NÅ KAN DU GJØRE ET KUPP!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Regina Moessmer

GARN! Ja det kan me diskutere til me blir grønne! Dyrt, billig dårlig/god kvalitet, ikkje sant!?
Me har jo blitt skjønt enige om at me strikker i det me liker best og eg kan anbefale i øst og vest,
men uansett så kjøper DU det du ønsker, ok? MEN! Det er NOEN navn også innen Garnbuisnessen som går for å være “Snobbet” det kan me være enige i, ikkje sant? Da kan eg nevne f.eks ROWAN – De har MYE lekkert garn som er blanding av flere kvaliteter og noe er rett og slett som en drøm for en strikker! Ikkje så uvanlig at man må ut med gjerne 1500 spenn i garn for en genser, ja det blir nesten som å kjøpe en Diòr genser, skjønner? Men NÅ!? Vettu, denne lekre genseren over her strikkes i nettopp Rowan Fin Tweed, dette garnet er nå på SALG og me snakker “Sparkjøp pris”!

Om garnet er av ypperste kvalitet vet eg ikkje, ei heller vet eg noe om holdbarheten, men EN ting vet eg og det er at ofte spiller strukturen en rolle på å gi genseren det rett uttrykket og på den måten blir den lekker! Er slettes ikkje sikkert om denne f.eks ville blitt like lekker i Smart!?? Kommer an på hvilket uttrykk man vil ha, ok? Men ANYWAY, ta en titt på ROWAN FIN TWEED og for en gang skyld kan du strikke i “Snobbe” garn til en rimelig penge, mange flotte farger!

Til denne genseren hadde eg trengt 15 nøster og da ville den ha kostet meg 390 kr,
jammen ikkje verst for en snobbegenser, Hæ? hehe Genseren, ja, den er virkelig enkel OG lekker 🙂 

 

ANOUSHKA
Bildet over
Opp til str 47″/ 121 cm rundt brystet
Ny i Oktober`16

 



Regina Moessmer

Det stiller seg LITT anderledes med denne genseren! Den er strikket i BC Garn – Sarah Tweed
og kjøper du garnet på linken får du denne oppskrifta Gratis, det blir som et lite plaster på en stort sår haha I denne genseren hadde eg trengt garn for 1.200 kroner+, er litt forskjell da, men for å forsvare garnet så er det 50% Mulberry Silke i det og det kan nok intet Sparkjøp garn erstatte, men IGJEN,
det kommer litt an på hvilket uttrykk du ønsker 🙂 Ikkje alle som liker silke en gang, ikkje sant?
Ellers er det 10% Bourette Silk (??) og 40% ull, ja dette er en skikkelig dyr genser,
iallefall etter mi lommebok 🙂 Men lekker? JA!

Men ok, du klarer fint å finne et garn som er ca 175 m pr 50 gr og hvis du klarer å “Jobbe” deg frem til en strikkefasthet på 26 m/32 row på 10 X 10 cm, ja så har du den jo! Et garn som kan opprettholde dette er f.eks nettopp Silja fra Sparkjøp, men da blir den i tilfellet uten Mulberry Silke, eg er sikker på at genseren blir lekker likevel! Personlig er Silja MIN favoritt fra Sparkjøp og eg har bare godt å si 🙂

Mitt garnlager inneholder et MANGFOLD og det er eg GLAD for! Ja eg har f.eks Rowan, Drops, Sandnes, Dale, Wollmeise, Arwetta, Peruvian, Holst, Rasmilla, Noro, Opal, Regia, REN Mulberry silke, Sparkjøpgarn, Nillegarn, Viking Garn og MASSE annet i skjønn forening –  eg ELSKER det!

 

MOLÈNE
Bildet over
Str XS – XXL
Ny nå i November

Jammen ikkje verst, da fikk eg sagt litt i dag også 🙂
Er det ikkje GØY at me har så MASSE nydelig garn å velge i? Ja det finnes noe for ABSOLUTT en hver! Uansett størrelse på lønningsslipp og lommebok: ALLE kan ha råd å strikke litt og ikkje minst så hadde ALLE hatt godt av det! Herlige Terapi i hver eneste meter og hvert eneste gram!
Tro hva eg hadde gjort uten!?? Orker ikkje tanken en gang!

* * * *

Søndag! Hmmm øyner en sjanse for ME TIME i dag gitt! Sov lenge gjorde eg også!
Nå har me hatt besøk helt siden torsdag og det skal bli godt å få litt alene tid igjen kjenner eg.
Joda, me har kost oss og det har gått opp og ned, men alt i alt en ganske fin helg, men eg kjenner eg blir litt sliten! Iallefall med tanke på at eg hadde migrene på fredag! Fysj av meg! Godt å vite at en sånn helg har gjort godt for mor mi så får eg bruke uka til å hente meg inn igjen…
Skal bli godt å få noen dager “alene”, men sånn hadde eg følt uansett hvem me hadde
hatt på overnatting 🙂 EG trives GODT i eget selskap 🙂

Nå skal eg ta meg en dusj og få på rene KoseKlær og bare strikke og kose meg resten av dagen! kanskje eg endelig kan sette på Netflix og se noe eg vil se? Har visst noen halvferdige seriere som eg holder på med og med min hukommelse kunne eg nok ha startet fra begynnelsen igjen! hehe

I følge Yr.no skal det ikkje være mer enn 2 grader og da kan regnet fort gå over til sludd og det er jammen godt gradene stiger igjen i morgen tidlig hvis ikkje hadde det blitt samba i gatene! hehe
Planen er at eg faktisk skal til legen igjen i morgen, har i grunnen litt forskjellig eg skulle gjort,
men får se hvilken form eg er i hehe Eller om eg trenger en Hviledag! HAHA

 

KOS DEG OG HA EN
EVENTYRLIG SØNDAG!

Go`klem fra ei litt sliten Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #rowan #sweater #genser #bcsarahtweed #strikkeoppskrifter

1 kommentar

Siste innlegg