KONGVINTER KJOLE – EG DÅNER! – NORSK DESIGN OG STRIKKEOPPSKRIFT


Strikkelisa

Bare gi meg et lite øyeblikk for eg gikk klask i veggen her!! Må bare summe meg litt! *ler hjertelig*

Eg blir så GLAD så GLAD!!! Se på denne FANTASTISK deilig Ullkjolen her da! WOW!
Den er jo fullstendig RÅLEKKER! Eg liker den KNALLGODT akkurat slik den er, men eg ser jo absolutt også muligheten til å strikke den i de farger og mønster som man selv måtte ønske!
Utrolig NYDELIG fasong og ikkje minst strikkes den i noe tykkere garn noe som igjen vil si at
du har en NY kjole på null komma 5! JuHuuuuu

Kjolen strikkes på pinne  4 og 2 av garna som foreslås er Nepal og Alaska fra Drops, da går eg uten
å blunke for Alaska! Et deilig garn og det er mye lettere enn Nepal! Erfaringsmessig så siger Nepal
og det vil det nok gjøre i denne kjolen. Den kan også strikkes i DSA Alpakka Tweed
og Pickles Merino Tweed, men de 2 garntypene kjenner eg ikkje og kan dermed ikkje uttale meg om
hvordan de vil oppføre seg i en kjole. Det GØYESTE er at eg har ganske mye Alaska på hyllene mine og det i fargen Petrol! Dette kan seriøst bli VELDIG farlig!

Du kan jo fint bruke andre garn også, klart du kan, MEN da råder eg deg til å strikke en prøvelapp
og sjekke strikkefastheten. Det er viktig når en kjole er formstrikket på denne måten. Litt synd om en så lekker sak skal ende opp som noe sekklignende man dra over hodet, ikkje sant?

Håper DU ble like ekstatisk som meg! JuHuuuu Det som også er herlig er at den strikkes Top/ Down med raglanøking! JuHuuu Kan altså IKKJE bli bedre! Woop! Woop!

 

 

 

 

KONG VINTERKJOLE
Bildet over
Str 80 cm – 122 cm i overvidde
Strikkes Top/ Down

 

 

 

 

 

 



Strikkelisa

 

Hvis du ikkje er så begeistret for kjole kan du jo strikke deg et skjørt og heller svinge deg i VårSola! Eneste Strikkelisa anbefaler her er at du bruket alpakka, eller i allefall et garn som inneholder alpakka for da “legger/henger” skjørtet seg så mye finere og det blir litt lettere å svinge litt på det 🙂
Garn som anbefales er f.eks Flora fra Drops, DSA Hverdags og DSA Alpakka Wool 🙂
Kjenner ikkje så godt til noe her, men siden eg elsker Drops sin Tynne Alpakka vil eg tro eg liker Flora, vel er det tynt, men pytt pytt 🙂

 

 

SVINGBLING DAMESKJØRT
Bildet over
Str XS – XXL
Strikkes Top/ Down

Dette var virkelig en NYDELIG start på dagen! *Puster ut* Eller hva syns du?? Lekkert ikkje sant!? Begge disse herlighetene gjorde i allefall min dag noen hakk bedre, kan ikkje benekte det nei 🙂 

Du får Snappe oppskriftene til deg i Tur & Orden!
 


HUSK også at oppskrifter skal IKKJE deles! Tips heller om HVOR de kan kjøpes!
RESPEKTER StrikkeDesignerene så pass, ei oppskrift koster lite i forhold
til ALT arbeidet som er lagt ned i prosjektet, ikkje sant?
La me for EN gang skyld være enige om det!

* * * *

Mulig eg skuffet deg litt nå i morgentimene og at du sitter å venter på neste Steg på Still Light`en?? Men eg fikk ikkje tatt skikkelige bilder i går kwell + eg fikk kun satt den ene armen på tråd PGA ufortsette hendelser ser du. Endte opp med besøk OG overnattingsgjest og da finner eg ikkje den GODE roen til å få det gjort, men eg skal ta resten av bildene nå etterpå så hvis ikkje noe
mer ufortsett skjer nå kommer det i neste innlegg.

Mangen av dere har klart dere forbi denne “Hindringen” i tunika`en på egen hånd, men eg vet det sitter noen å venter på hjelp så eg skal få det gjort så snart eg har vært en tur på badet 🙂 Ting går fortere når eg er alene ser du hehe Eg har også bilder av en del Still Light fremganger fra dere og det blir jo EXTRA gøy å vise frem! Vet i allefall at eg har fått minst èn ny idè og den er lekker!

Da er det bare å HÅPE at denne dagen foregår i ligaste laget ute noe…Hmmm….drama?
Kjenner eg er sliten ja og har virkelig behov for noen ROLIGE dager! Syns ikkje eg er EGO da,
men eg trenger noen dager med MYE Me-Time hvor eg kan dille med mitt 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
FINE DAGEN!

Skal visst regne meste parten av dagen her…..InneKOSEvær! JuHuuuuu

Go`klem fra ei OPTIMISTISK Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #strikkelisa #kongvinterkjole #svingblingdameskjørt #kjole #ullkjole #strikkekjole #strikkeskjørt #ullskjørt

9 kommentarer
    1. Jeg har kjøpt oppskrift på kjolen, falt fullstendig for den 😍. Usikker på når jeg skal få tid til starte på den, men vikitig å få mønster i hus 😅. Jeg strikker en del, men er ikke en rask strikker. Ikke klarer jeg å konsentrere meg om bare et prosjekt heller, jeg må bytte på 😄. Still light’en er en av favorittene, og jeg skal begynne på økninger i front og på lommer. Ser at stripene mine er på 4 omganger, og dine på 5, har ikke sett det før nå, men det spiller ingen rolle. Ha en fortsatt fin dag 🙋🌸

    2. Gleder meg til fortsettelsen på Still light 🙂 Jeg har begynt såvidt på økning til lommene, og det går greit så langt. Er så glad for at jeg fikk til økningen til forhøyning i nakken, og den pene økningen med M1R og M1L. Tror det meste handlet om tålmodighet for min del, er alltid OVERIVRIG når nytt garn ligger og venter, og har ikke tidligere tatt meg tid til å lese ordentlig. Og som du sier, dette er noe som må gjøres uten forstyrrelser. Etter denne tunikaen kan det vel ikke være helt umulig å klare en “Ravello” også, har garn til 2 stk liggende 😉

Siste innlegg