NYE SJAL FRA MELANIE BERG

 

Melanie Berg

Bare så eg har sagt det: Jula ramler PANG over oss fortere enn me klarer å si JULEKAKE så har du planer om å strikke noen gaver, ja så er det jaggu meg på tide å få fart på pinnene! Er du bare litt som meg så baller det veldig fort på seg og innen du er halvveis på den første gaven har du 13 andre i KØ! Ja det er en evig runddans og til tider et stort DILEMMA! Hvilken skal man liksom prioritere?? Ja man vil jo virkelig glede alle med litt strikka varme, ikkje det?? Til stadighet ramler man over noe som hadde passet så fint til hun eller han, ja du kjenner nok til “problemet”, det er ganske utbredt dessverre…..

Hvis du har lyst å gi en person noe EXTRA fint, ja da syns eg du skal spandere et sjal i fra
Melanie Berg! De er både tidsriktige og vanvittig stilige! Hun har MASSE flotte design, ja det er nesten som det er et for alle sin smak! Garnvalget er litt opp til deg, når det kommert til sjal kan du bruke omtrent det du vil. Men som med alt annet er det greit å holde seg til riktig tykkelse, ja for hvis ikkje vil du i denne sammenheng ende opp med et SENGETEPPE! haha

 


Melanie Berg

Stilig ikkje sant? Eg likte veldig godt denne fargekomboen! Skikkelig stilig med Lime og Lilla!
Har SilkeDuo fra Danmark liggende eg i akkurat disse 2 fargene….Sukk…..

 

5190 MILES
Bildene over
Et spenn på 280 cm

 

Melanie Berg

Lime er som du gjerne vet en av mine FAVORITT farger! Kunne hatt LIME over alt, fikk heldigvis gjennomslag for å bruke det som kontrastfarge her hjemme i stua og eg stortrives med det!
Så det at Melanie Berg kommer med 2 nye sjal med nettopp LIME er helt fantastisk! ME LIKE!
Føler i grunnen at Lime går til ALT!?

Dette sjalet er strikket i et garn som er en blanding av Merino og Kasmir, Mmmmm NYDELIG!
Kunne egentlig tenkt meg dette i
BUGGA! Har du prøvd det garnet noen gang?? Ååååå det koste ca Flesk, men AKK så herlig det er! Eg er sååå HELDIG at eg har en FanaGenser i Bugga og har brukt Limefarge som en kontrast, helt unødvendig å si at eg ELSKER den genseren! Sjekk ut garnet nå først og fremst så kan me jo snakkes? Er sikker på at du blir forelsket, iallefall litt <3 

 

Melanie Berg

 

MY CRYPTONITE
Bildet over
Et spenn på opp til 260 cm


* * * *

I følge Yr kan man forvente et gløtt av sola i dag, men det skal visstnok blåse en del, egentlig så bryr eg meg en døyt om været-Iallefall i dag! I dag er det nemligen Lade-Lørdag! Dvs; Me Time, Me Time & BARE Me Time, ja eg kjenner at eg trenger virkelig å lade opp, ettermiddagen i går gikk ganske skjevt pga mange timer forskyving av medisinene……slet litt utover kwellen kan du si og var i grunnen DØNN sliten! Når man lever med smerter 24/7 er det VIKTIG å få i seg lindring på faste tider, det brukes i en kombinasjon som forebyggende OG lindring der og da. Hvis det da blir flere timer forsinkelse vil smertene stige noe hakk og det kreves mer innsats OG tid for å få de ned på et utholdene nivå,
var det forståelig?? Det er ofte dette andre gjerne har problemer med å skjønne ser du. Ja de kan jo slenge ut av seg: “Kan du ikkje bare ta medisinen da heller så kan med gjøre bla bla” NEI! Det funker ikkje sånn, ikkje for meg ser du, ikkje syns eg det er bra å ta medisiner på farten heller, Nop, eg må sette meg eller legge meg, ta “Coctailen” og slappe av og la medisinen gjøre sin misjon, skjønner?
DEN måten har eg funnet ut at MIN tid blir best! 

Dessuten skal me i bursdag til Trym i morgen og DA ønsker eg å være i fin form for eg skal KOSE meg, ja HALLO, eg skal t.o.m ha på meg KJOLE! Ka du tror, hæ? Gleder meg for det er ALLTID koselig å gå hans bursdager, herlige og behagelige mennesker 🙂

Som eg sa er bursdagen fremskynnet så den EGENTLIGE gaven er jo slettes ikje ferdig og dermed blir det for første gang en Kjøpe-Gave! Har ALLTID strikke til han ser du, men i år kan jo den egentlige gave kanskje fungere som en “Gratulerer Storebror” Gave heller? Koselig det også 🙂

I går kwell vasket eg NOK en gang den NYE Kosegenseren min str 4XL hehe KokosDuften var nemlig gått ut *ler* Den genseren er snart utvasket hehe Nesten gang me kjører forbi Sparkjøp SKAL eg inn
å ha èn til, en svart denne gangen tenkte 🙂 Anyway, nå etterpå er det bare en kjapp dusj og på med denne ALT for store genseren, på med ei like stor pysjbukse og de beste Kosesokkene eg vet, dermed skal eg spille bedøvet her i stolen og NYTE hele dagen sammen med Reven! Kan tro den blir fin!

 

 

 

KOS DEG, NYT OG HA EN
EVENTYRLIG HERLIG LØRDAG!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille på Lading 🙂

 

#strikk #strikking #melanieberg #sjal #shawl #knitting #oppskrifter #pattern #saturday

2 kommentarer

Siste innlegg