LACE, LEKKERT & SOMMERLIG – NYDELIGE STRIKKEOPPSKRIFTER


Pelykh Natalie

Er det planlagt sommerbryllup i familien eller i vennekretsen? Barnedåp? En sommerfest? På jakt etter det perfekte og mest yndige sommerplagget til den lille prinsessa de? Åååå eg hadde gått fullstendig bananas om det var meg! Pelykh Natalie har virkelig NAILA det når det kommer til rålekre plagg til små
og store jenter! WOW sier eg bare! Russiske designere er ganske rå på det som mange ganger gjerne grenser til det utrolige! Blir helt stum av beundring eg! Eg har sett noen brudekjoler av russiske designere og de er så vakre at man kan NESTEN ikkje forklare! Nei, det må oppleves!

Regner med du kommer til å måpe litt her du også? Mulig det ikkje er noe du ønsker å strikke,
men man kan jo beundre og se på vakre ting selv om man ikkje vil gi seg i kast med oppskriften.
Ikkje sikkert det er så vanskelig som man først tror vettu 🙂 Husk hva eg pleier å si:
ÈN pinne eller omgang om gangen og så kan du tenke på den neste, ikkje stress, hent heller frem litt av tålmodigheten eg vet du har 🙂 SE & NYT!
 

GARDEN BELLS
Bildet over
Str 12 mnd – 10 år

 

 

 

 

 

 



Pelykh Natalie

AVIETE
Str 12 mnd – 14 år

 

 

 

 

 

 



Baltic Yarn/ Pelykh natalie

VAKARUTE
Str 12 mnd til 12 år

Finnes også i voksen versjon og den finner du HER!
Opp til str 50″

 

 

 

 

 

 



Pelykh Natalie

TO THE SEA!
Str 12 mnd – 10 år

 

 

* * * *

 

Jadda, God Morgen – Her sitter eg og her blir eg nok sittende til i morgen vil eg tro! Abeidsfolka herjer for fult inne i stua og på DibHassan sitt rom og eg holder meg bare på hodet! Redda ut noen strikkekurver i full fart da de satte i gang! Hørt om STØV!?!? Hekkan altså! Det er liksom sånn:
Me blir informert om EN ting, ja som; “Neida, de bare tar ned de 2 platene og smekke opp 2 nye” Arbeidsfolka er av en annen omfattning som sikkert er den riktige, men da gjelder det å informere OSS riktig slik at me kan ta de nødvendige forhåndsreglene! Det å komme her kl 8 om morningen å si:
“Ja dere må tømme OG flytte de 4 kleskapene før eg kan starte!” HÆ?? SAY WHAT!?!?!

Ingen har sagt at det var nødvendig! Eg mener, de ringer den ene ettermiddagen og vil komme kl 8 neste morgen, da må de nå i allefall informere skikkelig, det er jo grenser for hva man kan få gjort! Men, i noen situasjoner her i samfunnet blir man sett på annenrangsmennesker og for å forklare DET litt nærmere tror eg at eg trenger et eget innlegg….eg VET at mangen opplever det samme som oss! Det å bli fullstendig overkjørt er en ekkel ting, ja å bli sett på som rett og slett DUM og når du konfronterer en person med noe og vedkomne nekter BLANKT at det har han verken sett eller hørt
og du med sikkerhet VET at vedkomne så det fordi du var til stedet!
Det er som å snakke med en STEINVEGG!

Ikkje kan me godt rømme leiligheten heller, neida, her gjelder det å følge med! Plutselig bestemmer de seg for at de enter ta helg, ELLER at de har et annet oppdrag og så sitter me her hele helga med HELE leiligheten på tryne! Hmmm ja man blir ganske fortvilet i grunnen. Krysser fingrene!

I mens får eg jo bare sitte her i dobbelsenga! Takk og pris at me har stort soverom! Har ingenting i mot å sitte her i grunnen bare eg er trygg på at de gjør en skikkelig jobb. Eg har instalert meg med kaffi,
Pc og strikketøy og når DibHassan kommer hjem får han jo bare joine meg 🙂

Ingen unnskyldning for ikkje å strikke i allefall hehe Kan umulig gjøre noe annet her hjemme….

KOS DEG OG HA EN
SUPER DAG – EG SKAL PRØVE!

Go`klem fra ei litt tvilende Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #barnestrikk #lacestrikk #blonder #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #topplisten #toppblogger #blogglisten #nettavisen

1 kommentar
    1. Eg er så fryktelig glad for alt det fine du finner på nett. Mykje havnar i køen på ravelry, og den er laaang. Desse jentekjolene var nydelige! Eg håper at det er ok at eg spør, men ikkje sjå på det som et krav: Ser du nokon gong etter strikkeklær til store gutter og mann? Det ville eg vore interessert i, iallfall. Ha ein god dag på soverommet – håper håndverkararane er av det gode slaget som gjer ein god jobb 🙂

Siste innlegg