TRENGER DU EN TUNIKA TIL? -STRIKKEOPPSKRIFT

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Natalie Volyanyuk
 

Noen ganger skal det bare enkle grep til for å få seg en real flott tunika, eller kjole om du vil 🙂
Eg trodde jo med en gang at dette var en tunika, men så feil kan man da ta, det er en litt lang genser som med et par blunk og noe ekstra omganger blir en lekker tunika! Så enkelt og flott!

Grunnen til at det er SÅ enkelt er fordi at den strikkes ovene fra og ned, dermed prøver du den på underveis (etter rompa) og stopper når den er lang nok, det er faktisk ikkje verre enn det 🙂

Likte utrolig flott mønsteret på denne! SÅ LEKKERT! Genseren er strikket i Brooklyn Tweed Loft,
et garn eg forøvrig drømmer om, men ut i fra løpemeter kan du godt prøve deg med
f.eks
Holst Supersoft 🙂 Ville jo blitt strålende skjønt!

 

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Natalie Volyanyuk

 

 

ARROWS DOWN
Bildene over her
Strikkes Top/Down
Opp til 134 cm rundt brystet

 

Uten alt for mange grep kan eg også anbefale deg å gå BITTE LITT opp i garntykkelse om
du skulle trenge noe mer omkrets. (Den strikkes allerede på pinne 3,5)
Vet at eg her går i mot mine egne råd her, men du kan likevel få en lett og luft kjole/genser UTEN at du må gjøre noen omregninger, ja du kan f.eks strikket den i Silja eller garn med tilsvarende tykkelse uten at genseren skal miste noe av sitt opprinnelige uttrykk 🙂

 

Tenkte eg skulle komme med et lite Tips i dag! Nå er det slettes ikkje så mye eg syr, selv om eg skulle ønske at eg kunne det! Men meg og symaskin er fullstendig KRÆSJ! Vet at flere av dere syr i tillegg til
å strikke og eg ble tipset om en koselig GiveAway som har trekning på PåskAfta! Tar du turen innom
HER kan du vinne skjønne stoffer og andre dubbeditter 🙂 Lykke Til 🙂

 

 

* * * *

Da var det jammen Skjærtorsdag og en SALIG fred senker seg i heimen vel vitende om at ALLE butikkene er stengt! Eg velger å fortrenge at Joker kjører FULL åpningstid hele Påska….

Det er rart det der, ja hvor fredelig modus man omgir seg med når butikkene stenger? Da har man ikkje det der at det er ALLTID noe man trenger/har lyst på!!! Det eneste eg nå hadde kjørt på butikken for var HVIS me hadde glemt f.eks Tyttebæra me skal ha til Kalkuna på lørdag!
Seriøst: Det hadde vært KRISE! NEI! Eg kan ikkje erstatte det med rødbeter! Ikkje sjans!
Må HA Tyttebær! Ferdig diskutet liksom!

Ååå ja, du kan si det sånn at eg STORGLEDER meg til den middagen! Mmmm me har HEL kalkun
2 ganger i året; Julafta og Påskafta, det har blitt en tradisjon her i heimen. Kan jo si det sånn at han Ali prøvde seg og ville ha lammelår i år, men det ble KRAFTIG nedstemt! Amira er ikkje så glad i lam så det var umulig å ta en diskusjon på det, det ble bare slått i bordet umiddelbart! Ahaa deilig deilig, Mmmm åsså ROSENKÅL da! Ahaaa klarer knapt holde meg! Mmmm KÅLROTSTAPPE! Ahaaa

Har dere faste middager for Påska slik som Jula? Hører rykter om flere som skal ha Pinnekjøtt?
Er ikkje det sånn skikkelig Jul? Eller tar eg feil? Anyway, eg spiser ikkje pinnekjøtt, merkelig nok så blir eg skikkelig dårlig av det! Blir egentlig det av alt rødt kjøtt, men pinnekjøtt tar liksom kaka!

Uansett mat, la me nå KOSE oss hele Påska! For min del håper eg det blir en fredelig en, ja rett
og slett uten noe videre DRAMA! Kan fort snu i svingene, men som vanlig velger eg å tenke POSITIVT!
Planen er å bare nyte freden og strikketøyet! Rett og slett! Amira kommer også hjem
og det skal bli herlig å fylle på den “konto`en” 🙂

Planer for i dag? Tja, skal nå ha meg en kopp kaffi til før eg evn begynner å bevege meg, dvs å ta meg en dusj og skifte til andre koseKlær! Ut i fra hva Yr.no mener om dagen skal det nå bli litt sol med litt drypp inni mellom så hvem vet, kanskje me kan ta oss en tur ned til Hestholmen?
Ingenting er som litt frisk sjøluft!

Husker hva pappa sa da me skulle på fisketur når eg var liten:
“Vet`kje heilt om me skal til Tananger å fiska for an går kvide ude på holmana”
Han sto med kikkert i stuevinduet på Tasta (Langt fra Tananger, men med utsikt til havet laaaangt der ute) å kikket utover mot Tananger å kunne se om bølgene slo seg hvite mot holmene hehe
Skulle jammen meg gitt MYE for nok en fiksetur med han……SAVNER han virkelig! 6 år siden han døde og eg har fortsatt ikkje vært på grava etter at Ali og eg rydda etter begravelsen….*vondt*

Jaja får nå se hva denne dagen bringer 🙂
Ali er nå i full sving, Jepp, han fikk låne seg en høytrykkspyler av naboen…..
Nå er det inngangspariet som virkelig får kjørt seg *ler*

 

 

KOS DEG OG NYT
DEN OM IKKJE ANNET

Go`klem fra ei Vibbedille i FerieModus 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #genser #ulltunika #strikkenkjole #strikkekjole #strikkentunika #brooklyntweedloft #holstsupersoft

5 kommentarer

Siste innlegg