SOMMER OG LIN – STRIKKEOPPSKRIFT


Foto: Jonna Hietala/ Design: Joji Locatelli

 

Har sagt det før, kommer til å si det senere og eg sier det NÅ; Har du ikkje sjekket ut Designene til
Joji Locatelle før så må du virkelig gjør det NÅ! ASAP! Ok? Hun har virkelig mye lekkert til å bruke hele året og eg kan vel med hånden på hjertet si at ALLE har en spesiell ting ved seg 🙂 Har strikket noen av hennes gensere og det er virkelig gode oppskrifter og kan slettes ikkje misforstås. En annen ting Joji er flink med er størrelsene, hun er raus i måla og det er noe som gjør at bare enda flere kan bruke hennes design – MEGET Bra!

 

Nå vurderer eg genseren over, men så er eg litt i tvil med det LinGarnet….Joa, eg har strikket med Lin èn gang, eg syns det var “tørt” og stivt å strikke med?? Mulig eg hadde feil LinGarn?? Har du strikket med Lin? Har du et LinGarn du virkelig kan anbefale, ja for eg har så lyst på en LinGenser,
det er jo superherlig når varmegradene stiger oppover 🙂

 

LINHO
Bildet over
Opp til 152 cm rundt brystet

* * * *

Ok, mandag og snart SOMMERFERIE!! Kun denne uka som er hel, neste uka er amputert og uka etter det igjen er SISTE uke i 9.kl for DibHassan! Disse 2 åra på UngdomSkolen har flydd avgårde!!
Om ca 1/2 år må han jo begynne å tenke på Videregående!?!?! *WRÆL*

Dagen i dag har vært noe sløv, sto nok opp litt for tidlig så eg har vært hard på Gjespen hehe
Hadde meg en kjapp Kiwi Tur i formiddag og Dib tok bussen hjem så eg har kun shainet litt full fart,
sett på serien min (Bloodline) og strikket, ja nå har eg satt armene på tråder og er i gang med siste del før armene, og da er det ikkje mye igjen 🙂 Har nå vasket og hengt opp en stor maskin også da.
Men nå klokka nærmet seg kl 4 måtte eg bare legge meg på Lammeskinnet en stund 🙂

Eg så en “Annonse” på Facebook i dag om en StrikkeKafè inne i Stavanger og eg har ganske lyst å ta turen, MEN, Kafeèn skal være 6.juni og siden me da har bryllupsdag har eg ikkje helt hjerte til å gå…
Men skal nå se det an likevel hehe Flere har spurt om eg kommer og det frister jo… Jaja

Nå skal eg fortsette med Gjespinga, Strikkinga og serien 🙂 På Tv er det slutt på de programmene eg har følgt med på og ALLE reprisene fra hele året har hatt oppstart! Kjedelig! Heldigvis kommer også “Orange is the new black” snart på Netflix 🙂

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE KWELL

Go`klem fra ei søvnig Vibbedille 🙂

#strikk #knit #jojilocatelli #strikkedesign #lingenser #linensweater #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #topplisten
#toppblogger #blogglisten #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

1 kommentar
    1. Den genseren var bare lekker. Kommer nok på “to do” lista mi også. Jeg har strikket en genser av Line fra Sandnes. Det er vel ett blandingsgarn med lin. Er ikke fornøyd. Hele genseren er litt hard, stiv og tung synes jeg. God tirsdag til deg.

Siste innlegg