HUSK AT MAI KAN VÆRE KALD – PASSENDE NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER


MaBe

Me er beriket med et langstrakt land og derfor kan noen feire 17.mai med sommertemperaturer mens andre feirer i snøstorm og neglebitt! Da gjelder det at alle plagg stemmer overens med vår Nasjonale Dag så derfor kan man nå strikke passende votter etter hvor kaldt det blir! Vær Forberedt!

Mulig det er me her i sør som kan i kle oss pulsvotter, ja for eg kan ikkje huske sist eg SVETTA på 17.mai, kan du? Syns me hvert eneste år hutrer og fryser der nede på stadion og eg står med hendene mine i Ali sine lommer og tripper! Sommer i Norge sa du? Nei det er jaggu ikkje hva det èn gang var så bare få fart på pinnene du, eg vurderer det faktisk selv 🙂

Kan strikkes i Smart eller Merino Ex.Fine

 

 

MAIPULS
Bildet over
Onesize dame

 

 

 

 

 

 

 



MaBe

 

Siden eg er opptatt av at Alle Skal Få så fant eg også votter for de som fortsatt vasser i snø på 17.mai! Ingen skal kunne si at man ikkje kler seg for anledningen i allefall hehe Man gjør så godt man kan.
Om man nå ikkje strikker votter i rødt, hvitt og blått kan jo oppskriftene brukes i alle farger!
Ja tenk det du!! Skikkelig GODE oppskrifter så du kan jo starte Vottesamlingen til kommende høst
og vinter, er aldri for tidlig ute for det

Kan strikkes i Rauma Vamsegarn eller Fritidsgarn

 

 

TOVA FLAGGVOTTER
Str Barn, Dame og Herre

* * * *

I dag har eg gått litt på akord med meg selv kjenner eg, men det er siden eg hadde migrene i går.
Eg sto jo opp før kl 5 og me var på hjul litt over halv 10 (Ligger masse Snap ute)

Dagen etter en migrene gå i Slow-Motion fordi hele kroppen er fullstendig mørbanken, men dagen etter er likevel den lykkeligste hver eneste måned! Derfor var det greit å starte tidlig, få ting gjort og så hjem, full fart ryddet eg gangen og vasket badet og JA eg pyntet også langbordet, salongbordet pynter eg i morgen siden me bruker det nå i kwell så da er EG ca 99% i boks 🙂

NÅ skal resten av kwellen fordi gå i ren stillhet og ro! NÅ skal eg hente meg inn! Eg har spist FANTASTISK mat som Ali laget, ja du finner den HER og eg vasket håret og dusjet 🙂
Gjett om eg skal NYTE å ha beina høyt! Åååååå det er så deilig!

KOS DEG OG NYT
KWELLEN MED BEINA HØY!

Skal legge ut bildet av bordene i morgen når de er helt ferdig!
Det blir så KULT kan du tro, ja selv om duken ble blå….

Go`klem fra ei Lykkelig og Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #knit #norskdesign #norskstrikkeoppskrift #maipuls #flaggvotter #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #toppblogger #topplisten

 

1 kommentar

Siste innlegg