje, men allerede noen år før Amira ble født i -95 var eg i gang med garderoben til vårt første barn og DA var det helt “IN” med Aran til Baby! Eg stålsatte meg, og husk; Den gang hadde me da slettes ikkje Pc og YouTube!!! Ja det er du klar over vel? Ja at du kan søke opp ALLE flettene på YouTube og få opp filmer med fremgangsmåten?
Åååå det MÅÅÅ du bruke hvis det er skummelt, ok? Eg har faktisk lært meg veldig mange GODE teknikker der! Det er bare å sitte å søke, lete og LÆRE! Dette er jo ganske så genialt om du f.eks ikkje har en StrikkeKafè i nærmiljøet 🙂 Det som også var fint før, som eg gjorde en del av, var at me kunne gå inn på en Garnbutikk å få hjelp! Det går jo ikkje lenger!! Nei, det er jo så og si IKKJE Garnbutikker igjen! SÅ TRIST! Derfor må eg bare oppfordre deg, ja om du har en Garnbutikk i nærheten:

STØTT den!!! det er en helt annen opplevelse å gå i en butikk enn å shoppe på nett, ja for noen ganger er det HELT avgjørende å ta på, snuse i og ikkje minst kose kinne med et nytt garn!
GarnOrgie blir det vel å regne *ler*

Nå skinner sola og tåka er forduftet! Kunne faktisk ha funnet frem en solstol og satt meg ut, men med tanke på at eg skal ut å kjøre å bli ute noen timer forblir eg bare her i Go`Stolen! Blir så sløv og trøtt
i sola + eg får ikkje strikket skikkelig siden eg ikkje har solbriller med styrke hehe
Masse unnskyldninger HAHA Men sannheten er at eg gidder ikkje! *ler*

Eg MÅ planlegge når eg skal ut og være kledd i god tid, stress er nemligen en tilstand du sjelden finner meg i, får rett og slett vondt av det! Derfor sitter eg nå her ferdig kledd, klar til å strikke samtidig som eg bare kan hoppe i sko når eg skal gå! Først er det Reggistannlegen med Jr, hjem en tur og så kommer mor mi og me kjører sammen på SHOPPING! Jepp, som sagt så skal HUN kjøpe Bursdagsgave til meg JuHuuu Hun skal kjøpe noe eg virkelig ØNSKER meg! YES!!! Skal se om eg husker å Snappe så kan du bli med på SnapChat! (@vibbedille)


KOS DEG OG HA EN
BEGIVENHETSRIK DAG!
HUSK: Små Gleder!

Go`klem fra ei Ivrig Vibbedille 🙂

 

#strikking #mote #design #garn #ull #aranmønster #flettestrikk #garnbutikker #theacolman #nydelig

2 kommentarer

Siste innlegg