SELVFØLGELIG KAN LYKKE KJØPES!!


“Nemi” av Lise Myhre

Du sitter der alene, det er mørkt ute og alle har lagt seg….hjertet banker og du kjenner svetten renne litt i korsryggen, tusen tanker fyker gjennom hodet ditt og du skjelver på hånden….hånden som styrer musa finner veien til “Godkjenn”, du lukker øynene og klikker……Du åpner det ene øyet og skimter “Takk for handelen”, hjerte banker enda fortere og du har lyst å ta en liten seiersdans der du sitter, du fniser og hysjer på deg selv for ikkje å vekke de som sover! Du har akkurat gjennomført en STORT Garnkjøp i nattens mulm og mørke og du gleder deg som ei lita jente på vei til sin første skoledag!

Noen dager senere kommer gemalen inn med en hentelapp fra postkassa og kommenterer: “Har du nå kjøpt garn IGJEN!?!?!” Du ser dumt på han og svarer: “Åja det var sikkert bare noen nøster som eg kjøpte for å fullføre genseren din!” Inni deg danser magen i takt med hjerte og du har bare lyst å skrike JUHUUU

Du begynner STRAKS å legge planer, først må du bare få unna gjort den der klevasken, så får du sikkert tid til å vaske ned stua og ta alle gulvene, mens du shainer litt ute i gangen, HELE tiden planlegger du og tenker på pakken som dirrende ligger på postkontoret! Du svinger middagsgrytene så lett som bare det og nynner lykkelig og gemalen bare sukker å ser passe forvirret ut der du svinser galant over kjøkkengulvet. Du klasker han på rompa og blunker sjarmerende mens du smådanser ut etter litt is i fryseren til dessert 🙂 Jepp, du svever!

Når oppvasken er tatt gallopperer du ut til bilen, svinger deg inn i setet, med trent hånd treffet du med nøkkelen på første forsøk, du ruser bilen lett og skrenser ut av porten. Du tar deg i fartsgrensen og roer ned i 50 sonen, parkerer med en liten bråbrems utenfor Kiwi, småspringer med hentelappen foran deg og skjelvende tar du i mot seg digre pakken som bare du vet inneholder en haug med myke skatter!

På vei inn i gangen svinger du eska inn på boden og grabber en pose med poteter som står der, du går helt vanlig inn i stua hvor gemalen sitter å ser EttermiddagNytt og du svinger galant posen med potetene bak sofaen hvor resten av prosjektene dine ligger. “Sånn, nå kan eg strikke videre på genseren din i kwell når du går til Karl Petter”; sier du rolig og behersket. “Hmmm å ja,” kommer det fra gemalen, akkurat som han brydde seg nevneverdig

Når du har hjulpet ungene med leksene, gitt dem kveldsmat og du endelig har fått de i seng begynner hjerte å roer seg! Du tar en stund på badet hvor du dusjer å gjør deg klar, ja FOR i kwell har du en DATE! En etterlengtet en, du kjenner det kribler helt ned i lilletåa og du rødmer lett til deg selv i speilet, ååå det er så lenge siden og du lurer på om du er klar for dette? Det blir spennende! Mmmm dette skal du virkelig NYTE!

Etter at du klarte å smugle eska ut av boden svever du inn i stua, kaffikanna er klar og du tenner noen lys og finner frem det varme pleddet for det er litt kaldt ute, du krøller deg godt opp i sofakroken, du nyter hvert øyeblikk, hjerte dunker og du virkelig fryder deg…..Eneste som avbryter den gode stemningen er mannen som roper “Hade” fra gangen i det han lukker ytterdøra bak seg, du mumler noe tilbake mens du er halvveis ned i eska og drar opp det ene nøste etter det andre….Du danderer alle de nydelige nøstene opp i den nye kurven, setter kurven på bordet for først må du bare nyte synet
-DU er i HIMMELEN! GARN-HIMMELEN!! Du skal legge opp til Drømmeprosjektet <3 


 

 


SELVFØLGELIG KAN LYKKE KJØPES!

Go`klem fra GarnElskeren Vibbedille 🙂

#garn #galskap #skatt #perfektegavetilenselv #pakkeiposten #bestillegarn #garnkjøp

7 kommentarer
    1. Absolutt! Sitter jo selv og venter på en pakke som har ligget på en terminal siden den 3. fordi det ikke er postombæring på lørdager. Det verste er at terminalen bare er 3 timer herfra.

    2. NÃ¥ er den kommet til den lokale post i butikk, endelig. Blir hentet før kl 15 🙂

    3. Er så heldig at jeg er gift med en fantastisk mann som ikke bryr seg om hvor mye garn jeg har/kjøper så lenge jeg er lykkelig med det jeg driver med. 🙂

    4. Det var jo rene “krimfortellingen” du hadde der, i nattens mulm og mørke….;-D
      høres nesten ut som du gjør noe “ulovlig”…;-) Det er så mye glede i garn, og nye garnkjøp setter kreativieten i sving!
      Har også heldigvis en mann som ikke “bryr seg” med mine hobbyer, like lite som jeg “bryr meg” med hans. Vi gleder oss over hverandres “hobbydiller” — og det er også lykke det!
      Fortsatt god mandag!

    5. Min mann bryr seg heller ikke om hvor mye garn jeg kjøper. Han kunne ikke brydd seg mindre, for han ser jo at jeg produserer noe, og at jeg (og andre) har glede av det jeg lager.
      Nå er jo jeg en som ikke overkjøper garn, og har ett og ett prosjekt. Det eneste sideproduktene jeg kan ha er kluter/ sokker.

Siste innlegg