KABELSTRIKK – LEKRE STRIKKEOPPSKRIFTER FRA ANN KINGSTONE


Verity Britton/ Design Ann Kingstone
 

Det BESTE med kabelstrikk er at det er så tidløst! Ja selv om det nesten forsvinner av og til så forsvinner det aldri helt, nei for det er aldri feil å strikke det og det er alltid like vakkert og unikt! Dessuten dukker det stadig opp nye måter å strikke kabel på og fra tid til annen dukker det opp noen utrolig “MisterPusten”– Design som denne kåpa! WOW! Du er nødt til å studere detaljene og bare si til deg selv: “Easy Peasy” for det er enklere enn du tror, men en liten dose tålmodighet er godt å ha og så må du virkelig lære deg å NYTE hver maske og hver pinne så vokser det magisk nok frem 🙂



Verity Britton/ Design Ann Kingstone

 

SERIØST!?? Bare se på dette! Ikkje sant det er dødslekker!??
Tenk, det er bare en liten vri der og en her og SWOPS så blir det bare så lekkert!

 

ANWEN
Bildene over
Opp til str 58″ rundt brystet (147 cm)

 

 

 

 

 

 



Veritu Britton/ Design Ann Kingstone

 

Du trenger ikkje nødvendigvis strikke en hel haug med avanserte kabler for at det skal bli lekkert,
nei, gjør det enkelt! Blir unikt og lekkert likevel 🙂

 

HILD
Opp til 58″/ 147 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 



Veritu Britton/ Design Ann Kingstone

BEDÅREND!

 

ROSEBERRY
Str 1år-5år

 

 

 

 

 

 



Verity Britton/ Design Ann Kingstone

 

Nå er eg definitivt nødt å kjøpe meg støvler! Endelig en grunn liksom hehe
Selv de grønneste tristeste støvlene blir jo lekre nå!

 

WHARFE
 

 

* * * *

Ååååå vet ikkje helt om eg ORKER å starte denne dagen og denne uka! Hmmm har en del uten om det vanlige å gjøre ser du…Eg er nødt til å ta mange dype innpust for å komme meg gjennom den! Akkurat nå er det litt sånn at eg vet IKKJE hvor eg skal starte!!! Kom jo på i helga at eg har glemt ut at DibHassan trenger jo også SKJORTE til den Nye Dressen!!! Vet bare at den skal være en hvit SlimFit! Hvor er i grunnen den beste plassen å kjøpe ei skjorte til en 15 åring? Ja som ikkje KOSTER “skjorta” hehe Trenger ikkje gjøre det dyrere enn nødvendig for ei sånn 2 ganger i året skjorte hehe
Ja for det blir vel nå i 15 års dagen på lørdag og 17.mai – That`s It for i år liksom!

Det VERSTE med denne uka er jo at me MÅ innom Ikea! Er på langt nær kjent der inne og eg må jo bevisst prøve å unngå reinsdyr-Putene som eg VET er der inne! Hvis ikkje får eg HELE villmarka rett hjem i sofaen….Ja du vet, Ali og eg har en skikkelig PuteDebatt på gang, det er DERFOR me kun har
ei pute i sofaen enn så lenge….Blir liksom ikkje enige om stilen…Blir nok et kompromiss til slutt hehe

Ellers er det jo en del som skal handles, selve TacoMaten er for så vidt i hus, men det skal handles en del grønnsaker + eg skal bake KAKE! Ønsket er OreoKake, men eg må nok lage noe mer også 🙂
Samtidig som alt dette skal gjøres skal det også ordnes her hjemme uten at det rotes til igjen, ikkje bare bare å leve gutter hehe Neida, egentlig skal dette gå fint, vet at mange av dere sitter opp til nakkehåra med ting som skal gjøre for me er inni årets Travleste Årstid med tanke på konfirmantene!

Regner med at har du en som er konfirmant forventes det en del mer og det er mer å styre med så sånn sett er me heldige. Eneste skikkelig problemet eg har er: Eg er på jakt etter KAKTUS -Servietter! Ja og de eg ha til lørdag!! Blir ikkje roser og nelliker på bordet ser du hehe NOP! Her blir det KAKTUSER! Spiser man Taco, ja så spiser man Taco, ikkje sant!? Tenkte grønn eller en brunlig duk
og altså kaktusservietter 🙂 Kanskje eg finner noen keramikk/terakotta tallerker også?? Hvis ikkje blir det de hvite helt vanlige 🙂 Blir ikkje det kult tro?? I hodet mitt er det som vanlig stilig! Har du noen andre ideèr til hva eg kan “strø” rundt på bordet for en type “Tex-Mex” style?
Å nei, me skal IKKJE ha på oss Somreros! *ler*

Egentlig BURDE eg hatt meg en tur på Søstrene Grene også, ja for nå trenger eg sårt en sånn svart koffert! Hadde vært greit å fått bort den der store baljen med alle Dubbedittene mine som står å ruver
i gangen….Planen er å sortere ut det viktigste og legge det i denne kofferten som eg altså da kan ha under sofaen her i stua uten at det ser rotete ut! Eg nekter å ha masse Dubbeditter oppi kurven hvor eg har strikketøyet som Ali foreslo, DA blir det i allefall ROT! Ja for om det står en stor kurv med strikketøy (UTEN rot oppi) kan faktisk være ganske dekorativt…syns eg da 🙂 Ser koselig ut bare 🙂

Jaja får trøste meg med at eg , eller me (Ali ha hele roen han!) kommer i mål! Det VERSTE blir vel egentlig å få DibHassan med meg ut, eller aller helst ned på Hestholmen tidlig på lørdag! Eg har jo så lyst å ta FINE bilder av han i dressen vettu, ja som eg kan bruke til TakkeKort 🙂
Men, You Know, ikkje alltid disse tenåringene liker å ta bilder ser du….Kan være et MARERITT!
Hvis ikkje får eg vel bruke et sånn typisk barnebilde!! Hmmm

Får vel begynne med å sige ut på badet og vaske øya så er det vel bare å starte! Men du?
Hvis du har sett KaktusServietter et sted, gi meg beskjed!

KOS DEG OG HA EN
SKIKKELIG FIN UKE START!

Go`klem fra ei Optimstisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #kabelstrikk #flettestrikk #annkingstonepattern #strikkeoppskrifter #nettavisen #topplisten #toppblogger #norgesstørstestrikkeblogg

10 kommentarer
    1. Ang kajtusservietter: Sjekk på Bohus, hvis dere har det i nærheten av dere. Så på nett at de har servietter med kaktus på.

    2. Hvit slimfitskjorte får du billig både på Sparkjøp og HM. Tror de ligger fra 149 til 199 kr. Mulig du kan finne de på salgstativ også. 🙂
      Lykke til med forberedelsene. Er helt sikker på at det blir helt supert for DibHassan og at dere sammen skaper mange fine minner for han denne dagen. 😀

    3. Så artig med tema for festen! Hvis du har Kremmerhuset i nærheten, så har de kaktusservietter.

    4. Forresten, kommer an på hvilken type kaktus du er ute etter på serviettene. På Kid interiør har de nå fått inn en serviett med bilde av en kaktus av typen “det vi forbinder med ørken”. Lykke til med serviettjakten!

    5. Irlin: Aha så på de nå, supre! Amira jobber i samme bygg så eg skal få henne til å snappe med seg en pakke 🙂 JuHuuu Takk Takk 🙂

    6. Hei! Tacofest blir supert , og det blir tøft med kaktusdekorasjoner!
      Det høres dyrt ut å anskaffe nytt servise i anledning dagen. Hvorfor ikke bruke det vanlige hvite man allerede har, og så heller pynte opp med en fargerik duk. Synes ofte det er kraftige farger som går igjen i “taco-tema”. Sammen med kaktuserr og kaktusservietter vil det gjøre susen.
      IkEA har en stripete tekstil nå til 45 kroner meteren. Den kan jo bare legges rett på bordet, evt. bare stryke inn endene med slik stykbar tape de også har på IKEA. Tekstilet jeg tenker på heter GITMAJ.
      Du kan jo evt også pynte med noen chilier og lime mellom kaktusene?
      Lykke til, du kommer helt sikkert i mål:)

    7. Blomsterbarn: Takk skal du ha 🙂 I tilfellet hadde eg ikkje kjøpt noe dyrt servise, det måtte vært om eg f.eks fant keramikklignende tallerkner på Fretex eller noe billige på Ikea 🙂 Nå har eg funnet et sted som har skikkelig papirduk i flere farger (Eg satser på grønn eller brun) Har funnet store kunstige grønne bladet og det sammen med kaktusene me har + eg kan kjøpe en neve med røde chili så tror eg me nærmer oss 🙂

Siste innlegg