LEKKER LUE – STRIKKEOPPSKRIFT


Susan B. Anderson

Dette er i grunnen årstiden hvor det er godt med tynne og lette luer -i noen deler av landet:) Det er ikkje helt kaldt nok for den tjukke lefsa du har tredd ned over ørene hele vinteren, men ei tynn lue gjør seg når vinteren gjør sin krampetrekk i sola når du sitter ute å strikker 🙂 Her får du muligheten til å strikke med 2 farger på en gang, ikkje alle som liker det, men nå kan du prøve deg for dette er lua
selv en nybegynner kan fikse 🙂

 

 

OWEN
Bildet over

 

 

* * * *

JAAA! Eg er halvveis på vrangborda på arm nr 2! JuHuuu Gleder meg sånn til å starte på lommene, men bare for å nyte “Gleder seg til”-følelsen skal eg fixe på vrangborda nede på tunikaen først!
Ja du vet, eg strikket jo 1 rett/1 vrang i steden 2rett/2vrang og det kan ikkje eg leve med! Når det er
gjort er eg klar for å leke litt med farger 🙂 Men du? Har du strikket store plagg i Kauni? Har du vasket plagget for hånd eller på Ullprogram i maskinen? Tenker bare at så lenge dette plagget er stort hadde det vært greit å få det sentrifugert…..men eg vil jo ikkje krympe det heller….ERFARINGER??
Skrik da ut i kommentarfeltet! 🙂

Leste i grunnen ei ganske så flott Værmelding i går, meeen ser ikkje mye til den gitt! De meldte at VÅREN var i anmarsj….da lurer eg på HVOR!?? Ja for her er det meldt regnbyger stort sett hele dagen+det blåser….Passer jo fint så lenge lørdag er en perfekt kosedag, men likevel…..Det ble også lovet at det skulle bli en god del varmere pga av høytrykk nede i fjæra, men 4 gr er kaldt! Hmmm

Anyway, Jr ønsker burger til middagskos så da blir det “Habbiser”, det skal eg fikse i ettermiddag,
men eg skal nok fikse litt frokost på senga til han før det. Lar han sove litt lenge siden han har sovet litt dårlig siden han strammet reguleringen på torsdag. Han får skikkelig vondt i tennen/munnen noen dager da og det er vondt å tygge/spise. Han har også startet med sånn gummistrikker på strengen
og da kan han knapt gape opp! Får kun lov å ta de av når han skal spise mat og da gjelder IKKJE småspising hehe Strikkene skal være på 24/7 uten unntak! Jaja det blir bra til slutt!

Nå først blir det en runde på badet og på med rene koseklær før eg skal strikke ferdig vrangborda på armen! Vettu ka det verste er?? Eg har både 2 og 3 Still Light i hodet mitt og de er sååå fine!
Tror aldri eg blir lei å strikke slike tunika! Hva med deg?? Har du strikket den?
Hvis ikkje; Sett i gang! Join The Club! HER kan du plukke med deg oppskrifta!

KOS DEG OG HA EN
DEILIG OG PASSE SLØV LØRDAG!

Go`klem fra ei Vibbedille i Helgemodus 🙂

#strikk #strikking #knit #Knitting #lue #hat #mønsterstrikk #tyntullgarn #lettogluftig

9 kommentarer
    1. Jeg har strikket flere gensere og tunikaer i kauni. De er alle vasket på ullprogram 30 grader i maskinen uten problemer. Jeg vasker strikkede plagg alene for at de skal holde seg best.
      KOS deg med tunikaen din, du kommer til å nyte å ha den på <3
      Klem fra Elin

    2. Hei 🙂 jeg har strikket hverdagsjakka I kauni og vasket den på ullprogrammet (ullvugge) og den var like fin. Ha en super lørdag selv om været ikke er strålende

    3. Elin Højmark: Supert! Eg har vasket andre ullplagg imaskinen og føler programmet er ganske skånsomt, men aldri vasket Kauni før. Får nok bare lukke øya og ta sjansen! Takk skal du ha 🙂

      Gleder meg ihjel til å bruke tunika`en ja 🙂

      Kos deg og ha en deilig lørdag 🙂

    4. Har både tunika, jakke, genser og mange sjal i Kauni og de blir mye mykere etter en omgang i maskinen på 30 g ullvask. Gleeeeed deg:)

    5. Kjempefine luer 🙂 Jeg kan ikke stikke fint frem og tilbake en gang, så trur ikke en lue hadde blitt en lue her i gården 😛 he he

    6. Begge nevøene mine holdt på med strikker, skinner og plate med reguleringa. Tok masse tid og energi og de var dritleie underveis. Men fy søren så fine tenna dems har blitt etterpå. Og det var en gledens dag for de begge da de kunne fjerne alt. 😀 Så krysser fingrene for at din JR får ett godt resultat for da har det jo til syvende og sist vært verdt bryet. 😀
      Kauni blir så mykt etter vask. 🙂 Har laget ting av det som jeg har rett på huden og det går helt fint. 🙂

Siste innlegg