DEN FINESTE JULEGAVEN ER TIL….DEG!

//Sponset gave

Som så mange ganger tidligere stiller Lovely Planet opp med en NYDELIG, utrolig praktisk og flott gave! SJEKK ut den der veska da! Super til å bruke til ALT, ja for denne rommer en god del og du får plass til mer enn nok garn til å kunne dra på f.eks helgebesøk 🙂 Ikkje sant den var flott!??

Den er filtet og er virkelig robust og god! Håndlaget/strikket av voksne kvinner
i Nepal som blir lønnet av nettopp Lovely Planet. Et velfungerende samarbeid
som gjør utgjør en vesentlig forskjell for mange 🙂

Lovely Planet har MASSE flott! Ja alt i fra små Dubbeditt vesker og aldeles nydelige kjoler!
Masse som kan passe til en som strikker og hekler med egne “Strikke Lykke” produkter!
Det er ennå sjans å bestille noe i Julegaver 🙂 Stikk en tur innom
HER å ta en titt!

Eg har ruget på denne veska ei stund nå og ventet på den rette anledning, hva er vel da bedre enn
å bruke den som en JULEGAVE?? Ja til DEG f.eks?

Veska koster 629 kroner og er laaangt i fra noe billig skrot, her snakker med skikkelige greier og eg vil gi den til en av dere på selveste JULAFTEN! Hadde ikkje DET vært gøy??
Ja å vinne/få noe ekstra på Julekwellen? Så herlig at du er enig!

Først av alt må eg bare si at det nytter IKKJE å kommentere med det eg spør om på facebook.
Dette innlegget blir postet på ca 50 grupper og eg klarer ikkje følge med på alle som kommenterer,
det håper eg du skjønner? Kommenter HER inn på DETTE innlegget er du snill, da er du med
i trekningen om denne veska, ok? Det eg vil du skal fortelle meg er:

HVA BETYR JULA FOR DEG OG HVA GLEDER DU DEG MEST TIL?
Fortelle meg altså i kommentarfeltet 🙂

Selve trekningen skal eg ta på selveste Julaften, etter middag og pakker,
dvs litt sent på kwellen vil eg tro 🙂 Det blir så KOSELIG atte 🙂

 

Eg fikk ikkje Snappet noe særlig fra Shoppeturen til mor mi og meg, nei, me hadde det så kjekt at eg glemte det jo helt ut! Det er jo bra tegn da??

Uansett, førts hylte me innom Rønken og eg kom inn med èn gang så det var fort gjort. Deretter var det en tur på Sparkjøp, der fikk eg ALLE gavene i boks utenom mor mi sin. Mor mi fikk også omtrent alt på lista si der inne! Herlig 🙂 Før me kjørte til Kilden (Kjøpesentre) måtte me ha litt mat og siden mor mi var litt gåen tok me en svippas innom Drive In på McDonalds hehe Førtse eg gang for mor mi og hun syns det var FANTASTISK at me slapp å gå ut av bilen hehe Hun koset seg og syns det var herlig 🙂

Da me kom til Kilden fikk eg bare huket til meg en kurv så mor fikk noe å holde seg i og me la i vei.
Det gikk unna kan du si og i løpet av ca 40 min var ALT i boks! Ho Ho Ho Amira var på jobb me skled innom der for en drøs også 🙂 Me var heldige og kunne komme oss hjemover FØR rushet!

Det er alfa&omega når man har vært på shopping spør du meg 🙂 Vel tilbake i Tananger var me innom senteret så mor mi fikk med seg noe småplukk. Kjørte henne hjem og lempe alle PakkeNelliker og mor mi vel i hus, tok en røyk med henne, men eg måtte bare komme meg hjem før eg sovnet i skoa!
 

Da eg parkerte her hjemme gikk sola akkurat ned og det ble med ett steinkaldt! Frøs meg spint ihjel fra bilen og inn, slapp det eg hadde i hendene og spaserte rett i dusjen! Mens eg fikk varmen i meg laget Ali kaffi og eg fikk herlige Swiha som han hadde bakt mens me var ute 🙂
En produktiv og kjekk dag for oss begge 🙂

 

Nå har eg i grunnen ikkje tenkt å foreta meg noen ting bortsett fra å strikke!
Har et par sokker som må bli ferdig ser du, det sies at det snart er Jul!

 

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN OG AVSLAPPENDE KWELL

 

 

Go`klem fra Vibbedille med Julegavene i Box! 🙂

#lovelyplanet #strikk #strikking #strikkelykke #strikkeprodukter #julegavetips #julegavetildeg #julegave
 #giveaway #pysj #kveldskos #nyter #julaften #allegaveneiboks

49 kommentarer
    1. Ka jula betyr for mæ? Jo det e avslapping og rolige daga med god mat og drikke. Slippe å stresse opp på mårran for å rekke hit og dit, bare ta livet med ro. Og så det årvisse familietreffet da, det glede æ mæ til. Til jul e alle hjemme og da passe vi på og få samla alle og bare måillkose oss. Det betyr jula for mæ, og det e det æ glede mæ til.

    2. Jul betyr avslapping og god tid. Sove lenge, en god kopp kaffe og strikketøy før resten av familien står opp. Lange frokoster og masse samvær med slekt og venner.

    3. Julen er glede over å samle familien til god mat og drikke og hyggelig samvær.
      Vi er så heldig å ha både barn og barnebarn i nærheten. Avslapning og kos. Masse lys og varme.

    4. Hmmm…jula det er lange stunder rundt matbordet, rolege dager og livlege folk rundt i huset 😊 ….så dei rolege juledagane her er ikkje som rolege dagar hos andre 😄

    5. Jeg glæder mig allermest til julehygge med mit barnebarn Pelle, han er 13 måneder gammel. Og selvfølgelig også resten af familien, i år bliver vi “kun” 8. Vi skal som altid have and og flæskesteg og risalamande til dessert. Det er en skøn præmie, den kunne jeg da godt lide at vinde. Jeg købte en af deres kjoler i foråret, blå med broderede ❄. Det tror jeg bliver julekjolen i år. Tak for en fantastisk blog

    6. Julen …ja hva betyr den ? Først og fremst skal jeg prøve å senke skuldrene etter en litt for travel høst. Julaften er både foreldre og svigerforeldre samlet her til pinnekjøtt og kos. Så blir det nok relativt rolig de andre dagene… Mye kos og lite stress. Har tatt ut ferie i romjula så det blir forhåpentligvis mulighet til å slappe mye av.

    7. Gleder meg til å feire jul sammen med barn og barnebarn i Oslo i år😊🎄

    8. For en nydelig veske! Jula for meg betyr å stresse ned, stå opp når man VIL, kose seg med god frokost, være sammen med de man er glad i og slippe å la seg styre av klokka. Det er ren luksus som jeg nyter.

    9. Julen for meg betyr familie…stille dager og kos. Kos kan være så mye, det kan være en koselig julefilm, det kan være koselig besøk, koselig og god mat, eller rett og slett koselig stillhet med dine nærmeste.
      Denne julen skal eg være sammen med 4 av mine 5 barn, og forhåpentligvis alle 5 barna med familie 1.juledag,
      kaos men godt kaos da. Kvalitetstid med hver og en skal eg få til 🙂
      Ha en fortsatt fin adventstid 🙂

    10. Nydelig veske. Jula skal vi feire hos min datter og hennes familie, barnebarn på 2 år, blir koselig. Bor 12 mil fra her. Så hyggelig og kose seg med masse god mat, og bare slappe av, senere i jula blir det middager frokoster med resten av familien….. Skal strikke og male innimellom. Gire ned noen hakk. Blir mange dager med luxus… som skal nytes……

    11. Jula for meg betyr samvær med familie, kos og strikking og en og annen tur ut for å ta en geocach. God mat og julefilmer må også være med, og det aller beste, jeg kan sove lenge om morgenen. Fortsatt fin adventstid til deg.

    12. Gleder meg til å være sammen med hele familien, vi bor ikke I samme byer så vi ses ikke så ofte. Det å sitte samme å spise og kose oss og høre hvordan de har hatt det siden sist. Fikk med meg snappen og menyen til mamman din idag 🙂 Ha en fortsatt herlig kveld 🙂

    13. å vite at alle forberedelsene du har kosa deg med i flere uker er ” i mål” , at alle har det bra og kan ta en liten pause i de travle hverdagene de fleste familier lever i . Lys og varme, god mat , slekt og venner som samles ——-
      Den mørkeste tiden av året trenger denne ” lysfesten”
      Flott tanke med denne julegaven fra deg– håper jeg blir trukket —🌹🌹🌹

    14. Gleder meg til å samle hele familien, vi bor ikke I samme byer, så det kan gå lang tid mellom hver gang vi ses. Gleder meg til god mat og prat rundt bordet 🙂

    15. JESAJA 9:6
      For et barn er oss født, en sønn er oss gitt, og herredømmet er på hans skulder, og han kalles under, rådgiver, veldig Gud, evig fader, fredsfyrste.
      Det er julen for meg!
      Julen skal feires med barn og barnebarn, det gleder jeg meg til!

    16. Jula for meg er kos, avslapping, familiehygge, god mat og god tid 🙂 I år gleder jeg meg til å feire jul mer barna mine 🙂 er noen år siden sist.
      Kos deg med dine og ha en fortreffelig jul 🙂

    17. Julen betyr egentlig fred og ro med god tid til avslapping. For 10 år siden lå min far på sykehus hele julen og døde like etter. Etter dette blir julen aldri det samme men jeg gleder meg tilnuen fridager!

    18. Julen skal feires med barn og barnebarn. Gleder meg over å se barnas glede og over all den gode maten. Jeg jobber turnus og har ofte arbeid på helligdager. I år har jeg heldigvis mange fridager og de skal nytes til fulle.

    19. Jeg må være så ærlig å si at jula ikke er det den var, for jeg synes den er alt for komersiell. Det handler om et gavehysteri uten like, og julestemningen kommer vel ikke før på julaften
      Det sagt, så har vi tradisjoner med baking, god middag og kos. Vi laget smultringer i går, og Sarah Bernard i dag

    20. Jula for meg betyr lange koselige avslappende dager sammen med de som betyr aller mest, nemlig mann og barn. 🙂 Jula betyr også glede, forventning, musikk, Disney, lukta av god mat, noe nytt, pepperkaker og pinnekjøtt. 🙂
      I år gleder jeg meg aller mest over at jeg kan senke skuldrene helt ned for første år på mange år og akkurat det har jeg ventet lenge på. Så hvert minutt av hele denne jula skal jeg tenke på det og være takknemlig for nettopp det. 🙂

    21. Julen betyr langsomme dager. Gode lange måltider, samvær med familie. I år blir det spesielt da vi alle er invitert til min eldste sønn og konemor. Da skal de starte med sine egne juleminner og tradisjoner. Gleder meg.
      God jul til deg og dine🎄

    22. Lisbeth: Der er eg enig med deg, derfor kjører eg og me vårt eget løp! Me har senket ned det gavehysteriet mange hakk, men me koser oss hjemme og bryr oss en døyt om at gutta i klassen til Jr får Pc`er og diverse til mangfoldige tusen 🙂 Kunne ikkje brydd meg mindre ikkje Jr heller. Men kose oss, jepp, det skal me 🙂

    23. Har sikla lenge på disse veskene nå, så ville vært flott å vinne! ☺
      Har ikke stressa til jul på mange år, jula er også for meg en anledning til å ta ting helt med ro, og da blir det feil å stresse i forkant.
      Gleder meg til at andre også har tid til å leve sakte.

    24. Det beste med julen, er å samle nærmeste familie til god mat, gode samtaler og mye latter:)

    25. Hei igjen 😀
      Litt forutsigbart svar,men med en alvorlig kreftsyk mann så må jeg svare at det å få samlet familien med barn, barnebarn, besteforeldre,oldeforeldre ,tanter og onkler betyr mye! Glad for hver en anledning hvor vi får møtes og kose oss sammen alle mann!! 🎅 Og så elsker jeg pakker,masse pakker. Helst med mitt navn på 😀💖 Hilsen fra Marit

    26. For mæ så betyr jula at det blir mye koz og avslapping sammen med mannen min og mine 2 håpefulle på 9 og 11 år. Bare det å se gleden og forventningene som dæm vise no i dagene før jul får ❤️ Mitt til å glede sæ enda mere. Vi håper jo også at mine 3 bonusbarn og mine 2 bonus barnebarn kommer på julebesøk. Du må ha ei trivelig God Jul og et Fredfullt Nyttår😊

    27. Julen betyr fri fra jobb,og god mat sammen med familien .Da kan jeg senke skuldrene og slappe av. Jeg må ikke glemme Julemusikk og gode samtaler 😊

    28. Jula er jo så koselig :). Jeg koser meg med gavekjøp og innpakning, julekalendere (til pappa’n min på 81, sønnen på 28 og datter på snart 23). Være masse sammen med familien. Aller mest gleder jeg meg til at ungene skal sove hjemme hos oss, selvom det kanskje bare blir for en natt 😄. God jul 🙋. ToveR

    29. Jeg gleder meg aller mest til å stå opp den 24. å krabbe opp i sofaen sammen med alle tre barna for å se på tre nøtter til askepott og reisen til julestjernen ❤️

    30. Julen ja. For meg betyr den kos. Både med kakelaging og innkjøp eller produksjon av julegaver. Det å finne gaver man tror vil passe mottakeren er kjempemorsomt, og så utrolig gøy når man treffer. Jentene mine elsker å være med på alt dette og det er så fint å ha den tiden sammen. De julene jeg har fri er de beste, tusse ned i stua på julaften i bare pysjen og med dyne eller ullpledd. En god kopp te eller kakao og en jente i hver armkrok. De koser seg med julestrømper og sammen ser vi reisen til julestjernen, askepott, snekker andersen og alt det andre. I år blir det litt annerledes, jeg jobber julekvelden. Jentene reiser med pappan til hans familie og kommer til å kose seg glugg der. Første juledag reiser jeg etter, så blir det middag hos min familie. Det å være sammen i julen sånn en sjelden gang når vi bor så spredd er så utrolig fint. Jeg ser faktisk frem til å jobbe julekvelden og 1. dag, jeg. Tror det blir både hyggelig og fint. Også har vi en liten minijulaften på lillejulaften hele familien først. Blir så fint atte. Holdt på å glemme at vi skal passe og ri en hest i julen også, det blir også koselig. Gleder meg til alt sammen jeg:)).

    31. Jul betyr for meg kos og hygge. Jeg er ett skikkelig julemenneske i desember og trør på nisselua, hører på julemusikken og koser meg med alt jeg gjør hver eneste dag i advent. Det jeg gleder meg mest til er jo såklart den absolutte julestemningen fra første sekund på juleaften, julegudstjeneste, deilig mat og kos i fleng med familie etterpå.

    32. Jula betyr avslapping med familie og venner, gode samtaler og god mat!
      Gleder meg mest til Julaften med barnebarna!

    33. Det eg gleder meg til, er å samla heile familien, spisa god mat samen og kosa oss.
      Men det aller viktigste er julens budskap, ein Frelser er oss født, det er stort for meg.
      God Jul, Vibeke, og takk for du deler smått og stort med oss!

    34. Jula er tid til å vera saman, gode samtalar, kjekke aktivitetar, turar I dagslys, rolege kveldar med strikketøy og drøs. Gler meg mest til at eldstedatter kjem heim og at vi feirar jul på fjellet for første gong 🙂
      God jul 🙂

    35. Ta det enkleste først hva jeg gleder meg til 😊 Jeg har fri fra kreftbehandling i jula og det er godt for en sliten kropp. Min mor har kommet på julebesøk og vi skal bake til jul sammen. Min mor, meg og de som vil av ungene. Det gleder meg til. Gleder meg til julekonsert med Kurt Nilsen sammen med mannen min. Kommer i julestemning når jeg hører på vakker julemusikk. Så gleder jeg til å gå i kirken på julaften for det fyller meg med takknemlighet over livet. Gleder meg til at ungene har fri fra skolen så vi kan kose oss og finne på kjekke ting sammen. Gleder meg til å strikke masse i jula for det er den beste terapien for meg. Jeg kunnet ramsa opp så mye for jeg er så takknemlig og glad i livet, og jeg lever i nuet og gleder meg til de små ting i hverdagen.
      Julen betyr mye for meg. Vi har våre tradisjoner som f.eks julepynting av huset første advent. Å gjøre noe kjekt med ungene hver søndag i advent. Å være sammen med de jeg elsker mest på jord betyr alt for meg. Da er jeg lykkelig og takknemlig 😊

    36. Jula betyr egentlig mye for meg, men jeg flyttet i november og flyttet tydeligvis fra hele julestemningen for jeg kan ikke finne den 🙁 vanligvis er jeg i julestemning fra høstferien og til nyttår, men ikke i år. Likevel så finner jeg stor glede i å kjøpe/lage julegaver til venner og familie og jeg gleder meg til roen senker seg og maten står på bordet på julaften for det er virkelig det beste ved hele jula 🙂 så håper jeg julestemningen dukker opp en liten tur da 🙂 god jul til deg og dine!

    37. Ina Håkestad: “Problemet” med flytting er at man trenger minst 1 år på å “bo se inn” til ting liksom faller på plass, så du får bare nyte det etter beste evne i år så skal du se at alt er på plass til neste jul.

      Husker den gangen me flyttet fra Oslo, Ahaaa 1.nov var me på plass i ny leilighet og det var VANSKELIG f.eks å pynte til Jul! All Julepynten måtte jo få seg en ny plass og det er ikkje lett!

      Men tenker nok at du likevel vil finne roen og du får koset deg <3

    38. Jula for meg betyr å gjøre noe ekstra for folk jeg er glad i. Det kan bety et besøk medbragt noe godt i matveien, et julekort skrevet med omtanke til en som sliter, å stelle på kirkegården for noen som ikke orker selv, en lang telefonsamtale med en jeg vet er ensom, en vennlig kommentar til noen jeg møter på butikken – i det hele tatt å dele gleden jula gir meg fordi jeg da har mer samvær med mine nære og kjære.

    39. Jula for meg er kvalitetstid med familien min. Med unger som ikke bor hjemme eller er mye hos meg er det ekstra kos med juletiden.
      God jul ønskes alle 🙂

    40. Det beste med julen er nesten tiden før jul…når jeg kan finne frem julepynten, noe eldgammelt, noe nytt.
      Masse levende lys og fyr i ovnen 🙂 På en tid det er mye grått og mørkt ute.
      Så er det selve juledagene, få være sammen med familien, god mat, koselig prat, være sammen <3
      Siden det har vært myyye jobb i år, synes jeg fridagene ble altfor få....skulle gjerne hatt ork til også å invitere på julebrunch en dag feks.
      Mao er det menneskene om betyr mest for meg, både familien og venner 🙂
      Og barnslig er jeg fortsatt, og synes det er gøy med gavene 😀 har mitt budsjett og holder meg til det, det er ikke økt år for år. Det er kommet til flere barn, og summen pr barn er satt ned. Min inntekt er den samme, men flere som skal ha gaver.
      Goooooooood jul 🙂 <3

    41. Nå er endelig julen her, og det jeg gleder meg til er å få være sammen med mine barn, deres samboere og mine barnebarn. Tiden er og for å slappe av og nyte dagene i en ellers hektisk hverdag. God jul til deg og dine 🎅🏻🎄💖

    42. Julen for meg betyr glede, kos, god mat og familien samlet.
      Jeg har selv arbeidshelg i julen og da betyr det ekstra mye å kose seg sammen med barn og mann når jeg er hjemme og ikke minst gleder jeg meg til julematen på julaften og å ta en kort juleferie fra søndag. 🙂
      Riktig god jul til deg og dine!

    43. Julen for meg er noen rolige dager hvor vi kan bare slappe av og kose oss isammen. I år har det blitt lite juleforberedelser. Orker ikke dette styret. Det viktigste er at vi som i huset er fornøyd. God jul og Godt nyttår til deg og din familie.

    44. Mette: Er så enig! Tiden før Jul er MAGISK! <3 Bryr meg ikkje så mye om egne gaver men det erherlig å se når ungene får våre, ja om me ha truffet blink hehe Me kan kose oss 🙂

      Nyt Julestormen på Os og KOS deg masse med alle dine <3 Go`klem <3

    45. Inger Wennevold: Er så hjertens enig med deg! Her tas også alt i slow motion, er det som er herlig 🙂 KOS dere masse og NYT fine dager 🙂 Go`klem

    46. God jul til deg og dine!!!
      For meg er jul ensbetydende med mas og stress, jeg for min del kunne fint klart meg uten. MEN alt stresset og maset er så verdt det når jeg ser gleden og forventningene barna mine har. Og når roen først senker seg på julekvelden er det veldig hyggelig å ha hele familien samlet til et godt måltid og felles hygge ❤

Siste innlegg