HER HAR DU MINE 5 STILL LIGHT TUNIKA`ER

Det går i grunnen ganske hett for seg på Still Light Fronten om dagen, mange strikker den og ENDA flere ønsker å strikke den. Eg er vel en av veteranene på på denne Tunika`en siden eg hang meg på helt fra starten da den kom ut i 2010. Tenke eg skulle fortelle litt om selve tunikaen og oppskrift,
ja eg har litt erfaring siden eg har strikket den i flere typer garn 🙂

 

Orginalt strikkes den i Drops Tynn alpakka, så ta utgangspunkt i det. + at den er noe stor i størrelsen. Derfor råder eg de fleste til å øke raglan til den går sammen under ermene dine og heller prøv å styr deg inn på nærmeste størrelse i forhold til maskeantallet. Greit å ha riktig maskeantall pga lommene, hvis ikkje må du regne deg ut slik at lommene blir plassert riktig
 

Den på bildet over er strikket i ASK (Hifa2) og eg har strikket den i størrelsen Small. Ble en god tunika som er litt romslig, den ble ikkje så “fast” i strikket som eg skulle ønske, men absolutt en eg liker
å bruke. Skal eg strikket en til i ASK, ja da kommer eg til å starte med litt færre masker i halsen 🙂 Denne var ferdig Januar 2016


Dette er Tunika Nr 3 og er vel den FLOTTESTE eg har! Her har eg lagt ned ganske mye arbeid, leita opp gamle “klassiske”  borde i Selbustrikk, regnet og beregnet og ble veldig fornøyd! ENESTE som irriterer er halsen! Den er alt for vid! Her har eg tenk mye og har vel kommet frem til at eg skal få tak
i en tynn, blank strikk som eg skal sy inn i vrangborden. Håper og tror det vil bli bedre.
Denne er strikket i Str Extra Small og i Østlandgarn. Var ferdig Mars 2016

 

Dette er Tunika Nr 1 og var ferdig i Juli 2010 – 2 mnd etter publisering av oppskriften. Denne er strikket i PT5 og er i str Medium. Eg vel i grunnen den som er mest riktig i forhold til hvordan den skal se ut 🙂 På de 2 andre har eg f.eks strikket full ermlengde da eg ikkje er så glad i 3/4 lengde 🙂


Dette er Nr 4 i arbeid. Det rare er at eg her strikker i Orginalgarnet Tynn Alpakka fra Drops
og FORTSATT strikker eg den i Str SMALL! Eg er IKKJE en str SMALL utifra ordinære størrelse, heller mer en Large vil eg si. Dette ser ut for at den blir helt super i størrelsen, skal også ha vanlig lengde på ermene. Er snar ferdig med lommeøkingene på denne.


Den siste i rekka så langt, altså Nr 5, strikkes i Kauni på pinne 3 også denne er i str Small!
Har prøvd den på og den ligger perfekt på overkroppen. Er snar ferdig med lommene
og eg gleder meg til å bruke den 🙂

Om eg skal strikke flere?? GARANTERT! hehe Eg elsker denne kan du si, den har så herlig og god passform! Du må nesten bare sjekke den ut! Oppskriften kan du kjøpe HER!

* * * *

I går la eg meg kl 22 og eg følte meg uthvilt da eg sto opp kl 6 i dag! Det er ganske herlig skal eg si deg! Det var 6 minus ute og bilen måtte skrapes, men fikk nå Jr på skolen i tiden og da eg kom hjem stupte eg i grytene og har laget kjøttsuppe til middag! Lukter godt her nå 🙂

Nå skal eg koke meg ei ny kanne kaffi mens eg tar meg en lange dusj og skal sitte på ræva
å strikke frem til eg henter Jr kl 14 🙂 Dagen blir nok sikkert fin den 🙂

Tusen Takk for mange fine meldinger og Snap 🙂

KOS DEG OG HA EN
DEILIGE DAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #stilllighttunic #tunica #tunika #strikkeoppskrift

9 kommentarer
    1. Så flotte tunikaene er. Tror jeg også må prøve meg på en sånn snart. Jeg liker også godt å strikke plagg fra toppen og ned. Ønsker deg en god dag. 😀

    2. Dem e jo bare dritfine, alle dine. Æ holder, som du sikkert vet, på med min første. I small, og æ e small. Har prøvd og håpe og trur den blir som æ vil ha den. Og min får og lange erma, bedre å drege dem opp enn å ha 3/4 synes æ og. Skal snart starte på vrangbord nede, og da e det jo “bare” litt igjen.
      Takk for spark bak og god hjelp underveis 😀.
      Ha en flott dag 🌞

    3. Strikka meg en i fjor i str L, jeg svømte i den, så den ble gitt bort, sitter nå å vurderer å starte på en ny, og gjøre som deg og strikke i S heller 🙂 De er jo så knallfine 🙂

    4. Reidun: For noen år siden strikka eg en HALV en i str Large og Tynn Alpakka, ble str TELT kan du si 🙂 Går nok meget mye bedre om du bare starter på Small ja 🙂

Siste innlegg