DEILIGE STRIPER + NOE EG BARE MÅ HA!


Katrine Hannibal
 

“Bla bla Striper…..bla bla bla….ELSKER….bla bla bla….DIGGER”
Ja du skjønner tegninga, ikkje sant? Ja for etter hvert nå kjenner du meg og mitt vanvittige forhold til striper! JuHuuuu Eg blir så GLAD og så YR!

Denne er strikket i nydelige Isager Alpaca 2 og herlige Isager Silk Mohair = DRØMMEGENSER!

 

 

 

STRIPED RAGLAN PULLOVER
WITH POCKET DETAIL

Bildet over
Dansk oppskrift
Opp til str 126 rundt brystet

 

 

 

 

 

 



Katrine Hannibal

 

Eller kanskje du har mer lyst på en jakke?? Kan godt bruke denne om sommeren også selv om den
er strikket i alpakka og mohair (Samme blanding som den første genseren) Trenger bare en liten “spagettistropp“-Top under, og alpakka vettu har en sånn MAGISK effekt og virker bare svalende på en varm dag, men skikkelig lun og god på en litt kjøligere kwell på terrassen 🙂 *Smaskens* spør du meg 🙂

 

 

ASTRID CARDIGAN
Opp til 129 cm rundt brystet

 

 

Bare et lite TIPS angående oppskriftene overfor, de er som sagt strikket i Isager Alpaca2
og Isager Silk Mohar  Hvis du foretrekket å kjøpe/bestille garn i Norge kan du fint bytte ut begge garnsortene med Flora og Kid Silk fra Drops, akkurat det samme 🙂

 

 

 

 

 

 



Katrine Hannibal

 

DENNE har eg lyst på! Må bare vente til den engelske oppskrifta kommer ut i slutten av april,
takler ikkje å lese danske oppskrifter hehe Passer faktisk fint å strikke den i både Kauni eller
Holst Supersoft 🙂 Er ikkje så glad i Bomull og Lin, men kanskje eg burde prøvd??

Den strikkes i Isager Bomulin, ser ut som et herlig garn egentlig 🙂 Men så er det meg og den der bomullen da, liker liksom ikkje å strikke i det for eg syns det blir så “glissent”! Hadde vært nydelig
i Holst Supersoft da og i den der “Holst-Kurven” har eg nok til mange slike topper hehe

 

 

RETRO SUMMER TOP
Opp til 130 cm rundt brystet
Dansk oppskrift

 

 

 

 

 

 

 


Katrine Hannibal

Ahaaa DENNE er eg NØDT å ha! Helt ferdig snakka! Akkurat sånn lang som eg har så lyst på!
Tro hva garn eg kan strikke den i da? Kan jo gå for orginalgarnet som er
Isager Aran Tweed,
men syns det var så lite farger….Tror eg må forske litt dette prosjektet 🙂

 

BUSTER CARDIGAN
Opp til 131 cm rundt brystet
Dansk oppskrift

 

* * * *

Vettu hva? Eg er så god og VARM i hjerte og eg kjenner det bruser! Ja omtrent slik det føles når man er skikkelig forelsket! Eg, eller ME, Ali og eg har fått så mange fine og GODE meldinger fra mangen
av dere angående Innlegget om Mohammed Ali! Det røre skikkelig! Mangen av dere mener me bør starte en kronerulling eller en form for innsamling og hvis det blir til at me må det er det godt å vite at mangen ser positivt på det. Det er mange innsamlinger om alt mulig og det er som ei sa: “Me kan ikkje hjelpe alle, men me kan hjelpe noen” og det er så sant. Litt her og litt der det hjelper på det <3

Lille Mohammed Ali er bare en liten gutt i forhold til den store verden hvor MANGE millioner mennesker og ikkje minst barn trenger hjelp, men nå er våre prioriteringer å fokusere på han-noe som faller seg helt naturlig for oss selvfølgelig så er det jo opp til alle å bidra i tilfellet. Det tar me hvis den dagen kommer. Me tar ingen forhasta besluttninger før me får et svar fra Haukeland Sykehus.

Håper selvfølgelig at noe vil bli dekket, MEN om ikkje er me skikkelig klar til å ta opp kampen for
me har gode drømmer for lille Mohammed Ali <3 Eg pleier ikkje gi opp så lett heller 🙂

*Gjesper* ja vettu? Det er jo grytidlig jo!!! Bilen skal en tur på Mekonomen i dag og få “plaster på såra” haha Neida, det er bare noen “Fòringer” som skal skiftes, rettere sagt noen gummiringer. Og du?? Visste du at det er hundrelapper å spare om du kjøper delene direkte fra forhandler?? Me sparte
2 hundre pr del FORDI me gikk rett til Sven Kvia selv, her er det Posten og Bring som tar seg godt betalt for å levere delene til verkstedet noen km unna.

Me skifta på den ene siden før påske, men den andre delen kom ikkje som bestilt til verkstedet så ny time i dag 🙂 (Og alle 3 delene ligger som sagt i bilen) Greit å få det gjort 🙂 Endelig en bil som IKKJE homper og går hehe Den skal ikkje EU Godkjennes før til Jul, men me velger å gjøre det nå i juni siden me skal kjøre til Stord for mekanikeren mente at bremsene sikker måtte skiftes til jul så da tar me det før me kjører til Stord, tryggest sånn syns eg!

Anyway, dette er da grunnen til at EG er våken (alt er relativt) sammen med fuglene! Me må kjøre i 2 biler ser du (Takk og pris for at me fortsatt har den gamle), setter DibHassan av på skolen og videre til Mekonomen 🙂 Eg nekter å kjøre den gamle hehe Så det får Ali gjør hihi

Jaja eg får hoppe ut av pysjen og inn i en joggis og surre håret i en hottentott (Hårvask senere) så fyker me, eller subber me avgårde 🙂 Mekanikeren trengte ca 1-1,5 t så me tar handlinga samtidig
og satser på at me kjører hjem i 2 biler også, hvis ikkje blir det en ekstra tur ut…..jaja! Blir så BRA!

Mulig eg bare MÅ HA en liten kwil når me kommer hjem, får se hvilken vei øynene peker, men skal nå gjøre litt sånn HelgeRydding før me tar helt helg 🙂 Alltid godt med den første helga etter en ferie!
Ja man får liksom samlet seg litt og ladet opp, noe Jr definitivt trenger! HAN har vært trøtt denne uka!

Men du?

KOS DEG OG HA EN
INNHOLDSRIK FORMIDDAG!

Go`klem fra ei Positivt Innstilt Vibbedille 🙂

#isagerstrikk #strikk #knit #isageralpaca2 #isagersilkmohair #pattern #strikkeoppskrifter #danskestrikkeoppskrifter #striper #langjakke #nettavisen #topplisten #toppblogger #statistikk #lesere #takknemlig #sommertop #vhals #isagerbomulin #dropsflora #dropskidsilk

2 kommentarer

Siste innlegg