WOW! ABSOLUTT EN LUE EG BARE MÅ STRIKKE!


Sarah Pope

En gang i blant bare popper det opp et design som får det til å plinge i hjernebarken!
Ja som denne lua! Det er ei lua som får meg til å svelge kaffien feil vei og eg må hoste!
Ååååå det er så herlig og hvilken glede! Dette blir en av dagens mange gleder, ser du?
SÅ lett er det å glede en strikkers hjerte
<3

Eg er dønn forelsket og eg føler på meg at også du smeltet litt over denne Go`biten, eller? HA!
Der ser du, eg visste du likte den! JuHuuu Det herligst er at den er strikket i et deilig Aran/worsted Merino ull og da kan man altså få den deiligste og lekreste luen!

Eg har noe herlig garn som kan passe, bare det er i alpakka og eg tror eg må utforske litt når eg kommer meg inn på Garnrommet igjen 🙂 Blir nok ikkje før over nyttår…..hihi
*Har rydda leiligheten inn der ser du*
 



Sarah Pope

Det som er gøy med denne lua er at den kan brukes på mer enn èn måte! Ja, bare ta en titt på bildene! EG likte definitivt metoden på den andre bildet, det er ganske så herlig når man har langt hår som trenger litt rom 🙂 Før eller siden må eg ha den på pinnen! Nå er oppskriften iallefall lagret 🙂

Som du også vet så er det beste i livet GRATIS, ja akkurat som denne lua! Jupp, oppskriften er GRATIS og du kan laste den ned som Pdf rett på Pc`en din HER INNE! (Bare klikk på bildet av lua
og resten skjer av seg selv) Ja det er rett og slett MAGISK 🙂 Kan ikkje blir herligere 🙂

* * * *

TENK DU! Lille Julaften! Ho Ho Ho dvs det er den STORE i morgen 🙂 Dagen skal brukes i slow-motion og bare nytes, ikkje noe å haste over, alt er i rute og går for det meste av seg selv 🙂 Ali tok ut kalkuna
i natt før han la seg og eg er bortskjemt med at han har alt i rute 🙂 Grei arbeidsfordelig sånn sett!
Eg baker utover i desember og han tar seg av alt som har med middager å gjør – eg syns det er like herlig som han syns det er deilig å bli servert småkaker 🙂 Som hånd i hanske liksom.

Eneste eg har på tapetet i dag er å vaske håret!! Ja det høres jo nesten litt sånn luksus ut;
“Hva skal du i dag?” “Jo, eg skal vaske håret!” Men cluet er det, hvis eg skal være ok på håret
i morgen eg vaske det allerede i dag! Da er det bare å børste det og glatte det i morgen 🙂
Liker ikkje å bruke hårføner på håret og det trenger et døgn på lufttørking(!!!!) + at pga av armen klarer eg ikkje vaske håret mens eg dusjer(!!!) *ler* Nop, eg må bøye meg inn i dusjen opp/ned for å slippe
å løfte armene noe særlig, litt styr, men det går. (Gleder meg å gå til Eirin på Floke i januar!)
Ja den armen er i grunnen verre enn eg klarer å innrømme høyt kan du si og så lenge den ikkje er vond når eg holder i ro klager eg ikkje 🙂 Trenger KUN gode løsninger!

Du da? Er du ferdig? Ribba under treet, mannen er pynta og gavene i ovnen? *ler*

Trekk pusten dyyyypt, sett deg ned og kjenne litt etter – Har du den gode, barnslige Julefølelsen
i magen? Åååå det har eg og det er rett før det bobler over! Herlig ikkje sant!?
Husk det; At selv om sorgen gjerne tynger har du lov å være glad <3  <3  <3

 

 


SLAKK AV TEMPOET, FINN ROEN
OG NYT DAGEN!

Go`klem fra ei avslappet Vibbedille 🙂

#strikk #knit #megaflottlue #lue #hat #lovelyhat #merino #aran #worstedyarn #gratisoppskrift #freepattern

10 kommentarer
    1. Har du frozen shoulder – det høres nesten sånn ut.
      Her er alt ferdig, og vi skal snart spise nissegrøt sammen med to barnebarn og sønnen vår. Svigerdatter er på seinvakt
      God jul! 🎄🎄🎄

    2. Lisbeth: Ja det er vel det det heter når det er mye forkalkning? Forkalkningen har blitt mye verre det siste året utifra de siste rønkenbildene + eg har betennelse i sene og muskelfestene. Pga betennelsen så ville ikkje legen stikke i det å sette en bedøvelse siden det var så gale. Han skulle “ta action” når eg kommer til han i januar 🙂

    3. Hei Vibbedille! Vil få ønske deg og familien din en riktig God Jul !!🎅🏻 Klem fra Grethe

    4. Ønske deg og familien ei kjempekoselig og god jul ! Takk for alle gode ord du deler !!!
      Juleklem fra Mette

Siste innlegg