KYLLING PASTASALAT – LUKSUS I HVERDAGEN


Allerede nå står det en DIGER bolle i kjøleskapet og eg har allerede sneket til meg ei skål!
HIMMELSK GODT! Dette er en stor porsjon og da har me ta i 2 dager – Deilig Deilig 🙂

DibHassan kommer til å gå i fistel når han kommer hjem! Han ELSKER denne salaten 🙂
Ali har komponert den selv og den har utviklet seg over noen år. Dvs eg måtte omtrent sitte på han for å lirke ut av han oppskriftene 🙂 Den er enkelt å lage og er rimelig kjapp 🙂

Her har du oppskrifta:

1 kg Kyllingbryst fileèr skjæres i strimler og stekes
i småbiter sammen med SolsikkeOlje – Litt gylne

1 hele pakke med Selleristenger skal skjæres
i tynne skiver

2 bokser ananas i biter
2 bokser mais

1 glass med sylteagurk, skjær i biter, sil ut de små prikkene og BEHOLD vannet!

7,5 dl Kulturmelk
1 Hel hvitløk presses
Kok 750 gr Pastaskruer
1 god ts pepper
2,5 ts salt (etter smak)
1 pakka Majones (En slik Mills pose)

Bland først alle det våt tingene + krydder i en stor bolle, bland dette godt og tilsett
så alle ingrediensene og bland det godt. La salaten stå en stund i kjøleskapet
før du serverer den med varme baguetter 🙂 SMASKENS DEILIG!

Nå skal eg avgårde tenker eg! En svippas innom Nille og så henter DibHassan og enn så lenge ser det ut for at dagen blir fin! Holder på å rydde litt diverse etter mitt eget tempo
og tar “Livet som det faller seg” (Sitat: Baloo)

HA EN SUPER DAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#kyllingpastasalat #sommermat #kylling #grønnsaker #alisdelikatesser #topplisten #toppblogger #nettavisen

7 kommentarer

Siste innlegg