DET ER BLITT KAOS I GO`STOLEN! WHAT TO DO??


Når man strikker sjerf i FLERTALL, ja da snakker me noen glade meter som kveiler seg inn over alt, når man i tillegg strikker i 2 tråder, ja da blir det litt KAOS kan du si! Åååå for et HERLIG kaos!
Et KAOS som varmer på mye mer enn bare èn måte!

Eg er i gang med Årets Aksjon til Kirkens Bymisjon; Gled en Som gruer Seg til Jul!
Dette er noe ALLE kan delta i og alt er med på å gjøre dagene litt bedre for de som ikkje har så mye!

“Kirkens Bymisjon arbeider for et varmere og mer inkluderende samfunn. Skjerfene er Kirkens Bymisjon symbol for en varmere by,” sier generalsekretær Adelheid Firing Hvambsal.

Ja og de aller fleste kan klare et sjerf i riller, det absolutte enkleste som finnes,
erfarne og ferske strikkere; FOREN DERE!

1.november er det ut på gata å dele ut sjerf og la de komme til rette, strikk mer enn ett og kle deg selv i oransj og hvis din solidaritet til de som har ikkje har det så god, ja som i verste fall er hjemløse og bor på gata! Det er så sørgelig, men hvis alle bidrar så vil hverdagen på mer enn èn måte bli litt bedre



Har fått noen kommentarer på om man kan strikke i andre farger for det stilles spørsmål til hvorfor de hjemløs skal måtte stikke seg frem med et ORANSJ sjerf rundt halsen! Ja sjerf kan du strikke hele året og dele ut så mange du vil, ja luer og votter også, MEN i november skal de være Oransje!
Det er fargen på Kampanjen til
Kirkens Bymisjon og det er for å skape OPPMERKSOMHET 🙂
Hvis målet på 10.000 sjerf kommer i  havn vil nok de aller fleste byer
LYSE opp og skape MASSE oppmerksomhet! 

Du kan levere bidraget ditt til det nærmeste ByMisjons kontor, eller du kan f.eks sende det til meg så skal eg passe på at det kommer til rette vedkomne 🙂
Du kan strikke både sjal og sjerf, opp til deg, bruk din egen oppskrift eller
benytt deg av ByMisjonens
EGEN Oppskrift 🙂 


Når det så begynner å blande seg inn SJIRAFFER opp i alle disse Oransje metrene, ja da skjønner du at det blir KAOS, ikkje sant?? I natt før eg la meg kom eg PLUTSELIG på disse deilige vottene!
Skrev t.o.m Huskelapp til meg selv at eg burde ta de frem da eg sto opp i dag! Nå ligger de rett her ved siden av meg og GAULER på oppmerksomhet! Ja Kaoset vil bare ingen nede ta…..nevnte eg at det snart er tid for å tenke Jul også??? Da er jo PLANENE å få bort masse rot her i kroken min…..
Vet ikkje helt HVOR eg skal starte en gang…..*Fortvilet*


Fy søren Jorid sine votter ER flotte altså!?!?! Siden det sjer noe nytt på hver eneste omgang er de skikkelig kjekke å strikke og eg er ganske tent på å strikke noen runder-
Om ikkje annet for å få slutt på GAULINGA! hehe



Rart eg er fortvilet eller???

Men, eg er en person som IKKJE stresser, det er ydersk sjelden iallefall så nå har eg strikket dagens lengde på sjerfet så det er på tide å ta opp Still Light Tunika`en, har t.o.m funnet et par farger til som sklir rett inn blant stripene, er snart HALVVEIS på Raglanøkingene. Kommer seg 🙂 

Sola har kommet og gått i dag og eg syns det har vært skikkelig kaldt! Har sittet her med DYNA
i stolen og slitt med å få varmen i beina! Skulle jo tro det var beinhard vinter ute! hehe

Regner med at ungene kommer om en stund, Ali styrer med litt mat og eg tror bare eg setter på serien en stund og lader opp til en skravlete kwell 🙂 Begge ungene har sikkert mye å fortelle 🙂
Har vært et merkelig døgn hehe

KOS DEG OG HA EN
FORTSATT HERLIG MANDAG!

Go`klem fra Vibbedille i Kaoset 🙂

#strikk #strikking #oransjesjerf #kirkensbymisjon #gledensomgruersegtiljul #oppskrifter

0 kommentarer

Siste innlegg