MINE, DINE OG ALLE SINE SOKKER – GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER

Som så veldig mangen andre lider eg av Sokke-Galskap, muligens ikkje i så stor skala som forventet, men 42 par i sirkulasjon gjennom uka kvalifiseres da til noe? Har sett MANGE sokkeskuffer og det er imponerende hva flere av dere sitter inne med, min unnskyldning for ei gjennomsnittlig skuffe er at NÅ har eg renska opp og fått bort de som muligens burde vært stoppet…..
Jepp, Stoppe-Soppen tapte denne gangen….

Derfor er eg nå på VILL jakt etter sokker som er egnet til å bli starten på SokkeSkuff Nr 2 🙂
Fortell meg èn ting; Hvor mange sokkepar har du? Eller kanskje eg bør spørre: Hvor mange skuffer med sokker har du?? Eg trenger defintivt FLERE! Etter egen mening vel å merke, Ali med sine 2 par
i egen skuffe syns jo det hele er renspikka galskap, men så har han til gjengjeld en HAUG med hvite og grå “tennis”sokker + ei ruve med svarte “pen”sokker, noe eg stolt kan si at EG ikkje eier JuHuuuu Her er det KUN ull som ruler, jaja, eg har et par ankelsokker i Bambus da, kan være greit på de varmeste Sommerdagene 🙂

Problemet mitt er, vel, nå er det vel heller et luxusproblem, men eg har ei skikkelig flott hylle med MASSE lekkert sokkegarn og eg skulle nå veldig gjerne hatt et sett med MAGISKE strikkepinner!
Eg vil jo helst trylle ALT om til sokker, ja t.o.m alle Wollmeise hespene vil eg gjøre om til sokker…….Hovedproblemet er at eg har ikkje ennå lært meg å starte med sokk nr 2!

Har skjønt så pass at det egentlig er det som må til for ikkje å ende opp med single sokker…..
ja muligens du også har hørt om Ali sine sokker…? Ok, da lar me det være med det *Fniser*

Eg har heller ikkje lært meg å strikke 2 om gangen med Magic Loop….Yes, eg har prøvd, men hekkan, eg holdt rett og slettes på å KLIKKE! Vel elsker eg dill, men det ble litt i overkant mye! Hvis eg var så DUM å legge strikketøyet fra meg var det et marakkel å ta det opp igjen, for ikkje å snakke om å f.eks ta det med meg på strikkekafè! Fytt i for et styr! Er eg virkelig alene om å føle/mene det??

Anyway, på kveldsrunden på nett i går fant eg da en del sokker eg virkelig kunne tenkt meg
i Skuffe Nr 2! Gid eg kunne fått de ferdig på 1 uke….Ja for eg vil så veldig gjerne….*vegring*

Jaja nå skal eg ikkje gnåle mer om mi SokkeSyke, kos deg heller med de lekre sokkene eg fant!
Ikkje bare det: ALLE er Gratis oppskriften, 3 klikk så har du de i mappa de 🙂 ENJOY!

 

 


Tiina Kuu
 

Det første paret her fortjener 2 bilder! Ja HALLO liksom!!
Se bare på DEN sykt flotte fotplata med DE lekre fellingene! WOW!

Vær OBS på at denne Oppskrifta ikkje er tilgjengelig for nedlastning (GRATIS) før etter 20.april

 



Tiina Kuu

 

BALTIC PRINCESS
Bildene over
Gratis etter 20/4-2017

 

 

 

 

 



Tiina Kuu

 

SYDAMENI LAUKU


Tiina Kuu

 

CALL THEM CHERRY BLOSSOMS

 

 

 

 

 



Tiina Kuu

 

TOUCH OF SUMMER

 

 

 

* * * *

Vettu hva eg ble sittende å se på Netflix i går?? FRIKJENT! Endelig var den tilgjengelig også der!
Eg gikk klipp av sesong 1 på Tv og da sesong 2 kom startet eg å se den og fikk jo med meg hovedpunktene fra Nr 1 i oppdateringen, MEN! Tilfeldighetene ville det slik at eg stort sette hadde besøk den dagen dette gikk, dvs at besøket mitt brukte tiden de nye episodene rullet på skjermen til
å oppdatere meg på sesong 1 – Ergo?? Eg fikk ikkje med meg en SHITT! *ler meg ihjel*

Når eg skal se film/serie, ja da gidder eg ikkje skravle og det verste er jo å se en film med noen som HAR sett den og som dibber etter å fortelle meg om Hva som skjer og Hva som har skjedd!
Derfor tok eg bare Blackout den time og koblet av med strikketøyet og ventet på dette øyeblikke,
ja hvor eg an nyte den i fred og ro når eg vil 🙂 Satser og håper på at sesong 2 også kommer på Netflix

Dette blir vel også muligens fortsettelsen på denne lange fredagen også, må nok slenge inn en MoppeDans av stuegulvet, men ut over det er det vel heller lite å gjøre 🙂 Kanskje me burde ha ofret en times tid nede ved sjøen i dag?? Skal ta det opp til vurdering, får høre med han Ali hva han syns.
Vet at han har planer om å starte på morgensdagens middag, ja dvs skrelling og diverse – kanskje eg får delta litt?? HAHA søren ikkje enkelt og dele kjøkken med en kokk! Kanskje eg får LOV til
å skrelle rosenkåla?? Det kan man da umulig gjør feil vei?? eller hur? hehe

Jaja, før eg tar noen avgjørelser på dagens aktiviteter skal eg nå i det minste ha meg noe mer kaffi,
der etter får eg shaine over gulvet her…..Ja hvis eg finner de bortgjemte moppefillene…..har bare den tjukke tilgjengelig og DEN liker eg ikkje! Det er det eg sier, eg slutte å rydde! ALT forsvinner jo!

 

 

KOS DEG OG HA EN
LANG OG HERLIG FREDAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #sokkestrikking #socks #sokker #ullsokker #sokkeskuff #sokkegalskap #freepattern #gratissokkeoppskrifter

4 kommentarer
    1. Har du tatt en kikk på Varangerstrikk of varangerdesign? Jeg er helt forelsket i rosebladsokker og fiolsokker😍.

    2. Hyggelig læsning (Y) Elsker at strikke smukke sokker som familien er så glade for, og her var nogle som jeg absolut skal strikke 🙂 Tusinde tak og god påske til dig og dine 😀

    3. Hei på deg! Sokkeskuffa min er full av ullsokker og burde blitt ryddet litt i. Har også ei lita skuffe med nye ubrukte lester ( som vi kaller ullsokker her i nord). Disse er til eget bruk eller gaver. Godt igang med julegavene for en gangs skyld. Kluet med sokker er å starte på begge samtidig. Legg opp og strikk vrangborden på begge to før du fortsetter. Strikke gjerne magic loop men bare med en sokk på hver pinne. Da blir du ferdig med begge to samtidig og trenger ikke notere ned eller telle hva som ble gjort på den første. Ha en fortsatt fin påske!!

Siste innlegg