MITT NESTE STRIKKEPROSJEKT! TIL HELGA KANSKJE??

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Hvis denne helga går som planlagt, dvs slik EG vil så får eg startet på mitt neste prosjekt!
Jepp, her er det bare å stå på når man først er på en “Flow”, ikkje sant? Planen er å strikke en god høst/vintergenser til Trym som starter på skolen i august og alle som har barnehagebarn og små skolebarn VET at det blir brukt en del ull og ungene er mye ute å boltrer seg i snø på kalde dager.
Da er i grunnen ull et must! Extra herlig er det når ungene selv like ull. Eg opplever Kauni som eg strikke i veldig mykt og godt, spesielt etter en litt skyll med Milo 🙂

Som vanlig lider eg litt av valgets kval, 3 av fargene er bestemt, men det er hovedfargen eg nå
stusser litt på. På bildet har eg Lime, Natur, Lys Petrol og Mellomgrått 🙂


Her er de 3 første fargene det samme, men den siste er Mørk Petrol 🙂
Litt dårlig lys her i morgentimene…


Dette er genseren GRANKVIST (Norsk Strikkeoppskrift) som eg kun har arm nr 2 igjen på (Har startet)
Uten “innmat” ser jo en genser som kombineres av Ribb og Glattstrikk ganske snål ut! hihi

Slik eg har tenkt er at borden blir lik på Trym sin, i steden for Rosa blir det Lys Petrol og hovedfargen som her er Sjokoladebrun skal enten være MellomGrå eller Mørk Petrol, hva det blir gjenstår å se for eg kommer til å gruble helt til det er aktuelt å starte på den 4.fargen 🙂

Dette var virkelig en kjekk genser å strikke! Orginalt strikkes den enten i Karmin Tweed eller
Karmin Supersoft (Kan uten problem byttes til Holst Supersoft) Eg strikker som sagt i Kauni, et garn
som er ørlite tykkere så denne som er til Alma Sofie (str 1 år) vil nok kunne brukes lenge. Det som er en fordel er at den strikkes Top/Down og dermed kan du strikke på den når den blir for kort 🙂

Fikk også spørsmål her om dagen angående å strikke den enda større enn str 9 år som oppskriften går til. Det tror eg vil går greit, men man må da justere lengden på alle delene etter den som skal ha den, ja eg mener, man vil da ikkje ha mønsterborden rundt halsen?? Siden den orginalt strikkes i ganske tynt garn ville eg startet med å gått for litt tykkere garn og gjerne strikket hele genseren på pinne
3-3,50. Den eg strikker bruker eg 2,50 på hele genseren. I oppskriften skal man gå opp et halv nummer på mønsterborden og det gjør du som du føler for. Strammer du en del ved bruk av 2 farger går du opp

Etter min mening kan alt strikkes større, noen gang med mer arbeid enn andre,
men det er jo bare å prøve 🙂 Ellers så går det jo an å sende en StrikkeØnske til
Ann Myhre/ Pinneguri (Designeren) om at genseret er ønsket i Voksen størrelse 🙂
Det hadde vært noe det 🙂 Er slettes ikkje fremmed for å ønske meg denne selv 🙂 Eg falt jo pladask for den og kastet meg ut i det med en gang og ikkje bare med èn genser, men med 2 🙂
Enkel og greit oppskrift som er godt skrevet 🙂
 

* * * *

Ahaa kjenner at det også denne helga skal bli HERLIG med et par avstengte dager! Har vært en del styr den siste uke uten en god anledning til å hente seg inn igjen. Foruten en del regn i morgen skal det bli fine dager fremover så eg har lagt inn ønske om noen turer 🙂 Denne sommeren har eg virkelig lyst å prøve meg på å gå Hafrsfjord Rundt  – Se filmsnutten og NYT! 🙂 Tenk at dette har de bygd rett her borte, ja rett på andre siden av fjorden! Det MÅ eg jo få oppleve?? Me får pakke en liten nistebag og legge i vei? Tenk å sitte der ute “i svingen” å nyte en god kopp kaffi! Mmmm

I dag er det i grunnen bare å hente hjem HelgeKosen på programmet foruten litt shaining her hjemme! Ja ser at det trengs litt oppfrisking her og der så eg får se hva eg får gjort. Må vist gjerne handle for mor mi også så det blir en del ekstra frem og tilbake, men men.

Ellers ser det ut for at PcDelen DibHassan venter på kommer i posten i dag!! JuHuuu fikk i allefall sporingsmelding i går kveld om at den var sendt videre til Sandnes og forrige gangen det skjedde var den på Joker kl 13 dagen etterpå 🙂 Så eg krysser fingrene for at alt er i boks i dag og at han virkelig får KOoOSET seg med sin nye Pc`en 🙂 Den unner eg han! Ja eg mener, han har jo faktisk ROSA gips haha! Syns det var galkult eg han bare flirer når eg påpeker det! Du kan si det sånn at den LYSER virkelig opp, kan liksom ikkje unngå å legge merke til den *ler*

Har også fått tilsendt bilder av flere Still Light og de må eg nesten vise frem for de er skikkelig flott!
Er imponert over flere av dere som har kastet seg i vei med engelsk strikkeoppskrift for 1.gang og felles for dere aller at dere syns det var ENKELT! Hva har eg sagt i alle år? Ja at det ER enkelt så nå gjenstår det jo bare å overbevise dere andre som fortsatt sitter litt på gjerdet 🙂 Det er så mye flott
og kjekt der ute som bare venter på å bli strikket! Ja, du går glipp av litt kan du trygt si 🙂

Jaja, men nå får eg ta meg et lite kattevask, hårvask og dusj får vente til senere i dag!
Må bare få unna gjort det som står på tapetet og så er det HELG!

Skal bare NEVNE en ting som av og til irriterer meg når eg tenker på det….Har sett at en av de populære Toppbloggerne annonsere en flott GiveAway, skriv “JA” og du kan vinne bla bla
Eg pleier sjelden skrive på slike, men for 2 år siden tror eg det var så ble eg plukket ut som vinneren hos nettopp denne Toppbloggeren uten at eg hadde deltatt på noe hun annonserte, ja eg vant faktisk en Smoothiemaskin, men har eg fått den?? NEI! Eg har faktisk spurt etter den et par ganger og hun har vært like “overrasket” hver gang….med løfte om å sjekke det ute, der i mot har eg ingen av gangene fått noe tilbakemelding…DET syns eg er dårlig! Vet bare at når eg selv har GiveAway er eg veldig påpasselig med at Premiene/Gavene blir sendt til vinneren! Kommer bare på det hver gang eg ser hun annonserer GiveAway….tro om vinneren(e) får det de blir lovet??

Anyway:

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE FREDAG!

Go`klem fra ei HelgeKlar Vibbedille 🙂

#strikk #knit #norskstrikkeoppskrift #grankvist #barnegenser #strikkeblogg #strikkeblogger #toppblogg #toppblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #norskstrikkedesign #strikkedesign

1 kommentar

Siste innlegg