NYTT PROSJEKT – GALSKAPEN SLUTTER ALDRI!

//Inneholder sponset produkt

Håret sto sikkert til kanter bare pga iveren da eg stupte inn på Garnrommet tidligere i dag!
Tømte omtrent hele hylla med Tynn Alpakka og begynte å sortere, ja tro det eller ei, men eg ente opp med omtrent bare blåe nyanser! En del turkis, petrol og lilla, men tror dette kan bli skikkelig fint!

Er i grunnen ikkje så glad i de rene blåfargene, men må si meg ganske fornøyd med denne buketten 🙂

Hva eg skal strikke??? Følger du ikkje med????


Veera Valimaki

Eg bare ha en en slik en, IGJEN! Ja eg har 3 fra før, men eg har alltid sagt eg ha en
i Tynn Alpakka og nå er eg LOST! Dette begynner etter hvert å bli en gammel oppskrift, den er fra 2010, men akkurat like aktuell 🙂 Den er så fin, passform perfekt, ja ALT er perfekt!

Lett og grei å strikke er den også, ja hvis du ennå ikkje har en, bli med meg da og strikk en da vel??

STILL LIGHT TUNIC
Bildet over
Opp til str 47″/ 120 cm rundt brystet


Dette er den eg strikket i vinter og eg er så fornøyd, eneste er at den er bitte litt lang…..Men nå vet eg akkurat hvordan eg skal unngå det for den eg nå er i gang med bare bli enda mer perfekt 🙂
Den på bildet over har eg strikket i Østlandsgarn 🙂 Deilig 🙂


18 forskjellige farger klarte eg å grave frem så dette kan bli mange flotte striper 🙂


Åja, eg måtte jo bare legge opp med en gang og få gang før eg gikk å kwilte 🙂
Ka du tror, eg har ALLEREDE funnet knappen som skal i nakken!
Spesialdesignet knapp i fra
Snella & Petronella 🙂 Heldigen meg!

 

* * * *

Nå blir det strikkekwell med mor mi, me har spist fersk kjøttsuppe + kwilt så dette lover GODT for en god kwell! Mor mi er i gang med sokker til…..ALI! JuHuuu *Slukker litt brann* hehe

KOS DEG OG HA EN
KJEKKE KWELL DU OGSÅ!

Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #tunika #stilllighttunic #tynnalpakka
 

19 kommentarer
    1. Heisann ! Du inspirerte meg sist til å strikke still light tunikaen, ble så fornøyd, helt herlig passform strikket min i Drops Alpakka,varm og herlig!!!. Blir så spennende å se resultatet på denne. Klem fra Birgitte

    2. Kommer lett ut av tellingen på strikketøyene dine—-, men dette er en skikkelig kosegenser — både mens du strikker og når den kan tas i bruk. Hils mamma’n . Jeg strikker også sokker.

    3. Oi så rålekker fine farger men mønstret er vel på engelsk eller…. Nydelige farger på den nye også Spennende. Du er så flink med farger og fint strikka. Kos deg i kvelden……

    4. Still Light blir en veldig lei av mens en strikker men når den er felt av og en prøver den på så løsner det en skrue i hodet og en begynner automatisk å planlegge neste som er like kjedelig å strikke på helt til en prøver den på osv osv.

    5. Jaaa… eg vil gjerne strikka samtidig med deg.. har hatt mønsteret på’vent’ lenge. Eg kvir meg litt til dette engelske mønsteret veit du. Men då er det berre å få i hus garn og så 🙂 Ha ein fin strikkekveld, klem frå Marta Kristin

    6. Jeg begynte å strikke Still light T i vinter, i Østlandsgarn, inspirert av deg 😊. Har bare lommene igjen. Fikk god hjelp av deg sist da jeg lurte på noe 😍. Har lyst på en til i tynnere garn, så kanskje jeg prøver meg . Syns det er vanskelig med størrelser – ser du strikker i str M. Hvilke pinnestrørelse bruker du, og følger du mønsteret i str M slavisk? Takk for event svar. Klem T

    7. Ååååå du e så fine i de Still light tunikaene dine <3
      Har eg mønster te Still light ? Ja
      Har eg garn te Still light ? Ja
      Har eg lyst på ein Still light ? Jaaaaa
      Imårå tidligt står eg på håve i garnlageret mitt, og då ska eg finna någe snadder garn te min fysste Still light... 🙂
      Go'klem frå meg te deg <3

    8. Tante Ulla: JuHuuuu ENDELIG! Glede meg te å se ka garn du finne 🙂 Legg det på bloggen din så eg kan se, ok? Go`klem te deg og <3

    9. ToveR: Eg strikker vrangbordene på 2,5 og resten på 3. Når eg er nesten ferdig med raglanøkingene begynner eg å prøver den på og legger meg på det nærmeste maskeantall som passer til meg 🙂 Pleier å bli en ca M 🙂

    10. GroAnita: Haha Eg føler det skjer noe hele tiden eg, ja når raglan er ferdig så skal man jo starte økingene til lommene så eg syns ikkje den er kjedelig. Denne blir iallefall ikkje kjedelig siden den skal bli i striper, da vokser det jo som kjent mye fortere hehe

    11. Birgitte Aarøe: SÅ GØY! Det er Tynn alpakka eg også har startet med og det er så deilig å strikke med! Nå er eg ferdig med forhøyningen i nakken og klar for rundt og rundt, da går det fortere 🙂 JuHuuu

    12. Ja endelig ska det ble Still light på meg og 🙂
      Har sikla lenge nok på dine Still light tunikaer nå… 🙂
      Kanskje eg ska blogga om det imårå ???
      I nått ska eg drømma om garn, fargar og mønster… – bler nok Ikkje ensfarga… 🙂
      Søke kanskje litt strikkehjelp sjå deg ittekvert <3
      PS! Bloggen din e så fine, at det friste for meg og å flytta øve te blogg.no... - kanskje det kan setta fart i bloggingå igjen <3

    13. Tante Ulla: Er iallefall jysla kjekt å blogge her inne og det er så mye mer du kan gjøre både med text og bilder ikkje minst! Har alltid savna STORE bilder og det kan me ha her 🙂

    14. Du e kjempeflinke med bloggen din, og eg e titt inne å sjekke om du har blogga 🙂
      Eg like godt de store bildene og variasjonen på tekststørrelse og all inspirasjonen <3 Åsså e du så herligt motiverende, og det e kjekt å se at så mangen kikke innom bloggen din kver dag <3
      Tror kanskje Tante Ulla snart lar seg frista te å bjynna å blogga på blogg.no... 😉
      Savne deg og strikkestundene våre <3

    15. Tante Ulla: Savne deg og masse, me må snart FIXA det! Sitte bare her eg og er ALLTID klar for besøk når du orker <3 Bare HYL ut 🙂 Nå er Natta her i stua 🙂

Siste innlegg