ISLANDSKE GENSERE – SVENSKE STRIKKEOPPSKRIFTER


Linnea Ornstein

Mmmm Hva med en SKIKKELIG god og varm Vintergenser? Ja for ingen har sagt at vinteren er over ennå…..selv om det skal skylle en “varmebølge” inn over landet den neste uka, det er ikkje godt å fryse
Alle disse 3 er strikket i Lettlopi, et SKIKKELIG varmt garn! For å være ganske ærlig så syns eg det garnet stikker en del og eg tåler ganske mye når det kommer til ull, men hva med en sånn lekker genser i litt tykk deilig alpakka?? Ahaaa ja som f.eks AIR fra Drops?? Mmmmm DET måtte blitt en skikkelig lett og deilig KOSEgenser! Det er jo en ting me slettes ikkje kan ha for mangen av!!

Hmmm nå måtte eg nesten skule litt bort på kurven min her, ja for der ligger Sofies Mamma, er ganske sikker på at bolen er MER enn lang nok så egentlig gjenstår kun armene! Det hadde i realiteten tatt meg 2 kweller…..Fy skamme meg! hehe Kanskje eg skal ta å prøve den på, ja bare for å få fart på inspirasjonen?? Ahaa den blir jo så DIGG å krype inn i etter en god og varm dusj,
ja bare sånn over pysjbuksa liksom
<3 *Skjerpings*

 

 

SWEETHEART
Bildet over
Opp til 113 cm rundt brystet

 

 

 

 

 



Linnea Ornstein

 

THINGVELLIR
Opp til 111 cm rundt brystet

 

 

 

 

 



Linnea Ornstein

 

BLÁFELL
Opp til 114 cm rundt brystet

 

 

* * * *

I natt var det rett før eg centret Milo ut av soverommet! Du kan si det ble ganske hektisk en stund da han bestemte seg for å bruke gardinene som liane! Det bråker litt når 3,5 kg dangler frem og tilbake
i vinduskarmen! Eg var så langt inni sveven og krøp bare enda lengre under dyna og sovnet vel ca en gang rett før kl 1, altså ALT for sent når eg skal opp kl 6!! Uansett, like sikkert som at sola står opp fant eg meg selv sittende på sengekanten kl 06.02 med en “hylende” mobil i hånda! *Gjesp*

Jaja eg våknet da til godt ned i kaffikopp nr 2 og fikk da også bekreftet at Jr er full av feber med en smertefull hals…..*Hjemmedag og eg kunne minst ha sovet et par timer til…* jaja kunne jo ikkje vite!

Sitter nå her da med min 3.kopp og har utsatt en evn kwil til noe senere, planen om en tur på Rema må likevel gjennomføres hvis det skal bli middag i dag. Me skal ha ovnsbakt laks med agurksalat,
rømme og poteter 🙂 Da er rømme ganske essensielt! Har nemligen satt opp et budsjett frem over, ja over hva som skal lages til middag og hvor mange kroner eg har til rådighet hver dag. For å holde dette syns eg det er enklere å svippe innom butikken den dagen eg trenger den aktuelle ting i steden for
å kjøpe alt på en gang, ja for hvis eg da likevel går på butikken blir det jo utenom budsjett + at det også da er rom for endringer 🙂 Er slettes ikkje vanskelig å følge om man har en plan!

Da blir det nok en ganske avslappende dag her i huset hvor me vandrer litt i Slow-Motion og eg håper Jr kommer kjapt i form igjen. Han var ikkje helt god i går kwell og gikk tidlig og la seg, håper at noen ekstra timer under dyna kan hjelpe 🙂 Er jo ikkje så rart med alle de der temp.svingningene me har!

Eg får ta å drikke litt mer kaffi og vente til det lysner ute før eg svipper en tur ned på butikken 🙂

KOS DEG OG HA EN
FLOTTERS DAG 🙂

Go`klem fra en noen søvnig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #islandskgenser #lettlopi

5 kommentarer
    1. Uff, stakkars jr. Han har ofte feber og sår hals? Har han store mandler? Forstår at han klarer seg fint på skulen faglig, og det er bra, men likevel trasigt å vere sjuk. Får håpe han kjem seg kjapt. Ikkje greit å vere mor når barna er sjuke, det husker eg godt. Mine 4 har blitt voksne no, og 2 barnebarn har vi også. Likevel kjenner eg på bekymringen . Vi er vel bekymra så lenge vi lever. Du får kose deg med strikkinga di, du er superflink. Strikker eg også, men det blir mindre ting, som ullsokker. Så må eg seie at du er fantastisk positiv tross dine plager.

    2. Så kjedelig for ham:((. Synes mange er syke for tiden jeg, med varianter. Tar sånn tid å komme seg etterpå også.
      Jeg bruker også mobilen som vekkerklokke da mannen og jeg skal opp til forskjellige tider. I går gikk mobilen min tom for strøm i løpet av natten. Uæææ. Jeg våknet heldigvis av meg selv til riktig tid, 0600. Flaks. Må passe på å sette den på ladning heretter.
      Jeg har forresten funnet en nettbutikk til som fører kauni, og har limegrønt. Det er flamingogarn.no. Kanskje fraktprisen er litt stiv der også men det er nå i hvertfall halvparten av den andres:)). 58 kroner tror jeg det var. Er litt på utkikk etter kauni jeg også, den genseren min er så deilig, og det er hverdagsjakken jeg har oggså. Skulle bare ønske den var litt lenger, så da har jeg lyst til å strikke meg en til:))

    3. Merete nattugle: Jr kan legge seg frist og våkne med hoven hals og feber for så og være nesten helt fin igjen dagen etterpå. Ikkje hver gang det står lenge på så eg håper dette går fort over 🙂

      Skalsjekke den flamingogarn for Lime Kauni skal eg ha, før eller siden 🙂

    4. Sølvi: I grunnen så plager den halsen en del i perioder, men det er “bare” virus sier legen. Da han var mindre fikk han væskefylte mandler som nærmest “sprakk” når de var store nok, UFYSELIG! Men merkelig nok så står ikkje alltid feber og vond hals på så lenge 🙂 Satser på at han kjapt er i fin form igjen. Han har både konkurranse og gradering foran seg så han trener mye og synd å gå glipp av det også.

Siste innlegg