VÅRENS LEKRESTE KOSEJAKKE – STRIKKEOPPSKRIFT


Amy Miller
 

Tenk deg at det er april måned, du har et par uker nå vær optimist og plantet en del sommerblomster, du har putene i utemøblene på dagtid, det er godt i sola som også henger lengre på himmelen etter middagen. Det er herlig å sitte ute til kwellinga, men det er litt sånn småkjølig når sola nesten går ned,
DA er det fantastisk å pakke seg godt inn i en stor og passe tjukk kosejakke 🙂 Med en slik god jakke kan du sitte ute etter at sola er gått ned og du kan tenne lyktene som står på terrassen og bare ha et pledd over beina. Ja da kan du virkelig nyte det og bare kose deg 🙂

Jakka strikkes orginalt i Brooklyn Tweed Quarry på pinne 6/8 mm
Du kan SELVFØLGELIG bruke annet Bulky Garn, strikk en prøvelapp-
UTROLIG VIKTIG for et perfekt plagg i forhold til størrelse

Strikkefastheten bør være 12 m/ 18 omg  i en Firkant på 10 cm X 10 cm for at størrelsen
skal bli slik oppskrifta anviser

2 garnforslag eg har sånn på stående foten er Cloud og Andes fra Drops 🙂
Fra Hillesvåg kan du f.eks bruke
Pelsullgarn 
Er sikker på at du har ditt eget favorittgarn i passe tykkelse også 🙂 

 

 

 



Amy Miller

 

 

VINCE
Bildet over
Opp til 61″/ 154 cm rundt brystet

* * * *

Oj, i morges var det skikkelig kaldt igjen! Den er den der irriterandes vindes som ødelegge, men det har også meldt SNØ i dag! Ja me skal visst nok få se den! Noen timer etterpå skal det bli regn og så stiger gradene…..var det noen som sa Stavanger og vestlandet?? TYPISK!

I kwell er det Bowling på Jr, ja det er FAU som har stelt i stand kosekwell, helt greit, ja for det er gøy at klassen finner på slike tinge sammen, MEN! Et litt STORT men her! Nå skal du høre:

Ingen må i allefall si at skolen her til lands er gratis(??) Den siste måneden har det virkelig vært utgifter i forhold til ting som skjer på skolen! Ja du husker vel her rett før vinterferien så skulle de ha sånn Hjemmedag hvor de skulle stå fra middag, bakst og dessert? Alt skulle lages fra bunn med skikkelig råvarer og da er det jo alltid noe exra som må handles, dagen etterpå var det “Hei Verden” prosjekt.
Jr klarte ikkje å få seg en jobb “ute” så da ble det jo slik at han vasket
hjemme og eg måtte ut med 250,-
(Denne er for så vidt grei, men når man ikkje finner en dagsjobb så må man trø til)

I går var det Skitur, 400,- + litt extra mat i sekken, i dag er det da Bowling og neste uke er det Skjøytedag! Jepp, og alt dette kom innafor samme lønning! Det ikkje på tull mange roper om hjelp at de ikkje har råd til å la ungene delta, kjente det GODT på lommeboka denne mnd eg også!
Det burde da være MULIG å spre det litt?? ja HALLO, det er Veiavgiften også denne måneden!
Det konferanse om 2 uker og da skal eg jammen nevne det!

Nå er eg i allefall ajoùr her hjemme: kastet meg over oppvasken da eg hadde kjørt Jr på skolen, shainet kjøkkenet og satte klar råvarene til middagen. Den skal eg lage når Jr er hjemme, det blir stekt kyllingfilè i skiver, kokt ris, litt salat og SweetChili saus on the side 🙂 Lett og godt 🙂

Eg talte stripene på armene i går og eg har AKKURAT passert halvveis med en stripe på arm nr 2 så det er bare å kaste seg ut på og få det gjort! Ååå GLEDE meg til å strikke lommene! Da skal eg virkelig MESKE meg med herlige farger! Ja du? Vet du ka eg har blitt hekta på?? BANDANA sjal!?!?!
Jepp, eg knyter de inn i håret og det er herlig å få bort håret av og til, men eg har kun 1 rødt og det begrenser bruken…..Sjekka ebay og jaggu hadde de! Kjøpte 10 forskjellige farger!! JuHuuuu Vettu ka de kosta for stykke??? haha 8 kroner! I butikkene begynner de vel på ca 129,- hihi HERLIG!

KOS DEG OG HA EN
FLOTTE ONSDAG!

Go`klem fra ei fornøyde Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #yarn #bulkyyarn #strikkeoppskrift #kosejakke #struktur #flettestrikk

6 kommentarer
    1. At Norsk skole er gratis er bare tull. Er masse som må betales for gjennom året og skjønner godt at enkelte ikke har råd til det.

    2. Kjenner jeg blir kokforbanna!
      Gratis skole my #$$, det svir godt innimellom ja. Alle sånne aktiviteter som du nevner pluss dager med kantine på skola. Vi bor sånn til at akebakken/slalombakken blir flittig brukt(gratis) av skola, men ved og bålmat er ikke gratis.
      Nei du, kos deg med stripene, jeg tover tøfler idag. Og strikker på neste par.
      Jeg har en giveaway på IG, mønster blir gitt bort på fredag.
      Ha en strålandes dag.

    3. Nydelige jakker du viser fram medrekna både i dag og tidligare dagar. Tusen takk for at du gjer dette! Gleder meg for øvrig til å sjå strikkebuksa du tenker å begynne på. Eg har også ei bukse i tankane som skal påbegynnast før hausten og blir glad for all inspirasjon. God onsdag i snøføyka!

    4. Gratisprinsippet skal gjelde like mye i ungdomsskolen som i vgs, i vgs kan man ikke forlange at foreldre skal betale noe som helst (men deltakelse på dugnad er vanlig)! Det er samme reglene som gjelder for alt som foregår i skoletida også på ungdomsskolen! (FAU arrangement er vanskeligere å gjøre noe med, men skidagen skulle vært gratis!)

Siste innlegg