DOBBELSTRIKK – ET STILIG KUNSTVERK


Lisa Hannan Fox

Alt har en “kode” i strikking, du starter med å knekke en etter en og til slutt er du så og si uovervinnelig! Det er det som er så gøy! Det dukker stadig opp noe nytt, en ny maske, en ny teknikk ja det er ingen grenser! Eg følte eg møtte min overmann her for noen år siden!! Eg ble satt på en stol og fikk 2 nøster
i fanget! Det var på tide å lære DOBBELTSTRIKK! Husker eg svetta litt i korsryggen og svetta
litt i pannen, MEN det tok ikkje mange pinnene før eg skjønte hva som måtte gjøres!
PANG! Koden var knekt!

Har sett på mange flotte design i dobbeltstrikk og eg har SÅÅÅ lyst! Nå måtte eg nok fått noen til
å freshe opp hukommelsen hvis eg skulle kastet meg ut på med en Sau eller en Dragonfly,
men FY SØREN disse 2 designene er FLOTTE! WOW!

Er du en dreven dobbeltstrikker??

 

 

COUNTING SHEEP SCARF
Bildet over

 

 

 


 

 



Tania Richter

 

CELTIC DRAGONFLY
 

 

 

 

 

 

Nå, ka syns du om fargekomboen her?? Blir litt sånn Pippi, ikkje det??
Mulig eg bare må begynne å flette håret hehe Neida, men eg har bestilt 10 Bandana sjerf i forskjellige farger og det kan være like festlig å ha i håret!! Kan blir en morsom vår og sommer dette gitt!

Er straks ferdig med første lomme og nøstene til lomme nr 2 ligger klar 🙂

Har i grunnen nettopp satt meg ned å skal slappe av! Eg har vært å handlet i morges da eg kjørte Jr, vasket kjøkkenet og laget middag og salat. Dusjen er også unnagjort og siden Jr tar
bussen hjem kan eg bare slappe av 🙂

 

Ellers ser det ut for at det er MYE positivt som skjer på den noe mer private fronten for tiden og mye spennende er i gjære! Er ganske hemmelighetsfull inn til videre for ingen ting er sikkert som banken ennå, men du får bare henge med! Dette kan blir en spennende vår 🙂

Men du?
Nå MÅ eg strikke så me tastes senere 🙂

KOS DEG OG HA EN
DEILIG ETTERMIDDAG

Go`klem fra ei SPENT Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #dobbelstrikk #doubleknit #scarf #sjerf #sjal #schawl #pattern #strikkeoppskrifter

1 kommentar
    1. Såg ei som la ut bilde av et stort teppe i dobbelstrikk nettopp—- Må være utrolig mye jobb, men “. du og du” hvor vakkert—-

Siste innlegg