STRIKKEBUKSER TIL BARN – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER


Veslestrikk

Det beste for en liten er jo ei myk bukse som kan beveges i alle retning, velg et mykt garn og strikk ei gøyal bukse til småtten 🙂 Alle disse 3 buksene er strikket i enten Merino Ex. Fine eller Baby Merino, altså bukser som er supermyke og fullstendig kløfrie så her er buksene som kan brukes rett på
en sart barnehud. Bedre enn det blir det neppe 🙂

Husk at Merino Ex.Fine siger og strekker seg i vask.
Når det skal tørkes legg det flatt og i fasong 🙂

 

 

 

LETTVINTBUKSE
Bildet over
Str 0-6 mnd// 1- 5 år

 

 

 

 

 

 



Veslestrikk

 

LETTVINTROMPER
Gratis Strikkeoppskrift
Str 0-9 mnd

 

 

 

 

 

 



Veslestrikk

 

GULLKLUMPBUKSE
2-5 mnd// 9-18 mnd// 2-5 år

 

 

* * * *

Nå regner eg med at mangen av dere jubler? Ja eg mener, det er jo NORSKE oppskrifter! Etter hvor mange som syter/klager når eg legger ut engelske så bør jo mangen nå være glade?

La meg fortelle en liten ting: Denne bloggen er min, det er en del av min hobby som eg liker veldig godt, eg har ingen arbeidsgiver dvs eg tjener kr 0,- Ok, eg har blir sponset en del, MEN legg merke til at det stort sett er sponsing som kommer dere lesere til gode, ikkje meg alene. Det er sånn eg liker det!
Eg får diverse forespørsler flere ganger i uka, men når det ikkje gagner selve bloggen som hovedsaklig
dreier seg stort sett om STRIKKING eller noe rundt det som me strikkere trenger så takker eg fint nei.
Enn så lenge i allefall 🙂

MEN, at eg skal få en haug med sure oppstøt når eg legger ut engelske oppskrift syns eg er noe TULL!
Eg gjør som sagt dette helt frivillig og eg legger ut bilder av det EG liker og faller for uavhengig av språk, med tanke på dette så har jo du egentlig ingenting å kreve? Hvis du ikkje liker engelske oppskrifter, ok, klikk deg ut igjen og kryss fingrene for norske neste gang, ikkje verre enn det 🙂
MEN, du kan f.eks komme med Tips hvis det er noe spesielt du er på jakt etter 🙂

HVIS en engelsk oppskrift har norsk oversettelse så vet eg det stort sett og vil selvfølgelig linke til den.
En link er ALLTID navnet på designet under hvert bilde med STORE bokstaver 🙂

Eg har også flere ganger sagt at eg kan være behjelpelig med oversettelse av forkortelsene,
i tillegge er det veldig enkelt å finne ut av det på YouTube og det finnes utallige oversettelser hos diverse garnprodusenter 🙂 Det er i grunnen det minste problemet 🙂

Utover det vet eg jo at mange koser seg her inne og det håper eg DU også gjør 🙂

Nok en gang må eg bare TAKKE for mange koselige mail og meldinger og ikkje minst Postkort!
Kjempekoselig og det kan se ut som om at eg gjerne klarer å fylle døra !? Skal ta å få sendt noen flere eg også så eg må sette meg ned å skrive 🙂

Nå er det på tide å vekke Jr 🙂

KOS DEG OG HA EN
FLOTTERS FORMIDDAG 🙂

Laksen gikk ut og i dag blir det heller Lasagne til middag!
Det er meldt 9 gr og sol så Jr tar bussen hjem i dag 🙂

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #barnbukser #babybukser #strikkebukse #norskestrikkeoppskrifter #veslestrikk

8 kommentarer
    1. Jeg kviet meg i det lange og det brede for å starte på en engelsk oppskrift. Men det var jo så mye lekkert å strikke. Så jeg satte i gang med å lese, google ,oversette og skrive ned alle rare betegnelser. Det tok litt tid med de første tingene jeg strikket, men det satt tilslutt. Når man først har kommet i gang så er det lett. Det hender fortsatt at jeg treffer på symboler eller ord jeg ikke skjønner, men ved hjelp av diverse strikkesider,you tube og google så fikser jeg det.
      Så det er bare å prøve.

    2. Hjelpes! Kan de ikke slutte å lese bloggen da? Det er ikke noe problem å finne norske oppskrifter andre steder, så hva er greia!?!
      For 6 år siden ville jeg strikke “det kongelige prinseteppet”. Jeg fant den på nett, og måtte velge mellom dansk og engelsk. Siden dansk er “gresk” trakk jeg pusten dypt og hoppet på den engelske. Jeg vet ikke med andre engelske oppskrifter, men akkurat den var iallefall supergrei å følge. Jeg var heller ikke erfaren i “blondestrikk”, så det var mye nytt – men det sto jo bare akkurat HVA man skulle gjøre NÅR man skulle gjøre det. Ikke som i enkelte norske oppskrifter hvor man kan forhåndslese flere ganger og likevel strikke feil fordi opplysningene ikke kommer kronologisk/oppskrifta er uoversiktelig.
      Og uansett språk, bildene er inspirasjon i seg selv, så bare fortsett som du pleier, Gro Vibeke. Overse dem som klager, ikke gi dem respons – kanskje de går lei?!?
      Ha en super dag (og lasagne høres veldig fristende ut!).
      Hilsen fra Moss

    3. tusen takk for at du deler norske strikk til meg som ikke er så stø i engelsk 🙂

    4. Margaretha: Eg har helt sluttet å strikke etter norske hefte, det er de verste oppskriftene vil eg si. De engelske sier klart i fra hva du skal gjøre og da gjør du det uten å tenke 🙂 Eg fikk en ny strikkeverden da eg startet med de engelske 🙂

    5. Det som er så fint med de engelske (iallefall de fleste jeg har vært borti) er at man ikke trenger å kunne engelsk for å forstå dem. Når man vet hva uttrykkene betyr er det bare å strikke i vei.
      Norske oppskrifter er som dårlig skrevne noveller.
      Jeg tenker at når ferske (og mindre ferske) strikkere klarer å følge Drops- og/eller Klompelompeoppskrifter da er det ingen grunn til ikke å strikke etter de engelske!!!

    6. Engelske oppskrifter er ofte meir gjennomarbeida og tydelege. Eg håper du ikkje mister motet av klager – det er som du seier: Din blogg – dine valg – du er på tilbudssida for dei som sliter med å forstå (og det er jo ein ærleg sak for dei som sliter) – eg blir veldig glad for alle fine oppskrifter du linker til, du har god nase for flotte ting 🙂 Må bare sei det igjen: Eg er så frykteleg glad for at eg fant tilbake til deg og din blogg etter ei “tørketid” Håper for øvrig at livet ditt blir lettare når mannen din kjem heim.

Siste innlegg