GRÅTT OG LEKKER FRA ISABELL KRAEMER


Isabell Kraemer
 

Skal man følge dagens mote så kan man bruke ei lue anytime! Ja uansett vær og vind, inn eller ute, høytid eller ikkje – ei lue er aldri lenger Upassende! Da er jo dette ei NYDELIG lue i tilfellet 🙂

Lekker og Søt = 2 fluer i en smekk spør du meg 🙂 Er jo veldig fristene med tanken på at eg har nettopp noen lys grå nøster Lamana Como i en kurv på Garnrommet som lua orginalt strikkes i 🙂

 

 

HIPPITY HOPPITY HAT
Bildet over
Broderiet er inkl i oppskriften

 

 

 

 

 

 



Isabell Kraemer

Tøff, lekker, røff og fin topp til de noe varmere dagene. Strikkes i Lin, noe som gjør den kjølig og sval over en noe røff shorts 🙂 NEI! Me blir da ALDRI for gammel til ei avklippet og slitt dongeribukse,
i allefall ikkje med en slik topp som dette 🙂


 

EDIE
Opp til 125 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 



Isabell Kraemer

Enkel, snaisen, tøff og easy knit for en skikkelig herlig sommer 🙂
Strikkes på pinne 6,5 med et ganske tjukt LinGarn – SÅ deilig! Tror faktisk eg MÅ HA noe LinGarn!

 

 

BROADTURN
Opp til 135 cm rundt brystet

 

 

 

* * * *

1.Påskedag og Feriedagene er snart over og hverdagen henger for fult over oss igjen, men uansett, hver gang en ferie ender ser eg frem til hverdagen og ikkje minst rutinene 🙂 Noen som sa TIDLIG opp? Eg savner det for eg ble tydeligvis DØV når ferien starta! Helt sant! Eg hører ikkje alarmen som kimer og skremmer Ali ut av dynene kl 8 hver eneste morgen *ler* Den er jo beregnet på meg!
Har ikkje sjanse og eg bursover til 10 i steden for! Er temmelig irriterende!

Det som alltid er så HERLIG med en 1.dag er at INGEN trenger å gjøre noe! Nop! Dette er en hviledag etter gårsdagens herremåltid, og det er alltid masse rester etter en slik middag så i dag slenges ei form inn i ovnen og etter 30 min: VOLÀ! “DINNERTIME!” Så er det jaggu meg på an igjen,
eg for min del tror bare eg tar meg et knekkebrød…..Hørt magekrampe? Jepp, der har du meg!
Samme visa hver gang! Kommer aldri til å lære, men kalkun må man ha….2 ganger i året!

Ble ikkje så mye strikkings i går kwell, nei eg hadde nok med å ÅNDE kan du si hehe Men eg skal ta igjen det tapte i dag – Håper bare dagen fordi går i stillhet slik en real søndag bør 🙂

Nå er det jo KUN 2 mnd til SOMMERferien! Ååå kan tro eg GLEDER meg! For FØRSTE gang på en god del år skal me ut på landeveien på tur! Nei nei me skal IKKJE kjøre Norge på langs selv om det hadde vært en DRØM! “Noen som sponser/låner oss en diger BoBil i 1 mnd?? haha Åååå nå begynner eg jo med ÈN gang å fable om fisketur i Lofoten….sukk…..Hva må til liksom!?!

Nei da, me skal ikkje lengre enn til Stord, men eg skal VIRKELIG gå inn for at det blir kjempeKOSELIG! Jr skal for første gang bli med på en SVÆR TreningsSamling med Tae-Kwon Do`en!
Han skal være der fra mandag til fredag og me kjører han opp mandags morgen og henter han fredag- ettermiddag 🙂 Litt rart at de ikkje arrangerer buss? Uansett, det KAN jo bli en skikkelig fin tur!
Eg GLEDER meg så mye på Jr`s vegne! Ali og eg gjør en HelDag av det og koser oss nok skikkelig på vei hjem med piknickstop o.l HVIS bare været tillater det. Me ELSKER BilTurer 🙂

Kjenner du Stord? Vært der? Bor du der? Er det noe på Stord? Eller er det bare nok en prikk på kartet? Noe å oppleve? Noe i nærheten som me kan plukke med oss?

Alt i fra spesielle Landhandleri, strikkebutikker(???) Statuer? Museum? Utstilling!? BurgerShappe?
Ja ANYTHING! Kan også godt være at me finner på å bare være “på veien” til Jr skal hentes om fredagen, aldri godt å vite hehe Me har vært på biltur før me hehe

Sommeren 2000 pakket med bilen og tok Amira på 4,5 med på tidenes tur!
Planen var noen avslappende uker på Lomsesanden Campingen utenfor Farsund, noe det også ble, men da me skulle kjøre videre var me en tur inn Kr.Sand sentrum og før me visst hva me gjorde satt me på danskebåten og plutselig hadde me hele Europa foran oss! Me bare kjørte og lata som me følgte et kart, eg tror virkelig Amira hadde tidenes ferie! ALT som heter Tivoli, Legeland
og alle dyreparker ble besøkt nedover!

Me gjenopplevde Zurich/Sveits hvor Ali og en møttes OG giftet oss i 1990/91 og med ett hadde me krysset grensen til Italia, i Milano opplevde med et av historien verste haglevær. Hagel på størrelse som tennisballer og panser og tak så ut som “bobleplast”! Jordras på campingen i nord Italia fikk oss til å snu da me bare måtte sope telt og DUNdyner (Ja eg vet…..dyner hehe) rett i bagasjerommet og sette snuten nordover igjen! På hjemturen fikk oss dog en skjønn uke på IrenenSee i Haanover og etter
6 uker var me tilbake i Tananger og mange lurte på hvor i alle dager me hadde vært *ler*
Åååå men me har MANGEN gode minner fra den ferien!!

Kunne godt tenkt meg noen uker på veien igjen…..og det hadde vært SKIKKELIG gøy i en BoBil!
Har du vært på langtur med en BoBil? Erfaringer? Fortell!!!!

Nei nei nå må eg slutte å drømme her eg sitter, blir aldri ferdig da eg! hehe
Nå blir det en god dusj og stelling av håret som eg vasket i går, ja du vet jo hvordan DET ser ut dagen etter? Jepp, sov med ganske vått hår i natt da mitt trenger bort i mot et døgn for å tørke…TJUKT!
Nå må eg få det slettet og få ut flokene slik at det ser friskt og glansfult ut, der etter er det bare å få på seg rene KoseKlær! Ut skal eg nå ikkje! Vettu?? Akkurat nå er det KUN 1 + ute!! ISKALDT! Ja i følge Yr.no skal det regne/sludde mer eller mindre hele dagen og det er meldt torden!!!! Jepp, eg skal sitte OPPÅ lammeulls skinner og bare NYTE været fra innsiden 🙂 Det må du også 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
AVSLAPPENDE DAG MED MIDDAGSRESTER 🙂

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #lekkerlue #isabellkraemer #lekkertstrikketøy #tanktop
#sommertop #nettavisen #blog.no #topplisten #blogglisten

4 kommentarer

Siste innlegg