DIGGER DENNE DAMA! KUL GENSER! -STRIKKEOPPSKRIFT


Nicola Susen

Denne dama har så mye KULT og bruker så mange flotte farger og man blir forelsket allerede ved å se på bildene! Det er skikkelig stilig! Lov meg at du studerer disse bildene, dette er ikkje bare en genser, eller tunic som hun selv skriver, se på den! Sett en slik måte å strikke genser på før? Snakk om formstrikke noe! Eg ble nesten litt GAL her eg sitter og fikk veldig lyst å finne ut av dette her!!

 

CATTY – CORNER
Bildet over
Alle størrelser

“Catty-Corner is a skewed tunic for any gauge in any size.  It?s knitted top-down and starts with 6 stitches at the neckline. Without doing a swatch! Take any yarn you want, compatible needles and start knitting. The neckline measurements depend on your head circumference, and the body measurements depend on your bust circumference.  Two a-lines of varying widths flatter the body
and give you a  customized and comfortable fit.”

Pga måten denne strikkes på kan du bruke akkurat det garnet og pinnen du ønsker så er det
bare å strikke til genseren passer 🙂 


 

 

 

 



Nicola Susen

Denne er strikket i Wollmeise og eg kan tenke meg at den er skamdigg! Eg må virkelig få strikket noe vettugt ut av alle Wollmeisen eg har liggende! Det er et skikkelig deilig garn, plagget blir littt tungt(?)
og det henger så fint! Jr har en genser i det og han elsket den da den passet 🙂

Men du? Du BØR ta deg en tur innom å se på det andre Nicola har!! Sjekk ut HER!

 

 

 


SEEEE ka eg har laget til!! En NY kurv med prosjekt oppi! Herregud, eg hadde jo en kurv her i stuen med 14 Okerfarga nøster i ren ull og eg fant 12 hvite inne på Garnrommet! Ka e nauå då?

Hadde uansett ikkje tenkt å ha svart/hvit teppe og grubla litt på den fargen så da trooor eg det blir dette
Pinne hadde eg også JuHuuuuu den er enten 3,5 eller 4 (Klarer ikkje måte firkantpinner skikkelig)
og er hele 150 cm lang MoHaaaaa FORBEREDT!

Eneste eg sitter å spekulerer på er om eg skal ta mønsteret med meg på Allkopi og blåse det opp litt! Ja HALLO, hver maske er jo MINDRE enn 1 mm!!! Ekstremt vanskelig å telle på de svarte maskene
og det er jo en del av de kan du si hehe Må finne ut hvor Allkopi holder hus 🙂

Men nå er det fredagskwell og eg har bursovet i 2 timer på sofaen! Eg var skamtrøtte siden eg var tidlig oppe i dag og full gass fra kl 8 🙂 Nå der i mot er eg klar for å bånne på med Still Light`en her,
kanskje eg blir ferdig med lommeøkingene i helga?? Tja, hvem vet 🙂

KOS DEG OG HA EN
DEILIGE KWELL

Go`klem fra ei GLAD Vibbedille 🙂

#strikk #knit #nicolasusen #generøseoppskrift #storstørrelse #flottefarger #wollmeise #afasong #nettavisen #topplisten #toppblogger #statistikk

0 kommentarer

Siste innlegg