STILL LIGHT – SETT AV LOMMENE – STRIKKE LOMMENE – STEG FOR STEG

Da har eg endelig fått satt lommene på en tråd og kommet meg videre,
vet at noen av dere har ventet på fortsettelsen så her kommer den:

Strikk til den første markøren, flytt markøren, sett alle maskene frem til neste markør på en tråd 🙂
Slik som bildet over viser

 

 


Deretter snur du strikketøyet slik at du har vrangen mot deg, begynn i den først masken
å STRIKK OPP det antall masker du skal ha. (Eg strikker Str Smal og strikket opp 13 m) ELLER,
bruk  
Back Ward Loop Method – eg lærte av en “Gammel” lærd strikker at det er finere å snu strikketøyet og strikke dem opp, da får du også en fastere startomgang for videre strikk. Når maskene du har strikket opp skal strikkes, strikk dem vridd, men KUN på første runden 🙂

 


Sånn, 13 nye masker, snu så strikketøey igjen og…

…fjern en makør, sett 1 m på samme tråd, fjern makør nr 2 og strikk til neste markør 🙂


Fjern den første markøren, sett 1 maske på en ny tråd, fjern markør nr 2, sette alle maskene frem til neste markør på samme tråd, Strikk opp de nye maskene som vist tidligere, flytt markør,
og strikk så ut pinnen = 2 lommer på en tråd 🙂

Nå har eg 264 m (Str Smal) på pinnen, strikk 26 cm + 2 cm vrangbord (2rett og 2 vrang)

 

 

Så var det lommene:
Høyre lomme; Med rettsiden mot deg, sett maskene på tråden over på en pinne, og plukk opp 13 m (str smal) Sette sammen i en ring og strikk 15 cm glattstrikk. Vreng lommen ut på vrangsiden av tunikaen, fordel maskene på 2 rette pinner og fell av med den 3.pinnen
(Du strikker sammen lommen på tvers samtidig som du feller av)

Venstre lomme: Med rettsiden mot deg start med å plukke opp 13 m (str smal) og sett maskene på tråden over på pinnen, sett i ring og strikk 15 cm glattstrikk. Fell av på samme måte
(Start fellingen fra sidesømmen på “kroppen”)

Sånn, nesten gang tar me armene 🙂
 


Nå har det der i mot oppstått et problem her hos meg…….


…eg har nemligen satt sammen noen nøster her som representerer mitt NESTE prosjekt og eg troooor eg bare er nødt til å starte! bare strikke litt med en annen farge, ja eg regner med at du skjønner det?? Har printet ut en oppskrift og har lest gjennom den og er i grunnen klar til å kaste meg ut på nye eventyr 🙂 Skal komme tilbake til HVA det er, i mellomtiden skal eg samtidig få bestilt mer gult og oransj garn til Still Light`en, begynner å bli farlig lite garn!
 


Sånn ut over dette har det vært en skikkelig sløv dag! Den har bestått av å strikke, fikse lommene,
se på serie og massere et par legger! EGENTLIG så hadde eg lyst på en tur til Ølbergstranden for
å kjøpe verdens beste Soft Is!! Det er jo 1.mai!!! Nå liker eg ikkje Soft Is noe særlig, men eg pleier
å slikke av litt sjokolade og være fornøyd så spiser Ali resten 🙂 Ser du? Eg kunne ikkje klart meg uten han, ja for eg kan jo ikkje bare KASTE en Soft Is etter 2 slikk!?!?!

LYKKE TIL med Lommene, lurer på noe, ja så vet du hvor eg er 🙂

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN KWELL 🙂

Go`klem fra ei noe sløv Vibbedille 🙂

#stilllighttunic #stepbystep #strikk #knit #lommene #pocket #nyttstrikkeprosjekt #kauni #flottefarger #norgesstørstestrikkeblogg

0 kommentarer

Siste innlegg