VEST ER BEST – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER


Rare Rusk Design

 

En liten vest med mye varme! Av og til holder det bare med en vest over en Body for at små barn skal holde seg god og varm. Det er i tillegg et veldig behage plagg å ha på seg, ingenting som klumper seg under ermene 🙂 Skikkelig herlige oppskrifter, og ja, de er norske alle 3.

I tillegg kan alle sammen strikkes f.eks i Holst Supersoft 🙂 Ikkje dårlig det!

 

 

RUSKEVEST
Bildet over
Str 1, 3, 5 år

 

 

 

 

 

 

 



Rare Rusk Design

 

LILLE FRØ
Str 1-6 år

 

 

 

 

 

 

 



Rare Rusk Design

 

SPIRE
Str 1-8 år

 

 

 

 

 

Her er vesten SPIRE som eg strikket til Trym da han var liten. Denne er str 1 år og eg brukte KUN
45 gr Holst Supersoft, dvs mindre et 1 nøste! DET er en billig, men skikkelig god vest det
 Kan nesten ikkje bli bedre 🙂

 

* * * *

Nå er det jaggu meg snart helg igjen og DA er det KUN 8 skoledager igjen til SOMMERFERIE!
Det er virkelig på tide det skikkelige SOMMERværet slår til! Frøene mine trenger sol og varme!

I går ble en ganske så sløv dag, eg ble så sliten så eg sov hele ettermiddagen. Var hos legen og der fikk eg beskjed om totalt bære/løfte forbud pga betennelse i begge akuldrene….Holde armene inntil kroppen mest mulig, MEN, det viktigste: Eg får lov å strikke 🙂

I løpet av ferien må eg innom å ta en del prøver fordi eg skal på Nyremedisinsk avd etter ferien og da skal det tas prøver av alle mulige slag i 2 etapper før timen. Eg må bare ikkje legge filofax`en
for langt bort for da glemmer eg å sjekke!

Dagen i dag skal eg bruke til å samle krefter og komme litt ovenpå igjen, eg sov nå i allefall til halv 10 så eg satser på at det var en god start. Må innom apoteket når eg henter DibHassan for å hente medisinene som ble bestilt i går. Hekkan, eg føler meg som et vandrende apotek når eg har hentet de!

Går å venter på noe garn i posten og vurderer en liten Sommerkjole til ei tulla, får kjenne å klappe litt først på garnet og se hva som egner seg. Håper fargene er som på bildet for de var KNALL!

Nå blir det nok en dusj og på med god genser og tjukke sokker, der etter blir det slow-motion og ellers lite bevegelse vil eg tro. Satser på at formen stiger ut over dagen 🙂 

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE DAG

Go`klem fra ei noe sliten Vibbedille 🙂

#strikk #knit #rareruskdesign #spire #lillefrø #ruskevest #pattern #vest #norskestrikkeoppskrifter #norskdesign #babystrikk #barnestrikk #strikkeblogg #strikkeblogger #topplisten #toppblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten

1 kommentar
    1. Neimen stakkars deg da 🙊. Huff og huff, jammen godt du får lov til å strikke 😍. Sender mange gode tanker og lykkeønskninger om god bedring 💖💖💖

Siste innlegg