NYE STRIKKEJAKKER! EG MÅ BARE DÅNE LITT…..SOM VANLIG!


Isabell Kraemer

Me Like! Ohhhh ME LIKE! Snubla og gikk rett i dørken da eg så denne! WOW! Digger struktur
og denne var KNALLTØFF! Jakka kan f.eks strikkes i Cascade220 og DA har du mange andre alternativ og en del som er rimeligere – JuHuuuu Til denne kan du f.eks bruke Østlandsgarn, Safir, Rubin, Karisma, ja alle de der “vanlige” pinne 3/4 garn typene du kjenner

Trooor faktisk eg bare må få noe garn In The House For This One! I`m in LØØØVE! Greit å ha det liggende sammen med oppskrifta vettu MoHaaaa Ja for oppskrifta har eg allerede kjøpt og lasta ned:)

Ahaaa MIDT i blinken til meg som ikkje har noe på pinnene! haha
Ut i fra hva som står i oppskriften bør eg strikke den i str M2 (110 cm) og da trenger eg ca 12 nøster av de overnevnte 🙂 Ved nærmere ettertanke vil eg tro at den også kan strikkes i f.eks ASK fra Hillesvåg. Tror gjerne eg må ta en kikk i Lageret mitt! Har både en del ASK og Cascade 🙂 DEILIG!

 

AILEAS
Bildet over
Opp til 123 cm rundt brystet
Strikkes Top/Down

 

 

 

 

 



Suvi Simola

Denne jakken strikker du i et tynnere garn, ca 190 m pr 50 gram og et rimelig og herlig alternativ her ville eg sagt Silja 🙂 Men rent ullgarn er også veldig deilig som f.eks EMBLA/ Hifa3 fra Hillesvåg 🙂

 

 

EDINBURGH CARDIGAN
Bildet over
Opp til 129 cm rundt brystet
Strikkes Top/Down

 

 

* * * *

Åååå ble nesten litt anpusten av jakkene over her eg, da SPESIELT den første, men som du vet nå etter hvert er eg jo veldig svak for Isabell Kreamer og hennes design! Tror eg gjerne vet hvilken farge det bare må bli…..må sjekket hvilket garn som har DEN fargen først hihi

Vel hjemme etter en tur på butikken og opplukking av Jr fikk eg svingt fiskekakene, kokt poteter
og blomkål, nå er me mette begge 2 🙂 Grei mandags middag det der 🙂 Tro HVA eg skal finne på
i morgen?? Hmmmm Tja, Jr skal jo på Skitur og han får god mat med seg + eg VET at det kommer til
å friste med en burger eller 2 i Varmestua haha Kanskje han bare får fòre seg på tur imorgen så kan eg heller lage noen osteskiver i ovnen på kwellen?? Tar det litt som det faller seg tenker eg 🙂

Formen har ikkje vært så verst i dag, men eg kjenner om eg løfte noe eller strekker ut armene så er eg litt sånn type øm i brystkassa(?) Hmmm skulle tro eg drev med Push Up, men det kan eg love deg at eg ikkje gjør…..Tro hva eg har styrt med?? Hmmm

ANYWAY! Nå er eg FERDIG med arm nr 1 og er allerede godt i gang med nr 2! Etter at eg har hengt opp en maskin med klær skal eg strikke frem til Jr skal på trening i kwell 🙂

KOS DEG OG HA FINE
ETTERMIDDAGEN OG KWELLEN 🙂

Go`klem fra ei noe giret Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #strikkejakke #jacket #isamelkraemer #suvisimola #pattern #strikkeoppskrifter

6 kommentarer

Siste innlegg