RILLER, RILLER OG RILLER – NYDELIGE STRIKKEOPPSKRIFTER SOM ER TIL FOR Å NYTES


Lene Alve
 

Det eg kan si er, dette er det ideèlle strikketøyet for deg som virkelig elsker å NYTE hver eneste maske! Jo, klart en turbostrikker kan strikke den også, men eg syns virkelig at her har du strikketøyet du BØR nyte! Ja virkelig “Kjenne” på hver eneste maske og bare SE og FØLE hvor lekkert det blir!

Eg er overhodet ikkje en Turborstrikker selv om mange sikkert tror det, men eg elsker å nyte hver eneste maske! Jo da eg KAN speede opp litt hvis det er skikkelig gøy og eg virkelig ivrer etter å få det ferdig og på meg, men stort sett så er eg en seriøs NYTER! Ja slik som eg er med tilværelsen ellers 🙂

Denne oppskrifta kjøpte eg for en god del år siden og den dukker opp ved jevne mellomrom og hver gang “henger” eg ved den en stund før den igjen sakte siger bakover over i køen igjen…..har liksom ikkje hatt noen å strikke den til….SYND! Nå er minstemann i familien også blitt for stor….TYPISK hehe

Det er absolutt en jakke man kan strikke anyway,
i allefall om det er en sjanse for at det dukker opp et lite nurke 🙂

 

 

LILLEPUT
Str 3 mnd
strikkes på pinne 2,00 mm/ 2,5 mm

 

 

 

 

 

 

 



Lene Alve

 

Denne jakka kjøpte eg også for like mange år siden og den kan eg jo fortsatt strikke! Det som er så herlig er at den strikkes i tynt ullgarn på pinne 2 og 2,5 – FULLSTENDIG i min gate så eg skjønner ikkje hvorfor eg ikkje har prøvd meg ennå? Mulig det henger i hop med at eg var en fersk strikker når det kom til engelske oppskrifter, noe som slettes ikkje er et problem lenger…..Tror den galant rykket fremover i køen! Eg aner eg har funnet et lite Holst Supersoft Prosjekt!

 

 

MINNI
Str 0-3 mnd / 6-9 mnd / 12-18 mnd
Strikkes på pinne 2,00 mm/ 2,50 mm

 

 


 

* * * *

Ahaaa første FERIE dag! Mmmmm Jr ga klar beskjed om at i dag ville han soooove helt til han våknet og DET skal han få lov til! Denne uka har vært litt slitsom for han. Han var jo syk og hjemme noen dager i forrige uke, men denne uka MÅTTE han på skolen grunnet foredraget og felleskapet som var på skolen i går. Han har mer eller mindre hatt hanglete form, hatt litt feber og vært skikkelig forkjøla –
han har t.o.m sovet noen timer HVER dag etter skolen så det sier jo litt! Derfor er det virkelig en velfortjent ferie! Nå kan han få sove seg frisk og på søndag blir han 15 år! HURRA!

Siden Jr ikkje skal være konfirmant skal me feire 15 års dagen noe mer. Me har invitert til Middag
og Kaffi, men det ser ut for at det blir et dårlig oppmøte…..MEN, me skal gjøre det beste ut av det –
og eg er sikker på at me skal få en koselig kwell 🙂
Håper virkelig at kameratene hans kan komme i det minste 🙂

Anyway, det er FREDAG og HelgeKosen må hentes hjem, det skal Ali og eg sørge for! Jr har bestilt Fahitas i morgen kwell og da kommer Amira også så me tar en liten feiring på forskudd 🙂
Blir nok baka ei kake også, får se om det er Ali eller eg som skal trylle! Jr har lyst på ei OreoKake til det store selskapen (Som ikkje blir stort lenger…) så eg må finne ei GOD oppskrift! Har du forslag til oppskrift? Sleng den ut i Kommentarfeltet, ja en Link f.eks 🙂 Han ELSKER Oreo 🙂

Tenker eg tar meg en kopp kaffi til nå mens eg skriver ferdig handlelista, ja for eg vil ha handlinga tidlig unnagjort hehe kan ikkje VENTE med å komme meg hjem og starte Helga OG Ferien!! JuHuuu

Åååå dette skal bli såååå KOSELIG!
Dagen i går forsvant litt for meg så litt senere kommer det en Still Light oppdatering 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG OG MAGISK FREDAG!

Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #Knit #barnejakke #babyjakke #rillestrikk #pattern #strikkeoppskrift

6 kommentarer
    1. Vibeke: MMmm måtte inn å sjekke den kaka med èn gang! Ahaa den så jo himmelsk ut, så nå er den i allefall lagret 🙂 Takk skal du ha 🙂

    2. Suksessterte eller snickerskake er himmelsk gode. Det er mine favoritter.
      Kos dokker. Jeg skal ut med det firbeinte lykketrollet mitt, Pernille.
      Må samle fregner og Dvitaminer 🙂

    3. Jeg lager mye oreodrøm, det er ikke en kake, men mer enn mousse. Her er oppskriften;
      Oreodrøm
      1 pk fløte (3dl)
      1 pk vaniljekrem
      400 gr philadelphia ost
      2 pk orginal oreo kjeks
      150 gr melis
      Pisk fløte. Bland i vaniljekrem, ost og melis.
      Rør forsiktig i knust oreo.
      Ha i ei skål og sett kaldt. Er allerbest om den lages kvelden før den skal serveres.
      Server med masse friske bær på toppen – jordbær og blåbær er supert!

Siste innlegg