GUL ER KULT OG LEKKERT – NORSK DESIGN


Tina Hauglund

Eg slutter aldri å bli begeistret og Tina Hauglund leverer NOK en gang når det kommer til lekre
og funksjonelt GODE plagg til de minste! Denne dressen var jo bare helt KONGE!
Ja eg ble blendet av fargen for det var virkelig full klaff, men eg er i grunnen forelsket
i hele EMBLA-serien bare så det er sagt!

Skulle VIRKELIG ønske at NOEN kunne designe en slik dress i voksen størrelse!! Ja eg vet det finnes diverse OnePiece oppskrifter der ute, men eg vil ha en skikkelig oppskrift, ja f.eks i garnet Sterk som alle disse 3 designene er strikket i! Det gjør liksom det hele mer lekkert, eg trenger ikkje en dress i tjukt garn fordi det skal gå fort. Eg har lyst på en hel dress med fine detaljer, fellinger/økinger, det BØR være Topp/Down med raglanøking, gjerne med litt mønster 🙂

Kan man ønske seg noe sånt tro?? Hadde jo vært helt FANTASTISK, ikkje det??
Tja, da er vel ballen kastet ut til ALLE de norske designerene! hihi

 

 

EMBLADRESS
Bildet over
Str 1-18 mnd (2-3 år)

 

 

 

 



Tina Hauglund

 

RIBBESTRIKKA BUKSE
Str 3-18 mnd ( 2-6 år)

 

 



Tina Hauglund

 

RIBBESTRIKKA HALS
Str 1-2(3-5) år

* * * *

Mandag morgen, grytidlig opp, 6 timers søvn og eg føler meg mer opplagt enn hva eg gjorde i hele går! 6 timer det magisk tallet av timer med søvn eg trenger i løpet av natta, det er nå helt sikkert! Blir eg veldig trøtt på ettermiddagen, ja da er det bare å slenge seg på sofaen en liten time. Mye bedre det enn å sove over 9 timer og gå rundt med ei sky over hodet! Det var en rar søndag gitt!

Jr der i mot, ja han sover fortsatt…..han har hanglet hele helga og feberen var på plass igjen i går
og halsen er ildende rød og formen er laber. Likevel så vekket eg han klokka 7 for formsjekk, men den sto ikkje til krava så eg skrudde av lyset igjen og han fikk sove videre. Trøttande det der altså, men slettes ikkje uvanlig når det kommer til Jr. Hver gang me går til legen når det er slik som dette så er svaret: VIRUS- dessverre ingenting å gjøre, det må bare gå over og gjør det beste utav det så lenge…

Ikkje bare går det utover skolen, men også treningen! Han trener både til konkurranse og gradering så nå han bli frisk altså! Paracet og halspastiller er det eneste som hjelper litt…Nå er det nok!

Etterpå nå skal eg bare ta en liten shainerunde, ja krava senkes litte granne i helgene, men nå er det hverdag og da må ting bli gjort. Oppvaskmaskinen skal tømmes og benker skal vaskes, der etter blir det en kjapp tur på Rema for Jr har bestilt Jegergryte og kjøttdeig ligger til tining 🙂 Amira kommer her etter jobb så da er me 3 til middag 😉 Blir så koselig atte 🙂 Blir nok å vaske litt klær også, ja helst bare for at eg skal gjøre noe hehe Etter det er det jo ikkje så mye mer annet enn å strikke som gjenstår.

Begynner å nærme meg deling av ermer, men så alt for fort går det da ikkje! Takket være en skikkelig sløv søndag som sagt ! Tar ingen Repeat av den nei, bortkastet dag liksom…

Men ok, Garnet eg la ut her i går forsvant jammen meg fort! Ja det var jo faktisk gøy og nå vet eg at alt garnet kommer en plass hvor det kommer til sin rett og eg gleder meg til å se hva det skal trylles om til! Fikk UTROLIG mange mail, så her var det mangen om beinet, var nødt til å ta “Første mann til mølla”. Kanskje eg finner noen andre skatter? Aldri godt å vite, det kan dukke opp når det skal ryddes!

Jaja, da er det bare å få gang på dagen så får me skravles etter hvert 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN FLOTT
MANDAG OG UKESTART

Go`klem fra ei ganske opplagt Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #tinahauglund #embladressen #gulterkult #barnestrikk #barneklær #barnedress #sterk #norskestrikkeoppskrifter

2 kommentarer

Siste innlegg